Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Re: [Utrecht_Genealogie] Re: Kan iemand een tekst voor mij lezen

Expand Messages
  • pbrgro@telfort.nl
    Ik snap het niet helemaal, wie trouwt er met wie ?? Pieter
    Message 1 of 4 , Apr 30, 2013
    • 0 Attachment
      Ik snap het niet helemaal, wie trouwt er met wie ??

      Pieter
      Op 30/04/2013 19:33, geertkamphuis schreef:
      >
      > Pieter,
      >
      > Hieronder de transcriptie. Er zitten nog wat fouten/omissies in, maar
      > de strekking is wel duidelijk. Het vermelde huwelijk wordt niet
      > vermeld in de transcriptie van het Trouwboek Oudewater van Mevr. G.W.
      > Brouwer-Verheijen. Hierin wordt wel het eerste huwelijk van Aeltje
      > Cornelis (Bredijk) vermeld:
      > Cornelis Aerts Snoeij tr 1656 Aeltgen Cornelis.
      >
      > Groeten
      >
      > Geert Kamphuis
      >
      > Transcriptie:
      >
      > Op huijden den 24 decemb 1672 heeft Gileij? Jacobs van Hal jongkman
      > voljarigh sijnde toecomende brudegom voor hemselven ter eener & Aert
      > Cornelis Bredijck, wegens Aeltie Cornelis Bredijck sijne suster
      > vermits desselfs indispositie ?, die weduwe van Cornelis Aerts Snoeij,
      > toecomende bruijdt ter andere sijde, versochte inschrijvinge van haer
      > huwelx proclamatie om derselve van die te geschiede en gedan te worden
      > op overmorgen den 26 decemb 1672 sijnde waer doch de tweede sterfdach.
      >
      > Het 1e gebodt geproclameert den 1e januarij 1673
      >
      > Het 2de 8 der voors. maend
      >
      > Het 3e den 15 dito
      >
      > Op den 7[?] feb 1673 in den H. echten staet bevest. voor Lubbert van
      > Oort & Gijsbert Ijselsteijn ?
      >
      > Op den 29 janrij 1674 de bodens
      > betaelt alle hare verdiende salarisen
      > uijt desen trouwregistere tot het
      > bovenges. incluijs compe?erende.
      >
      > --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
      > <mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com>, "pbrgro@..."
      > <pbrgro@...> wrote:
      > >
      > > Beste mede lijsters
      > >
      > > Ik deze akten staan de naam Breedijck , maar verder kan ik het niet
      > > lezen is er iemand die dit vertalen kan voor mij.
      > >
      > https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1961-31137-13867-67?cc=2037907&wc=M99Q-2XP:n1291419090
      > > het gaat om de rechterboven quadrant
      > >
      > > Bij voorbaat dank
      > >
      > > Pieter Breedijk
      > >
      >
      >
      >
      > No virus found in this message.
      > Checked by AVG - www.avg.com <http://www.avg.com>
      > Version: 2013.0.3272 / Virus Database: 3162/6284 - Release Date: 04/29/13
      >
    • geertkamphuis
      Aaltje Cornelis Bredijk, weduwe van Cornelis Aerts Snoeij, hetrouwde met Gileij? Jacobs van Hal. Geert
      Message 2 of 4 , Apr 30, 2013
      • 0 Attachment
        Aaltje Cornelis Bredijk, weduwe van Cornelis Aerts Snoeij, hetrouwde met Gileij? Jacobs van Hal.

        Geert

        --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "pbrgro@..." <pbrgro@...> wrote:
        >
        > Ik snap het niet helemaal, wie trouwt er met wie ??
        >
        > Pieter
        > Op 30/04/2013 19:33, geertkamphuis schreef:
        > >
        > > Pieter,
        > >
        > > Hieronder de transcriptie. Er zitten nog wat fouten/omissies in, maar
        > > de strekking is wel duidelijk. Het vermelde huwelijk wordt niet
        > > vermeld in de transcriptie van het Trouwboek Oudewater van Mevr. G.W.
        > > Brouwer-Verheijen. Hierin wordt wel het eerste huwelijk van Aeltje
        > > Cornelis (Bredijk) vermeld:
        > > Cornelis Aerts Snoeij tr 1656 Aeltgen Cornelis.
        > >
        > > Groeten
        > >
        > > Geert Kamphuis
        > >
        > > Transcriptie:
        > >
        > > Op huijden den 24 decemb 1672 heeft Gileij? Jacobs van Hal jongkman
        > > voljarigh sijnde toecomende brudegom voor hemselven ter eener & Aert
        > > Cornelis Bredijck, wegens Aeltie Cornelis Bredijck sijne suster
        > > vermits desselfs indispositie ?, die weduwe van Cornelis Aerts Snoeij,
        > > toecomende bruijdt ter andere sijde, versochte inschrijvinge van haer
        > > huwelx proclamatie om derselve van die te geschiede en gedan te worden
        > > op overmorgen den 26 decemb 1672 sijnde waer doch de tweede sterfdach.
        > >
        > > Het 1e gebodt geproclameert den 1e januarij 1673
        > >
        > > Het 2de 8 der voors. maend
        > >
        > > Het 3e den 15 dito
        > >
        > > Op den 7[?] feb 1673 in den H. echten staet bevest. voor Lubbert van
        > > Oort & Gijsbert Ijselsteijn ?
        > >
        > > Op den 29 janrij 1674 de bodens
        > > betaelt alle hare verdiende salarisen
        > > uijt desen trouwregistere tot het
        > > bovenges. incluijs compe?erende.
        > >
        > > --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
        > > <mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com>, "pbrgro@"
        > > <pbrgro@> wrote:
        > > >
        > > > Beste mede lijsters
        > > >
        > > > Ik deze akten staan de naam Breedijck , maar verder kan ik het niet
        > > > lezen is er iemand die dit vertalen kan voor mij.
        > > >
        > > https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1961-31137-13867-67?cc=2037907&wc=M99Q-2XP:n1291419090
        > > > het gaat om de rechterboven quadrant
        > > >
        > > > Bij voorbaat dank
        > > >
        > > > Pieter Breedijk
        > > >
        > >
        > >
        > >
        > > No virus found in this message.
        > > Checked by AVG - www.avg.com <http://www.avg.com>
        > > Version: 2013.0.3272 / Virus Database: 3162/6284 - Release Date: 04/29/13
        > >
        >
      Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.