Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Kan iemand een tekst voor mij lezen

Expand Messages
  • pbrgro@telfort.nl
    Beste mede lijsters Ik deze akten staan de naam Breedijck , maar verder kan ik het niet lezen is er iemand die dit vertalen kan voor mij.
    Message 1 of 4 , Apr 30, 2013
    • 0 Attachment
      Beste mede lijsters

      Ik deze akten staan de naam Breedijck , maar verder kan ik het niet
      lezen is er iemand die dit vertalen kan voor mij.
      https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1961-31137-13867-67?cc=2037907&wc=M99Q-2XP:n1291419090
      het gaat om de rechterboven quadrant

      Bij voorbaat dank

      Pieter Breedijk
    • geertkamphuis
      Pieter, Hieronder de transcriptie. Er zitten nog wat fouten/omissies in, maar de strekking is wel duidelijk. Het vermelde huwelijk wordt niet vermeld in de
      Message 2 of 4 , Apr 30, 2013
      • 0 Attachment
        Pieter,

        Hieronder de transcriptie. Er zitten nog wat fouten/omissies in, maar de strekking is wel duidelijk. Het vermelde huwelijk wordt niet vermeld in de transcriptie van het Trouwboek Oudewater van Mevr. G.W. Brouwer-Verheijen. Hierin wordt wel het eerste huwelijk van Aeltje Cornelis (Bredijk) vermeld:
        Cornelis Aerts Snoeij tr 1656 Aeltgen Cornelis.

        Groeten

        Geert Kamphuis

        Transcriptie:

        Op huijden den 24 decemb 1672 heeft Gileij? Jacobs van Hal jongkman voljarigh sijnde toecomende brudegom voor hemselven ter eener & Aert Cornelis Bredijck, wegens Aeltie Cornelis Bredijck sijne suster vermits desselfs indispositie ?, die weduwe van Cornelis Aerts Snoeij, toecomende bruijdt ter andere sijde, versochte inschrijvinge van haer huwelx proclamatie om derselve van die te geschiede en gedan te worden op overmorgen den 26 decemb 1672 sijnde waer doch de tweede sterfdach.

        Het 1e gebodt geproclameert den 1e januarij 1673

        Het 2de 8 der voors. maend

        Het 3e den 15 dito

        Op den 7[?] feb 1673 in den H. echten staet bevest. voor Lubbert van Oort & Gijsbert Ijselsteijn ?

        Op den 29 janrij 1674 de bodens
        betaelt alle hare verdiende salarisen
        uijt desen trouwregistere tot het
        bovenges. incluijs compe?erende.



        --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "pbrgro@..." <pbrgro@...> wrote:
        >
        > Beste mede lijsters
        >
        > Ik deze akten staan de naam Breedijck , maar verder kan ik het niet
        > lezen is er iemand die dit vertalen kan voor mij.
        > https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1961-31137-13867-67?cc=2037907&wc=M99Q-2XP:n1291419090
        > het gaat om de rechterboven quadrant
        >
        > Bij voorbaat dank
        >
        > Pieter Breedijk
        >
      • pbrgro@telfort.nl
        Ik snap het niet helemaal, wie trouwt er met wie ?? Pieter
        Message 3 of 4 , Apr 30, 2013
        • 0 Attachment
          Ik snap het niet helemaal, wie trouwt er met wie ??

