WARNAAR (Stad/Haringvliet)

  • Leo Akershoek
    Message 1 of 3 , Jul 31 5:15 PM
      Hallo lijstgenoten en mede-helpers,

      Judy, een Amerikaanse afstammelinge van onderstaande personen, is (nog steeds) op zoek naar de (voor)ouders van

      PAULINA WARNAAR,

      geboren 15 sept. 1781 in Stad a/h Haringvliet, overleden 19 oktober 1855 in Stellendam.
      Paulina is getrouwd op 17 november 1809 in Stellendam met JACOB JANSZ TROOST, geb\gedoopt op 24\25 november 1759 in Middelharnis, overleden op 14 november 1828 in Stellendam.

      Wie heeft gegevens van enige (van de vele duizenden) ontbrekende voorouders van Paulina WARNAAR?

      Bij voorbaat: hartlijk dank voor uw antwoord.
      -\!!/-
      { o o }
      ( _ )
      '''''
      Leo Akershoek
      Mijn hobbies?:-
      Het opsporen van mijn middeleeuwse (en oudere) voorouders.
      (Ik heb er al ruim 3.000, excl. hun broers/zussen)
      Het opsporen van UW voorouders op Goeree-Overflakkee, vóór 1900.
      Ik heb gegevens van ruim 80,000 personen in mijn bestand.
      Voor een lijst met de daarin meest voorkomende familienamen, zie:
      http://www.geocities.com/Heartland/Lake/1588/surname.html

    • L.A.Bakker
      Message 2 of 3 , Aug 1, 2005
        Hallo Leo,
        Op dit late uur kan ik je gelijk helpen: de ouders van Paulien Warnaar zijn:

        Jacob Willems WARNANT, huwt 19-03-1769, SahH met Lena NAGTEGAAL
        (De achternaam van de vader staat niet als Warnaar, maar Warnant)
        Kinderen gedoopt te SahH:
        19-11-1768, Willem
        13-09-1772, Maria
        14-04-1775, Willem
        08-12-1776, Paulina
        15-09-1781, Paulina

        Een Willem WARNANT/WARNAAR kan ik op de CDs niet vinden, maar de doop van
        moeder Lena Nagtegaal wel:

        Paulus Huberts NAGTEGAAL huwt 01-12-1737, Den Bommel met Maria Jacobs V.D.
        GROEFF
        Kinderen gedoopt te Den Bommel:
        .3-05-1738, Huibregt
        16-01-1740, Lena
        30-03-1743, Hubregt (huwt 05-06-1769, Den Bommel met Maria Pieters van de
        Kabel)
        05-02-1746, Jacob (huwt 11-10-1772, Den Bommel met Abra Leenderts Gestel)
        18-11-1748, Lijsbeth
        02-04-1752, Leendert
        01-09-1755, Paulus
        10-06-1759, Adriana

        Er staat op 13-02-1765, Den Bommel ene Lena Peeters Nagtegaal, die op die
        datum een dochter Jacoba laat dopen. Vermeld wordt, dat de vader Jacob
        Verhoeven is, doch die ontkent de vader te zijn. Of dit de Lena van
        hierboven (1740) betreft, geen idee: het patroniem klopt niet, maar Peeters
        / Paulus kan een verschrijving geweest zijn?

        Verdere voorouders nietr gevonden in de omgeving van Den Bommel.
        Met vriendelijke groet,

        Leo A. Bakker
        <http://www.geocities.com/leobakker58/index.html>
        www.geocities.com/leobakker58/index.html
        Alleen in de provincie Zuid-Holland zoekende naar BAKKER
        en verder alle gegevens van de namen
        LINNE(N)BANK, PISTORIUS, van WOUWE(N), ZUURVELD, VOORHORST.
        _____

[...]

        Laat uw berichten hier in ieder geval "iets" met genealogie te maken hebben.

        Bezoek onze eigen Genealogie-site Zuid-Hollandse Eilanden
        http://www.geocities.com/zuid_hollandse_eilanden

        _____

        YAHOO! GROUPS LINKS

        * Visit your group "ZuidHollandse_Eilanden
        <http://groups.yahoo.com/group/ZuidHollandse_Eilanden> " on the web.

        be>

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

        _____

      • dirk van der schaaf
        Message 3 of 3 , Aug 3, 2005
          Beste Leo,

          volgens de CD's geboorteregisters van Z-H- zijn de ouders van Paulina Warnaar :
          Jacob Willems Warnar (Warnant) en Lena Paulusz Nagtegaal. Zij huwden Sommelsdijk 19-mrt-1769.
          Verdere gegevens zijn niet te vinden.
          Vriendelijke groeten,
          Dirk van der Schaaf.
          Hobbies het opsporen van zo veel mogelijk gegevens betreffende het geslacht "van dre Wulp"