Re: [NLD-HOEKSCHE-WAARD] Jan Smits (ca 1740 Maasdam) z.v. Dirk Barendse of Gerrit Hendriks???

  • Cock et Marij Rijerkerk-Bronner
    Message 1 of 1 , Dec 2, 2005
      Hallo Maartje en andere geïnteresseerden,

      Inderdaad is het een Jan Dirksz SMIT die met Neeltje RIJSDIJK huwde. We
      waren daar inmiddels ook achter en bij de ev update van onze site (dit
      weekend, we doen het éénmaal per maand) zal dit ook zichtbaar worden. Van de
      voorouders van Jan Dirks weten we (nog) niets, een nog in Nederland
      verblijvende vriend van ons is er naar op zoek. We houden je op de hoogte.
      Mocht iemand hier al wel iets meer van weten, houden we ons uiteraard
      aanbevolen.

      Overigens is dit weer een goed voorbeeld dat het zo maar overnemen van
      gegevens van een andermans site (ook van die van ons), zonder verdere
      controle gevaarlijk is en blijft. Goed Maartje dat je alles nog weer een
      keer controleert, dat zou iedereen moeten doen. We proberen uiterst
      zorgvuldig met onze gepubliceerde gegevens te zijn maar in een dergelijk
      grote hoeveelheid gegevens is het bijna niet te voorkomen dat er hier en
      daar een slippertje in zit. Daarom zijn we ook bezig, met behulp van een
      aantal vrienden en kennissen in Nederland, om het gehele bestand nog weer
      eens te controleren aan de hand van zoveel mogelijk de originele stukken,
      dan komen slippertjes als bovenstaande er dus uit.

      Met vriendelijke groeten,

      Cock en Marij Rijerkerk-Bronner, Le Lavandou, France
      Genealogiesite: http://perso.wanadoo.fr/rijerkerk (92.749 pers.
      doorzoekbaar)
      Genealogiesite Zuid-Hollandse Eilanden:
      http://www.geocities.com/zuid_hollandse_eilanden
      Beheerder Gen.groep Z-H eilanden:
      Genealogisch onderzoek naar o.a. : BRONNER - KL(E)IJS - OVERWEEL -
      R(E)IJERKERK