Svenska filmer med svensk text

  • Polfish Polfish
    Message 1 of 10 , Sep 7, 2009
      Hej,

      Detta är mitt första meddelande till epostlistan "Vi-studerar-svenska". Jag lär mig svenska som du gör. Jag tror  en god idé kunde vara att titta på svenska filmer. Men det är svårt att följa. Vet någon var jag kan få svenska filmer med svensk text? Jag bor i Rom, Italien.

      Tack, G

    • Alec Trueblood
      Message 2 of 10 , Sep 7, 2009
        Många svensk filmer har text för hörselskadade och andra språk också,
        till exempel italienska. Jag skaffar flera på varje resa till
        Sverige. Försok online.

        Alec Trueblood
        atrueblood@...

      • dansolbg
        Message 3 of 10 , Sep 7, 2009
          Hej,

          Jag köper DVD:er på http://www.megastore.se/

          Till största delen har DVD:erna text på svenska, engelska, danska, norska, och ibland finska. Det beror på DVD:en.

          Svenska texter kan ofta bli lite förkortade, dvs man bevarar meningarna, men med andra eller färre ord. Då kan man jamföra den danska eller den norska texten, som är ofta mycket mindre förkortade. Det här beror också på DVD:en.

          Eftersom jag bor i Boston och inte kan resa till Sverige när som helst, är det för mig en jättebra idé att köpa svenska filmer på nätet och studera dem.

          Jeff

          --- In Vi-studerar-svenska@yahoogroups.com, Alec Trueblood <atrueblood@...> wrote:

          > Många svensk filmer har text för hörselskadade och andra språk också,
          > till exempel italienska. Jag skaffar flera på varje resa till
> [...]
        • Polfish Polfish

            Message 5 of 10 , Sep 8, 2009
              Hej!
              om du inte hittar filmer on-line du kan prova att låna dem i svenka skolan som finns i Rom, de har biblioteket där och jag tro att du kan hitta något fimer, kanske Bergman som är förfarande pöpular i Italien.
              Ciao
              Elena

              Elena Piras
              Department of Pharmaceutical Biosciences
              Division of Toxicology
              Uppsala Biomedical Center
              P.O. Box 594S-751 24 Uppsala Sweden
              Telephone: +46-18-471 4254
              Fax: +46-18-471 4253

[...]

            • Evelin Tamm
              Message 6 of 10 , Sep 8, 2009
                Hej!
                Jag tittar också filmer att lära mig Svenska ,men jag bor här i Sverige och det är simpel att finna detta här. Min favorit film är "Så som i Himmelen".
                Bäst lyck,Evelin:)

                Da: Polfish Polfish <polfish4@yahoo. it>

                A: Vi-studerar- svenska@yahoogro ups.com

                Data: Lunedì 7 settembre 2009, 15:28

[...]

[...]

[...]