          Pieter
          Op 30/04/2013 19:33, geertkamphuis schreef:
          >
          > Pieter,
          >
          > Hieronder de transcriptie. Er zitten nog wat fouten/omissies in, maar
          > de strekking is wel duidelijk. Het vermelde huwelijk wordt niet
          > vermeld in de transcriptie van het Trouwboek Oudewater van Mevr. G.W.
          > Brouwer-Verheijen. Hierin wordt wel het eerste huwelijk van Aeltje
          > Cornelis (Bredijk) vermeld:
          > Cornelis Aerts Snoeij tr 1656 Aeltgen Cornelis.
          >
          > Groeten
          >
          > Geert Kamphuis
          >
          > Transcriptie:
          >
          > Op huijden den 24 decemb 1672 heeft Gileij? Jacobs van Hal jongkman
          > voljarigh sijnde toecomende brudegom voor hemselven ter eener & Aert
          > Cornelis Bredijck, wegens Aeltie Cornelis Bredijck sijne suster
          > vermits desselfs indispositie ?, die weduwe van Cornelis Aerts Snoeij,
          > toecomende bruijdt ter andere sijde, versochte inschrijvinge van haer
          > huwelx proclamatie om derselve van die te geschiede en gedan te worden
          > op overmorgen den 26 decemb 1672 sijnde waer doch de tweede sterfdach.
          >
          > Het 1e gebodt geproclameert den 1e januarij 1673
          >
          > Het 2de 8 der voors. maend
          >
          > Het 3e den 15 dito
          >
          > Op den 7[?] feb 1673 in den H. echten staet bevest. voor Lubbert van
          > Oort & Gijsbert Ijselsteijn ?
          >
          > Op den 29 janrij 1674 de bodens
          > betaelt alle hare verdiende salarisen
          > uijt desen trouwregistere tot het
          > bovenges. incluijs compe?erende.
          >
          > --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
          > <mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com>, "pbrgro@..."
          > <pbrgro@...> wrote:
          > >
          > > Beste mede lijsters
          > >
          > > Ik deze akten staan de naam Breedijck , maar verder kan ik het niet
          > > lezen is er iemand die dit vertalen kan voor mij.
          > >
          > https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1961-31137-13867-67?cc=2037907&wc=M99Q-2XP:n1291419090
          > > het gaat om de rechterboven quadrant
          > >
          > > Bij voorbaat dank
          > >
          > > Pieter Breedijk
          > >
          >
          >
          >
          > No virus found in this message.
          > Checked by AVG - www.avg.com <http://www.avg.com>
          > Version: 2013.0.3272 / Virus Database: 3162/6284 - Release Date: 04/29/13
          >
        • geertkamphuis
          Aaltje Cornelis Bredijk, weduwe van Cornelis Aerts Snoeij, hetrouwde met Gileij? Jacobs van Hal. Geert
          Message 4 of 4 , Apr 30, 2013
          • 0 Attachment
            Aaltje Cornelis Bredijk, weduwe van Cornelis Aerts Snoeij, hetrouwde met Gileij? Jacobs van Hal.

            Geert

            --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "pbrgro@..." <pbrgro@...> wrote:
            >
            > Ik snap het niet helemaal, wie trouwt er met wie ??
            >
            > Pieter
            > Op 30/04/2013 19:33, geertkamphuis schreef:
            > >
            > > Pieter,
            > >
            > > Hieronder de transcriptie. Er zitten nog wat fouten/omissies in, maar
            > > de strekking is wel duidelijk. Het vermelde huwelijk wordt niet
            > > vermeld in de transcriptie van het Trouwboek Oudewater van Mevr. G.W.
            > > Brouwer-Verheijen. Hierin wordt wel het eerste huwelijk van Aeltje
            > > Cornelis (Bredijk) vermeld:
            > > Cornelis Aerts Snoeij tr 1656 Aeltgen Cornelis.
            > >
            > > Groeten
            > >
            > > Geert Kamphuis
            > >
            > > Transcriptie:
            > >
            > > Op huijden den 24 decemb 1672 heeft Gileij? Jacobs van Hal jongkman
            > > voljarigh sijnde toecomende brudegom voor hemselven ter eener & Aert
            > > Cornelis Bredijck, wegens Aeltie Cornelis Bredijck sijne suster
            > > vermits desselfs indispositie ?, die weduwe van Cornelis Aerts Snoeij,
            > > toecomende bruijdt ter andere sijde, versochte inschrijvinge van haer
            > > huwelx proclamatie om derselve van die te geschiede en gedan te worden
            > > op overmorgen den 26 decemb 1672 sijnde waer doch de tweede sterfdach.
            > >
            > > Het 1e gebodt geproclameert den 1e januarij 1673
            > >
            > > Het 2de 8 der voors. maend
            > >
            > > Het 3e den 15 dito
            > >
            > > Op den 7[?] feb 1673 in den H. echten staet bevest. voor Lubbert van
            > > Oort & Gijsbert Ijselsteijn ?
            > >
            > > Op den 29 janrij 1674 de bodens
            > > betaelt alle hare verdiende salarisen
            > > uijt desen trouwregistere tot het
            > > bovenges. incluijs compe?erende.
            > >
            > > --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
            > > <mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com>, "pbrgro@"
            > > <pbrgro@> wrote:
            > > >
            > > > Beste mede lijsters
            > > >
            > > > Ik deze akten staan de naam Breedijck , maar verder kan ik het niet
            > > > lezen is er iemand die dit vertalen kan voor mij.
            > > >
            > > https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1961-31137-13867-67?cc=2037907&wc=M99Q-2XP:n1291419090
            > > > het gaat om de rechterboven quadrant
            > > >
            > > > Bij voorbaat dank
            > > >
            > > > Pieter Breedijk
            > > >
            > >
            > >
            > >
            > > No virus found in this message.
            > > Checked by AVG - www.avg.com <http://www.avg.com>
            > > Version: 2013.0.3272 / Virus Database: 3162/6284 - Release Date: 04/29/13
            > >
            >
          Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.