Re: [Utrecht_Genealogie] DTB Dopen Utrecht

  • Richard van Schaik
    Message 1 of 10 , Apr 11, 2013
      On 11-04-2013 21:41, L.Bijlsma wrote:
      > Gewoon naar Utrecht gaan (www.genver.nl) dan bij de DTB de doopboeken
      > kiezen en daana gewoon bij Ned. Hervormd. De meeste kinderen werden toch
      > daar gedoopt (en evt. later nog eens RK)
      >
      > Met vr. gr. Lineke

      Van mijn site geplukt:
      St. Jacob 1e afd (Drakenburgsteeg) 1707 - 1778 inv.nr. 39

      Die zie ik er zo snel ook even niet tussen staan.

      Groeten,
      Richard

      f.m.a.vanschaik@...
      http://www.fmavanschaik.nl/
    • Fred van Veen
      Message 2 of 10 , Apr 11, 2013
        Richard,

        Is de door jou genoemde St. Jacob 1e afd (Drakenburgsteeg) 1707 - 1778
        inv.nr. 39 hetzelfde als: Parochie Sint Jacobus, Buiten de Weerdpoort??

        Indien dat het geval is , dan heb je me geholpen want Parochie Sint Jacobus
        is wel op Genver te vinden.

        Groeten,

        Fred van Veen

        _____

        > kiezen en daana gewoon bij Ned. Hervormd. De meeste kinderen werden toch
        > daar gedoopt (en evt. later nog eens RK)
        >
        > Met vr. gr. Lineke

        f.m.a.vanschaik@... <mailto:f.m.a.vanschaik%40gmail.com>
        http://www.fmavanschaik.nl/

      • Richard van Schaik
        Message 3 of 10 , Apr 11, 2013
          On 11-04-2013 23:35, Fred van Veen wrote:
> [...]
          >

          > Indien dat het geval is , dan heb je me geholpen want Parochie Sint Jacobus

          De informatie zoals ik die ooit heb overgenomen in HUA is:
          http://www.fmavanschaik.nl/Tafels/okn_stge.html
          http://www.fmavanschaik.nl/Tafels/rkstatie.html
          Meer weet ik helaas ook niet. Maar ik vermoed dat je op het goede spoor
          kunt zitten. De vermeldde inventarisnummers komen zover ik zie keurig
          overeen met de boek nummers op GenVer.

          Groeten,
          Richard

          f.m.a.vanschaik@...
          http://www.fmavanschaik.nl/
        • Richard van Schaik
          Message 4 of 10 , Apr 11, 2013
            On 12-04-2013 0:12, Richard van Schaik wrote:

> [...]
            > spoor kunt zitten. De vermeldde inventarisnummers komen zover ik zie
            > keurig overeen met de boek nummers op GenVer.

            Oeps, zie nu dat inventarisnummer 40 waarschijnlijker is bij St. Jacobus
            buiten de Weerd.

            Groeten,
            Richard

            f.m.a.vanschaik@...
            http://www.fmavanschaik.nl/
          • Richard van Schaik
            Message 5 of 10 , Apr 11, 2013
> [...]
              >

              > Indien dat het geval is , dan heb je me geholpen want Parochie Sint Jacobus

              Misschien staan zowel 39 als 40 in die gegevens? FS heeft soms wat
              lastige scheidingen tussen hun gegevens en zijn deel heel secuur maar
              ook weer deels heel onzorgvuldig in bronvermeldingen voor hun films. als
              je b.v. iets als deze kunt vinden:
              Schaik, van Adrianus 01-01-1719 OKN NN van Schaik Willemina Hendriks 39 - 38
              Dan heb je zeker boek 39 te pakken. Pluk ik ook gewoon maar van mijn
              site als willekeurig voorbeeld in archief HUA overgenomen. Succes.

              Groeten,
              Richard

              f.m.a.vanschaik@...
              http://www.fmavanschaik.nl/
            • L.Bijlsma
              Message 6 of 10 , Apr 11, 2013
                Als je het ORK doopboek bekijkt, zou de st. Jacobus parochie wel eens
                hetzelfde kunnen zijn:
                https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-33025-13468-10?cc=2037906&wc=M99Q-3GQ:1161090844
                Het lastige is wel dat je in de index dopen (dopen RK waarin ook ORK en
                Luthers) alleen de namen vind: Kerk buiten de Weerd/Waard en de St. Nicolaas
                parochie in de Gildebroederstraat.
                Verder is er bij de archiefbank dit te vinden:

                Archiefvormersoverzicht Het Utrechts Archief
                2 Niet-overheidsarchieven
                2.8 Geloofsgemeenschappen en andere instellingen godsdienstig leven
                2.8.3 Oud-katholieke kerk
                2.8.3.3 Parochies

                Oud-katholieke parochie St. Jakobus in de Drakenburgsteeg, Pastoor

                Veel plezier ermee,
                Lineke Bijlsma

> [...]
                > inv.nr. 39 hetzelfde als: Parochie Sint Jacobus, Buiten de Weerdpoort??
                >

                > Indien dat het geval is , dan heb je me geholpen want Parochie Sint

              • Fred van Veen
                Message 7 of 10 , Apr 12, 2013
                  Richard,

                  Dank je voor het meedenken. Ik denk dat ik nu alle doopboeken van Oud
                  Katholiek ga doorbladeren.

                  In de Index vond ik dopen Antonius van Veen op 18-08-1721 in de
                  Drakenburgsteeg, maar de echte doopinschrijving vond ik nog niet.

                  Groeten,

                  Fred van Veen

                  _____

> [...]

                  Dan heb je zeker boek 39 te pakken. Pluk ik ook gewoon maar van mijn
                  site als willekeurig voorbeeld in archief HUA overgenomen. Succes.

                • genea nieuwsgroepen
                  Message 8 of 10 , Apr 12, 2013
                    Beste Fred

                    De omschrijvingen op Genver kloppen niet altijd precies en soms zit zo'n
                    bron in zo'n totaal batch.

                    Ik ben er even ingedoken en dat blijkt ook hier het geval.

                    Batch M99Q-3G3 (121829) begint met de doop- en trouwboeken van Achter
                    Klarenburg. Dan ook nog overlijdens van Achter Klarenburg.

                    Vervolgens dopen en trouwen Op den Kamp aan de Nieuwengracht en tenslotte
                    Drakenburgsteeg.

                    Dopen 1707-1778 in 2 delen: vanaf afbeelding 302 t/m afbeelding 381 en een
                    stukje dopen 1741-1748 van afbeelding 392 t/m 399

                    Trouwen Drakenburgsteeg van afbeelding 382 t/m 391.

                    Met vriendelijke groet

                    Hans den Braber

                    Op Genver zoek ik naar de doopboeken van de stad Utrecht, Oud-Katholiek op
                    de Drakenburgsteeg. Ik kan ze niet vinden. Hoe moet ik ze vinden?

                    met vriendelijke groet, Fred van Veen