Clara Hooghvorst / Soest / geboren ca 1625 ?

  • vanderhall
    Message 1 of 4 , Sep 5, 2013
      Goede morgen,

      Op 28 januari 1659 gaat Clara Hooghvorst in Amsterdam in ondertrouw met Elias (de) Radt. Hij zegt 41 jaar oud te zijn en zij is de weduwe van Berent Velthuisen (huwelijk 1654, Amsterdam), komend van Soest en geassisteerd door haar moeder Sara Cornelis. Sara krijgt twee kinderen in Amsterdam: Katrijna 1660 en Sara 1662.

      Ik ben naarstig op zoek naar de geboorte/doopdatum van Sara en naar haar vader. Heeft iemand haar al in het systeem of wie kan mij verder informeren over de familie Hooghvorst?

      bij voorbaat dank met groet!
      Robert van der Hall
      http://gw.geneanet.org/vanderhall
    • vanderhall
      Message 2 of 4 , Sep 5, 2013
        en weer een goede morgen!

        Eerste reactie van mijzelf :-)

        Clara tekent in Amsterdam als Hooftvorst, zie onder files. Met dank aan mijn informante.

        Groet!
        Robert
      • vanderhall
        Message 3 of 4 , Sep 25, 2013
          Ook de tweede reactie is mijzelf. Toch leuk te leren, dat ik de enige in Nederland ben met Clara Hooghvorst in de kwartieren!

          Voor later, die wellicht ook op haar uitkomen:

          Clara is de dochter van Nicolaas Cornelisz Hooghvorst (ca 1580-1630), dominee in Soest en in 1619 daar aangesteld/beroepen (zie ook naambord in het koor van de Oude Kerk te Soest). Voor haar broers en zuster verwijs ik naar mijn publicatie in GeneaNet.

          met groet!
          Robert van der Hall

          --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "vanderhall" <robertvanderhall@...> wrote:

> [...]
          >
          > Eerste reactie van mijzelf :-)
          >
          > Clara tekent in Amsterdam als Hooftvorst, zie onder files. Met dank aan mijn informante.

        • Lenny v.d. Sluys
          Message 4 of 4 , Sep 25, 2013
            Hallo Robert,

            Ken je de site www.dominees.nl daar staat op dat haar vader op 29-01-1620 intrede doet bij de Herv. Gemeente Soest, en dat hij komt als schoolmeester van Poortugaal. Hij is augustus 1630 te Soest overleden. Helaas niets van Clara.

            Succes, Lenny

            <*> Your email settings:
                Individual Email | Traditional

            <*> To change settings online go to: