Lidmaten RK Wittevrouwen

  • Patric Langevoort
    Message 1 of 6 , Jan 21, 2014
      Beste allemaal,

      Weet iemand misschien of de lidmatenboeken van RK Wittevrouwen in Utrecht online in te zien zijn? Ik ben opzoek naar de ouders van Jacobus van Dille(n), die op 4 mei 1727 in Utrecht (RK Wittevrouwen) trouwt met Machteld van Santwijk. Hun kinderen worden allen gedoopt in deze parochie. Ik kan Jacobus niet vinden in de doopregisters van Wittevrouwen en vermoed daarom dat hij van elders afkomstig is. Maar waar vandaan?

      Met vriendelijke groet,
      Patric Langevoort
    • Hans den Braber (genealogie)
      Message 2 of 6 , Jan 21, 2014

        Beste Patric

        De RK-kerk kent geen lidmatenboeken zoals dat bij de Hervormde / Nederduits Gereformeerde kerk gebruikelijk is.

        Met vriendelijke groet

        Hans den Braber

          Message 4 of 6 , Jan 21, 2014
            Bericht
            gerechtelijk huwlijk nakijken. wellicht dat daar een hint in staat.
            houd er overigens ook rekening mee dat de meeste RK doopboeken pas rond 1700 aanvangen. Op de site van Het Utrechts Archief kan je een vorzicht daarvan vinden (als die site het inmiddels weer doet).

            groet,
            Janjaap

[...]

            • Familie Telman