Re: [Utrecht_Genealogie] den HERTOG

  • L.Bijlsma
    Message 1 of 16 , Mar 27 6:00 AM
      Dag Arie,

      Was vanmorgen even in het archief. Helaas heb ik Wilhelmina niet gevonden.
      Had eigenlijk gedacht dat het een makkie zou zijn via het
      bevolkingsregister. Niet in het bev. reg. van 1910-1936 noch bij de
      uitgevoerde (= uitgeschreven) personen van 1910-1936 was zij te vinden.
      Jammer.

      Met vr. gr. Lineke Bijlsma

      Message 2 of 16 , Mar 27 6:13 AM
        Dag Lineke,

        Wat vreemd, haar geboorteplaats staat nota bene op haar
        overlijdensadvertentie!

        Ga eens nadenken hoe nu verder...

        Bedankt voor de moeite,

        Message 3 of 16 , Mar 27 6:50 AM
          Arie,
          Jammer genoeg wat laat maar het schiet me net te binnen dat bijv. Zuilen
          vroeger een zelfstandige plaats was. Volgens Wikipedia is het nog helemaal
          niet zo lang geleden opgeslokt door Utrecht (1954). Het zou dus goed kunnen
          dat ze daar geboren is. De vraag blijft dus staan maar dan moet er gekeken
          worden in Zuilen!
          Misschien gaat Bregje binnenkort weer naar het archief, zal het haar vragen.
          Er blijft dus hoop!

          Groeten, Lineke
          .

          Message 4 of 16 , Mar 27 6:56 AM
            Ben benieuwd, hoe dan ook dank voor de moeite,

            > Wat vreemd, haar geboorteplaats staat nota bene op haar
            > overlijdensadvertentie!
            >
            > Ga eens nadenken hoe nu verder...
            >
            > Bedankt voor de moeite,
            >
            > Arie

          • Bregje Steenhuizen
            Message 5 of 16 , Mar 27 9:12 AM
              Dag Arie en Lineke, in de maand april komt er niets van en denkelijk ga ik in de maand mei naar het archief. Niet alleen om te zoeken maar ik kan een gratis boekje afhalen en er is een mooie tentoonstelling over de Vrede van Utrecht. Ik vermoed dat 2013 verkeerd is en 1913 moet zijn.
              Groetjes Bregje.

              > Wat vreemd, haar geboorteplaats staat nota bene op haar
              > overlijdensadvertentie!
              >
              > Ga eens nadenken hoe nu verder...
              >
              > Bedankt voor de moeite,
              >
              > Arie

              Geen virus gevonden in dit bericht.
              Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
              Versie: 2013.0.2904 / Virusdatabase: 2641/6207 - datum van uitgifte: 03/27/13

            • L.Bijlsma
              Message 6 of 16 , Mar 27 9:19 AM
                Ik heb gezocht naar 1921 !

                Al gesteld in de Utrecht-groep, maar helaas nog geen aanwijzingen gekregen:

                Wie weet iets meer over de voorouders van Wilhelmina (Wil) den Hertog,
                geboren op 21-2-1921 te Utrecht, overleden op 8-3-2013 te Breda?

                Groetjes, Lineke

> [...]
                > gratis boekje afhalen en er is een mooie tentoonstelling over de Vrede van
                > Utrecht. Ik vermoed dat 2013 verkeerd is en 1913 moet zijn.

              • Bregje Steenhuizen

                  Message 8 of 16 , Mar 27 9:27 AM
                    Het is echt 2013 hoor, want familie van mij is op de begrafenis geweest :)

                    Maar voor mij is het een zij-zij-zijtak en heb altijd bar weinig contact met die kant gehad. En om dan nu ineens contact op te nemen....

                    Veel plezier bij de tentoonstelling, er is ook een soort stripboek van verschenen meen ik op de radio gehoord te hebben.

> [...]
                    Groetjes Bregje.

                    > Wat vreemd, haar geboorteplaats staat nota bene op haar

                  • Bert Wijnstra
                    Message 9 of 16 , Mar 27 1:51 PM
                      Wilhelmina Brand-den Hertog is volgens de rouwadvertentie op mensenlinq
                      geboren te Utrecht op 16 februari 1921 en overleden te Breda op 8 maart
                      2013.

                      Bert Wijnstra

                      Message 10 of 16 , Mar 27 1:53 PM
                        Hoi Bert,

                        Dat wist ik al...

                        Alleen is zij dus niet aangetroffen in Bevolkingsregister Utrecht, dus hoe het nu zit?

                        Message 11 of 16 , Mar 27 2:02 PM
                          Hallo Arie

                          Het Bevolkingsregister te Utrecht ken ik niet. Is die op internet te vinden?
                          Overigens reageerde ik op de mail van Lineke Bijlsma waarin nog een foute
                          geboortedatum was vermeld.

                          prettige avond
                          Bert W

                          Message 12 of 16 , Mar 27 2:08 PM
                            Hoi Bert,

                            Iemand heeft te Utrecht voor me gekeken.

                            Arie

                            Verstuurd vanaf mijn iPad

                            Op 27 mrt. 2013 om 22:02 heeft "Bert Wijnstra" <ate.w@...> het volgende geschreven: