Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Re: Trouw Jan Buijtenweg met Hendrica de Winter

Expand Messages
  • Richard van Schaik
    ... Jammer maar helaas, het overlijden van Jan Bui(j)tenweg (ij ook als y geprobeerd maar mogelijk nog niet goed genoeg) nog niet gevonden tussen 1799 en 1850
    Message 1 of 8 , Mar 30 5:49 PM
    • 0 Attachment
      On 30-03-2013 18:06, Richard van Schaik wrote:
      > On 30-03-2013 16:57, Richard van Schaik wrote:
      >> Jan Bui(j)tenweg zal waarschijnlijk voor of begin 1811 overleden zijn
      >> dus een blik in de begraafklappers zou het helemaal compleet maken.
      >> Ik kom helaas voorlopig nog niet in Utrecht omdat andere archieven
      >> mij momenteel meer bezig houden.
      >
      > Oeps, begraafboeken kan ik natuurlijk zelf via Genver. Ben er nog niet
      > aan gewend ;-) .

      Jammer maar helaas, het overlijden van Jan Bui(j)tenweg (ij ook als y
      geprobeerd maar mogelijk nog niet goed genoeg) nog niet gevonden tussen
      1799 en 1850 dus als iemand een idee heeft dan heel graag. Anders
      plodderen (ploeteren en modderen) we gewoon verder. Als "oom" is hij
      iets minder relevant maar heb graag zelfs de "neven en nichten". Dat
      geeft soms mooie verbanden in groter geheel.

      Groeten,
      Richard

      --
      Richard van Schaik
      f.m.a.vanschaik@...
      http://www.fmavanschaik.nl/
    • L.Bijlsma
      Dag Richard, Als ik (binnenkort) weer naar het Utrechts archief ga, wil ik dat huwelijk voor de schepenen wel voor je nakijken. Het overlijden van Jan
      Message 2 of 8 , Mar 31 10:16 AM
      • 0 Attachment
        Dag Richard,

        Als ik (binnenkort) weer naar het Utrechts archief ga, wil ik dat huwelijk
        voor de schepenen wel voor je nakijken.
        Het overlijden van Jan Buitenweg heb ook ik nergens gevonden. Heb gekeken
        naar/in het bev. reg. van 1850-1860 maar ook daar staat alleen Hendrica
        Winter vermeld maar helaas niet van welk adres ze komt. Ze woonde op de
        Tuchthuisstraat 264 wijk B, (FS image 448)

        Je hoort tzt wel weer,
        Lineke Bijlsma
        .
        ----- Original Message -----
        From: "Richard van Schaik" <f.m.a.vanschaik@...>
        To: <Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com>
        Sent: Saturday, March 30, 2013 5:57 PM
        Subject: [Utrecht_Genealogie] Trouw Jan Buijtenweg met Hendrica de Winter


