Re: [Utrecht_Genealogie] Adriana van Dillen

  • Gerard willem charles Lemmens
    Message 1 of 11 , Apr 12 3:36 AM
      Hallo Patric,

      Heb je Geneanet reeds geprobeerd, want daar staat veel aangaande van Dillen op !

      http://www.geneanet.org/

      Veel succes,

      Gerard Lemmens

      ________________________________
      Message 2 of 11 , Apr 12 4:25 AM
        Beste Gerard,

        Dank je wel voor de tip. Geneanet was mij reeds bekend. Al was het alweer een tijd geleden dat ik er gekeken had. Er staat zeker veel over Van Dillen op. Het is dan ook een omvangrijke familie. Tijdens een bezoek aan het Ecal te Doetinchem, vroeg een bezoeker mij eens met welke familienaam ik mij bezighield. Na het vernemen van het antwoord was zijn veelzeggende antwoord: "Ik wens je veel sterkte".

        Met vriendelijke groet,
        Patric Langevoort

        ________________________________

        Message 3 of 11 , Apr 12 5:17 AM
          Hallo Patric,

          Als je verder gaat zoeken naar Gerrit, heeft in de Bilt zoeken niet zo veel
          zin. Bij de doop van zijn zoon Dirk staat namelijk het volgende in het
          doopboek vermeldt:

          "Zoon van Gerrit van Dillen zijnde paap (ofwel RK). De moeder Maria Adriana
          van der Eem zijnde ledemaat der Gereformeerde gemeente."

          De Bilt kende geen Rooms katholieke gemeente. Rooms katholieken uit de Bilt
          werden veelal gedoopt in Utrecht (RK statie Buiten Wittevrouwen).

          Met hartelijke groet,

          Flip Huisman

          Message 4 of 11 , Apr 12 7:50 AM
            Beste Flip,

            Wederom hartelijk dank voor je hulp. Ik ga het aangegeven doopboek bekijken.

            Met vriendelijke groet,
            Patric Langevoort

            ________________________________

            Message 5 of 11 , Apr 12 8:06 AM
              Hallo Patric,

              Ik heb inmiddels de doopinschrijvingen van Gerrit en Maria Adriana gevonden.
              De scans krijg je separaat.

              Maria Adriana is op 1 februari 1739 gedoopt als dochter van Dirk van der Eem
              en Gerharda Plevier in de Catharijnekerk.

              Gerrit is als Gerrardus van Dille gedoopt in de RK Wittevrouwen parochie te
              Utrecht op 20 februari 1738 en is een zoon van Jacob van Dille en Meghtelt.

              De ouders van Gerrit zijn op 4 mei 1727 getrouwd in de parochie Wittevrouwen
              als Jacobus van Dillen en Megtelt Jacobs van Santwijck, beide heb je
              waarschijnlijk al in je bestand zitten.

              Met hartelijke groet,

              Flip Huisman

              From: Ph.Huisman <ph.huisman@... <mailto:ph.huisman%40zonnet.nl>
              <mailto:ph.huisman%40zonnet.nl> >

              Van: Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com

              Message 6 of 11 , Apr 12 8:23 AM
                Beste Flip,

                Wat een service toch weer. Ik had ze zojuist ook gevonden.

                Weer een kind toegevoegd aan het stamouderpaar Van Dillen-Van Santwijck. Daar ben ik erg blij mee.

                Jacob(us) van Dillen zou de eerste Van Dillen zijn die in de provincie Utrecht kwam wonen. De Gelderse Achterhoek zou zijn geboortegrond zijn. Nu heb ik al vele Van Dillens uit die regio in mijn gegevens staan, maar nog geen Jacob(us). De trouwinschrijving geeft ook weinig prijs op dat gebied.

                Met vriendelijke groet,
                Patric Langevoort

                From: Ph.Huisman <ph.huisman@... <mailto:ph.huisman%40zonnet.nl>

                Van: Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com