militieregister Mijdrecht

  • Nick Werring
    Message 1 of 1 , Jan 9, 2014
      Goedemiddag allen!

      Allereest iedereen nog een goed nieuw jaar gewenst (mag geloof ik nog net)!

      Ik hoop dat iemand mij blij kan maken met een kopie/foto uit het militieregister van Mijdrecht.

      Het zit als volgt: Mijn voorouder Huibert Smit (*Bunnik, 20-10-1815) behoorde tot de lichting 1834. Hij werd echter vrijgesteld 'uit hoofde van te klein te zijn'. Nu lag de gemiddelde lengte sowieso al een heel stuk lager, maar Huibert moet wel erg klein geweest zijn om vrijgesteld te worden. Op het voorgedrukte formulier is slecht 1 El aangegeven! Dit zou betekenen dat hij niet langer dan een meter was. Anderzijds is het ook mogelijk dat men de overige getallen vergeten is in te vullen.

      Om daar uitsluitsel over te krijgen zou ik graag een kopie van de militieinschrijving willen zien. Zijn lotingsnummer is 38 (registratieno.621).
      Wie helpt ?

      Met dank.

      Nick Werring