Trouw Jan Buijtenweg met Hendrica de Winter

  • Richard van Schaik
    Message 1 of 8 , Mar 30, 2013
      Hi,

      Volgens GenLias (ook op WieWasWie vindbaar) is op 26-10-1850 Hendrica de
      Winter overleden als weduwe van N.N. Buitenweg. Zij is 5-5-1775 te
      Utrecht gedoopt (OKN) als dochter van Petrus de Winter en Anthonia Poel
      (mijn voorouders). Om dit verder in te vullen heb ik via Genver de DTB
      trouwen Utrecht stad kwa index uitgespit en kwam op:
      NH 1799 ongedateerd maar begin december, Buijtenweg, Jan, wedr van Maria
      Wijkman, Winter de, Hendrica

      Het bijhorende orgineel geeft dan:
      Jan Buijtenweg, wed[uwenaa]r van
      Maria Wijkman, gebo[ren] te Gornichem (!)
      woon[ende] alhier agter Clarenburg
      en
      Hendrica de Winter J:D:
      gebo[ren] alhier woon[ende] mede agter Claren-
      burg
      Marge:
      voor Schepenen
      getrouwd

      https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1971-33032-637-54?cc=2037906&wc=M99Q-QDZ:528577590

      Zou iemand in Utrecht deze akte voor de schepenen voor mij willen
      opzoeken en vergelijken of daar nog iets meer gegeven staat (foto zou
      nog mooier zijn). Helaas zie ik akten voor de schepenen niet in Genver
      aangegeven.

      Jan Bui(j)tenweg zal waarschijnlijk voor of begin 1811 overleden zijn
      dus een blik in de begraafklappers zou het helemaal compleet maken. Ik
      kom helaas voorlopig nog niet in Utrecht omdat andere archieven mij
      momenteel meer bezig houden.

      Bij voorbaat veel dank,
      Richard

      f.m.a.vanschaik@...
      http://www.fmavanschaik.nl/
    • Richard van Schaik
      Message 2 of 8 , Mar 30, 2013
        On 30-03-2013 16:57, Richard van Schaik wrote:
> [...]
        > dus een blik in de begraafklappers zou het helemaal compleet maken. Ik
        > kom helaas voorlopig nog niet in Utrecht omdat andere archieven mij

        Oeps, begraafboeken kan ik natuurlijk zelf via Genver. Ben er nog niet
        aan gewend ;-) .

        Groeten,
        Richard

        f.m.a.vanschaik@...
        http://www.fmavanschaik.nl/
      • Richard van Schaik
        Message 3 of 8 , Mar 30, 2013
          On 30-03-2013 18:06, Richard van Schaik wrote:

          > Oeps, begraafboeken kan ik natuurlijk zelf via Genver. Ben er nog niet
          > aan gewend ;-) .

          Jammer maar helaas, het overlijden van Jan Bui(j)tenweg (ij ook als y
          geprobeerd maar mogelijk nog niet goed genoeg) nog niet gevonden tussen
          1799 en 1850 dus als iemand een idee heeft dan heel graag. Anders
          plodderen (ploeteren en modderen) we gewoon verder. Als "oom" is hij
          iets minder relevant maar heb graag zelfs de "neven en nichten". Dat
          geeft soms mooie verbanden in groter geheel.

          Groeten,
          Richard

          f.m.a.vanschaik@...
          http://www.fmavanschaik.nl/
        • L.Bijlsma
          Message 4 of 8 , Mar 31, 2013
            Dag Richard,

            Als ik (binnenkort) weer naar het Utrechts archief ga, wil ik dat huwelijk
            voor de schepenen wel voor je nakijken.
            Het overlijden van Jan Buitenweg heb ook ik nergens gevonden. Heb gekeken
            naar/in het bev. reg. van 1850-1860 maar ook daar staat alleen Hendrica
            Winter vermeld maar helaas niet van welk adres ze komt. Ze woonde op de
            Tuchthuisstraat 264 wijk B, (FS image 448)

            Je hoort tzt wel weer,
            Lineke Bijlsma
            .
> [...]
            > dus een blik in de begraafklappers zou het helemaal compleet maken. Ik
            > kom helaas voorlopig nog niet in Utrecht omdat andere archieven mij

          • Richard van Schaik
            Message 5 of 8 , Mar 31, 2013
              On 31-03-2013 19:16, L.Bijlsma wrote:
              > Dag Richard,
              >
              > Als ik (binnenkort) weer naar het Utrechts archief ga, wil ik dat huwelijk
              > voor de schepenen wel voor je nakijken.

              Dank je wel. Vooral de datum van voltrekking en eventueel extra's
              interesseert mij.

              > Het overlijden van Jan Buitenweg heb ook ik nergens gevonden.

              Op vele manieren gezocht (varianten op namen) maar hij ontsnapt mij
              helaas ook. Vaak willen dan de kinderen bij hun BS trouwen te hulp
              schieten door de bijlagen maar hier helaas geen kind in de BS gevonden
              van hen (DTB niet nagekeken nog).

> [...]
              > Winter vermeld maar helaas niet van welk adres ze komt. Ze woonde op de
              > Tuchthuisstraat 264 wijk B, (FS image 448)

              Dank, zoek ik zo op en zet deze dan bij de gegevens.

              > Je hoort tzt wel weer,
              > Lineke Bijlsma

              Dank,
              Richard

              f.m.a.vanschaik@...
              http://www.fmavanschaik.nl/
            • Richard van Schaik
              Message 6 of 8 , Mar 31, 2013
                On 31-03-2013 20:31, Richard van Schaik wrote:

                > Dank, zoek ik zo op en zet deze dan bij de gegevens.

                Vreemde vermelding trouwens. Geboren 1770 (moet zijn 1775), Ongehuwd
                (moet zijn weduwe) en overleden 26-10-1854 (moet zijn 26-10-1850).
                Vraag mij dan af of het wel dezelfde is maar zoeken we nog wel uit. Een
                fout mag, twee is al minder en bij drie (of meer) wil ik zeker meer
                bewijs hebben is mijn stelregel.

                Groeten,
                Richard

                f.m.a.vanschaik@...
                http://www.fmavanschaik.nl/
              • L.Bijlsma
                Message 7 of 8 , May 1 5:25 AM
                  Dag Richard,

                  Een foto van de huw. inschrijving voor het Gerecht op 07-12-1799, stuur ik
                  je privé. Niet echt duidelijk maar toch goed te lezen.
                  Helaas heb ik het overlijden van Jan Buijtenweg niet gevonden. Heb gezocht
                  vanaf zijn tweede huwelijk in 1799 tot en met 1822 (bev.reg. 1813-1822)
                  Jammer dus.

                  Groeten, Lineke Bijlsma

> [...]
                  > dus een blik in de begraafklappers zou het helemaal compleet maken. Ik
                  > kom helaas voorlopig nog niet in Utrecht omdat andere archieven mij

                • Richard van Schaik
                  Message 8 of 8 , May 1 10:47 AM
                    On 01-05-2013 14:25, L.Bijlsma wrote:
> [...]
                    > vanaf zijn tweede huwelijk in 1799 tot en met 1822 (bev.reg. 1813-1822)

                    Veel dank en goed ontvangen (in tweede instantie ;-) ). Zijn overlijden
                    blijkt lastig maar komt vast wel eens boven water.

                    Nogmaals veel dank,
                    Richard

                    f.m.a.vanschaik@...
                    http://www.fmavanschaik.nl/