Re: [Utrecht_Genealogie] Op zoek naar de moeder van Hendrina MULDER (1827-1878)

  • Don Arnoldus
    Message 1 of 23 , Jul 10, 2013
      Hallo Richard,

      Ik weet dat er vaak voor geboorteaangiftes mensen werden gevraagd die
      (toevallig) ter plaatse waren, zoals veldwachters en bodes. In dit geval is
      het een van de buren van de kraamvrouw die samen met de vroedvrouw of dokter
      aangifte doet. Dan is er toch wel sprake van een zekere relatie. Ik denk
      niet dat Pieter de vader is van de kinderen. Johannes is de naam van Johanna
      Elizabeths vader. Dat is dus een gebruikelijke vernoeming, zeker voor een
      eerste zoontje. Maar inderdaad, bij een zo veelvoorkomende naam weet je het
      maar nooit.

      Bedankt voor je inspanningen, Richard. Zeer gewaardeerd.

      Vr.gr. Don Arnoldus