        > Hi,
        >
        > Volgens GenLias (ook op WieWasWie vindbaar) is op 26-10-1850 Hendrica de
        > Winter overleden als weduwe van N.N. Buitenweg. Zij is 5-5-1775 te
        > Utrecht gedoopt (OKN) als dochter van Petrus de Winter en Anthonia Poel
        > (mijn voorouders). Om dit verder in te vullen heb ik via Genver de DTB
        > trouwen Utrecht stad kwa index uitgespit en kwam op:
        > NH 1799 ongedateerd maar begin december, Buijtenweg, Jan, wedr van Maria
        > Wijkman, Winter de, Hendrica
        >
        > Het bijhorende orgineel geeft dan:
        > Jan Buijtenweg, wed[uwenaa]r van
        > Maria Wijkman, gebo[ren] te Gornichem (!)
        > woon[ende] alhier agter Clarenburg
        > en
        > Hendrica de Winter J:D:
        > gebo[ren] alhier woon[ende] mede agter Claren-
        > burg
        > Marge:
        > voor Schepenen
        > getrouwd
        >
        > https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1971-33032-637-54?cc=2037906&wc=M99Q-QDZ:528577590
        >
        > Zou iemand in Utrecht deze akte voor de schepenen voor mij willen
        > opzoeken en vergelijken of daar nog iets meer gegeven staat (foto zou
        > nog mooier zijn). Helaas zie ik akten voor de schepenen niet in Genver
        > aangegeven.
        >
        > Jan Bui(j)tenweg zal waarschijnlijk voor of begin 1811 overleden zijn
        > dus een blik in de begraafklappers zou het helemaal compleet maken. Ik
        > kom helaas voorlopig nog niet in Utrecht omdat andere archieven mij
        > momenteel meer bezig houden.
        >
        > Bij voorbaat veel dank,
        > Richard
        >
        > --
        > Richard van Schaik
        > f.m.a.vanschaik@...
        > http://www.fmavanschaik.nl/
        >
        >
        >
      • Richard van Schaik
        ... Dank je wel. Vooral de datum van voltrekking en eventueel extra s interesseert mij. ... Op vele manieren gezocht (varianten op namen) maar hij ontsnapt mij
        Message 3 of 8 , Mar 31 11:31 AM
        • 0 Attachment
          On 31-03-2013 19:16, L.Bijlsma wrote:
          > Dag Richard,
          >
          > Als ik (binnenkort) weer naar het Utrechts archief ga, wil ik dat huwelijk
          > voor de schepenen wel voor je nakijken.

          Dank je wel. Vooral de datum van voltrekking en eventueel extra's
          interesseert mij.

          > Het overlijden van Jan Buitenweg heb ook ik nergens gevonden.

          Op vele manieren gezocht (varianten op namen) maar hij ontsnapt mij
          helaas ook. Vaak willen dan de kinderen bij hun BS trouwen te hulp
          schieten door de bijlagen maar hier helaas geen kind in de BS gevonden
          van hen (DTB niet nagekeken nog).

          > Heb gekeken
          > naar/in het bev. reg. van 1850-1860 maar ook daar staat alleen Hendrica
          > Winter vermeld maar helaas niet van welk adres ze komt. Ze woonde op de
          > Tuchthuisstraat 264 wijk B, (FS image 448)

          Dank, zoek ik zo op en zet deze dan bij de gegevens.

          > Je hoort tzt wel weer,
          > Lineke Bijlsma

          Dank,
          Richard

          --
          Richard van Schaik
          f.m.a.vanschaik@...
          http://www.fmavanschaik.nl/
        • Richard van Schaik
          ... Vreemde vermelding trouwens. Geboren 1770 (moet zijn 1775), Ongehuwd (moet zijn weduwe) en overleden 26-10-1854 (moet zijn 26-10-1850). Vraag mij dan af
          Message 4 of 8 , Mar 31 12:23 PM
          • 0 Attachment
            On 31-03-2013 20:31, Richard van Schaik wrote:
            > On 31-03-2013 19:16, L.Bijlsma wrote:
            >
            >> Heb gekeken
            >> naar/in het bev. reg. van 1850-1860 maar ook daar staat alleen Hendrica
            >> Winter vermeld maar helaas niet van welk adres ze komt. Ze woonde op de
            >> Tuchthuisstraat 264 wijk B, (FS image 448)
            >
            > Dank, zoek ik zo op en zet deze dan bij de gegevens.

            Vreemde vermelding trouwens. Geboren 1770 (moet zijn 1775), Ongehuwd
            (moet zijn weduwe) en overleden 26-10-1854 (moet zijn 26-10-1850).
            Vraag mij dan af of het wel dezelfde is maar zoeken we nog wel uit. Een
            fout mag, twee is al minder en bij drie (of meer) wil ik zeker meer
            bewijs hebben is mijn stelregel.

            Groeten,
            Richard

            --
            Richard van Schaik
            f.m.a.vanschaik@...
            http://www.fmavanschaik.nl/
          • L.Bijlsma
            Dag Richard, Een foto van de huw. inschrijving voor het Gerecht op 07-12-1799, stuur ik je privé. Niet echt duidelijk maar toch goed te lezen. Helaas heb ik
            Message 5 of 8 , May 1, 2013
            • 0 Attachment
              Dag Richard,

              Een foto van de huw. inschrijving voor het Gerecht op 07-12-1799, stuur ik
              je privé. Niet echt duidelijk maar toch goed te lezen.
              Helaas heb ik het overlijden van Jan Buijtenweg niet gevonden. Heb gezocht
              vanaf zijn tweede huwelijk in 1799 tot en met 1822 (bev.reg. 1813-1822)
              Jammer dus.

              Groeten, Lineke Bijlsma

              ----- Original Message -----
              From: "Richard van Schaik" <f.m.a.vanschaik@...>
              To: <Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com>
              Sent: Saturday, March 30, 2013 5:57 PM
              Subject: [Utrecht_Genealogie] Trouw Jan Buijtenweg met Hendrica de Winter


              > Hi,
              >
              > Volgens GenLias (ook op WieWasWie vindbaar) is op 26-10-1850 Hendrica de
              > Winter overleden als weduwe van N.N. Buitenweg. Zij is 5-5-1775 te
              > Utrecht gedoopt (OKN) als dochter van Petrus de Winter en Anthonia Poel
              > (mijn voorouders). Om dit verder in te vullen heb ik via Genver de DTB
              > trouwen Utrecht stad kwa index uitgespit en kwam op:
              > NH 1799 ongedateerd maar begin december, Buijtenweg, Jan, wedr van Maria
              > Wijkman, Winter de, Hendrica
              >
              > Het bijhorende orgineel geeft dan:
              > Jan Buijtenweg, wed[uwenaa]r van
              > Maria Wijkman, gebo[ren] te Gornichem (!)
              > woon[ende] alhier agter Clarenburg
              > en
              > Hendrica de Winter J:D:
              > gebo[ren] alhier woon[ende] mede agter Claren-
              > burg
              > Marge:
              > voor Schepenen
              > getrouwd
              >
              > https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1971-33032-637-54?cc=2037906&wc=M99Q-QDZ:528577590
              >
              > Zou iemand in Utrecht deze akte voor de schepenen voor mij willen
              > opzoeken en vergelijken of daar nog iets meer gegeven staat (foto zou
              > nog mooier zijn). Helaas zie ik akten voor de schepenen niet in Genver
              > aangegeven.
              >
              > Jan Bui(j)tenweg zal waarschijnlijk voor of begin 1811 overleden zijn
              > dus een blik in de begraafklappers zou het helemaal compleet maken. Ik
              > kom helaas voorlopig nog niet in Utrecht omdat andere archieven mij
              > momenteel meer bezig houden.
              >
              > Bij voorbaat veel dank,
              > Richard
              >
              > --
              > Richard van Schaik
              > f.m.a.vanschaik@...
              > http://www.fmavanschaik.nl/
              >
              >
              > ------------------------------------
              >
              > Om groepslidmaatschap op te heffen, stuur een email naar:
              > Utrecht_Genealogie-unsubscribe@yahoogroups.comYahoo! Groups Links
              >
              >
              >
              >
            • Richard van Schaik
              ... Veel dank en goed ontvangen (in tweede instantie ;-) ). Zijn overlijden blijkt lastig maar komt vast wel eens boven water. Nogmaals veel dank, Richard --
              Message 6 of 8 , May 1, 2013
              • 0 Attachment
                On 01-05-2013 14:25, L.Bijlsma wrote:
                > Dag Richard,
                >
                > Een foto van de huw. inschrijving voor het Gerecht op 07-12-1799, stuur ik
                > je privé. Niet echt duidelijk maar toch goed te lezen.
                > Helaas heb ik het overlijden van Jan Buijtenweg niet gevonden. Heb gezocht
                > vanaf zijn tweede huwelijk in 1799 tot en met 1822 (bev.reg. 1813-1822)
                > Jammer dus.

                Veel dank en goed ontvangen (in tweede instantie ;-) ). Zijn overlijden
                blijkt lastig maar komt vast wel eens boven water.

                Nogmaals veel dank,
                Richard

                --
                Richard van Schaik
                f.m.a.vanschaik@...
                http://www.fmavanschaik.nl/
              Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.