Re: [Utrecht_Genealogie] Re: Genealogie familie Dirkse(n)

  • Bregje Steenhuizen
    Message 1 of 20 , Feb 26, 2013
      Dag Paul ik heb nog een gezin Dirkse enz. gevonden, allen R.K. gedoopt.
      Kinderen van Hubertus/Huijbertus/Huibert Dirricks en Johanna Maria Janse/Jansen.. Op volgorde van vinden.
      1 Johannes Dirks, ged. 25-2-1757, doopgetuige Joanna Dirks. Johannes is begraven Jacobikerkhof 1-9-1759, kind van Huibert Dirsen, nalatende vader en moeder, overleden in de oude kruitmolen.
      2 Willem Dirks, ged. 17-12-1763, doopgetuige Catharina Dirks.
      3 Hermanus Dirkse, ged. 26-10-1759, doopgetuige Elizabet Jansen. Hermannus Dirkse is begraven Jacobikerkhof 27-2-1760, kindt van Huibert Dirkse, nalatende vader en moeder, wijze van begraven: door order van ‘t Gerecht, overleden bij het Sandt.
      4 Hermanus Dirkse, ged. 13-1-1761, doopgetuige Elizabeth Jansen. Hermannus Dirkse is begraven Jacobikerkhof 5-4-1763, kind van Huibert Dirkse, nalatende vader en moeder, overleden in de Sandstraat.
      5 Godefridus Dirkx, ged. 12-10-1766, doopgetuige Joanna Maria Snook.
      6 Elizabeth Dirriks, ged. 14-3-1755, doopgetuige Jacoba van Oudenhoven.
      7 Johanna Dirriks, ged. 28-3-1762, doopgetuige Catrina Dirriks.
      8 Jacobus Dirks, ged. 6-8-1770, doopgetuige Catharina Dirks. Jacobus is begraven Jacobikerkhof 12-1-1772, kind van Huibert Dirkze, nalatende vader en moeder, overleden in de Santstraat.
      9 Elizabetha Dirrikse, ged. 19-4-1768, doopgetuige Elizabeth Stumme.

      Huibert Dirkse, begraven Jacobikerkhof 7-1-1789, man van Anna Maria Jansen, nalatende vrouw en mondige kinderen, gratis begraven, overleden in de Sandstraat.

      Annemie Jansen, begraven Jacobikerkhof 5-10-1797, weduwe van Huibert Dirkse, nalatende meerderjarige kinderen, wijze van begraven: van de Roomsch Catholieke Armenkamer, overleden in de kruidmolen bij de Wal.

      Johanna Dirkse-van Groenewegen, begraven Buurkerk 23-3-1784, huisvrouw van Hendrik Dirkse, nalatende man en twee meerderjarige kinderen, gratis begraven, overleden op het Springweg.
      Groetjes Bregje.

      Message 2 of 20 , Mar 1, 2013
        Dag Bregje,

        Hartelijk bedankt voor je informatie,
        Ik ben nog niet eerder in de gelegenheid geweest om je te bedanken voor je inspanningen aangaande de fam. Dirkse.
        Het is alweer een uitbreiding van de familie Dirkse.
        Ik ben benieuwd of je bij gelegenheid nog verder terug kan in de tijd met deze familie.

        Het is reuze interessant en wacht weer met spanning af.

        Groet,
        Paul Taverne

        Message 3 of 20 , Mar 3, 2013
          Dag Paul, de volgende keer zal ik weer naar Dirkse zoeken. Ik weet alleen niet wanneer ik naar het archief ga.
          Groetjes Bregje.

> [...]

          > Johanna Dirkse-van Groenewegen, begraven Buurkerk 23-3-1784, huisvrouw van Hendrik Dirkse, nalatende man en twee meerderjarige kinderen, gratis begraven, overleden op het Springweg.

          Versie: 2013.0.2899 / Virusdatabase: 2641/6140 - datum van uitgifte: 03/01/13

        • L.Bijlsma
          Message 4 of 20 , Mar 3, 2013
            Bregje, waarom laat je hem zelf niet op internet zoeken?
            Eerst naar www.genver.nl dan Utrecht kiezen en dan de stad Utrecht, en dan
            de DTB en zoeken wat en welk jaar je wilt.
            Lineke

            Message 5 of 20 , Mar 3, 2013
              Hallo Lineke, ik wilde eens kijken hoe het er uit ziet maar ik denk dat er storing is. Maar ik heb het nu eenmaal beloofd en in de klapper is het zo uitgezocht.
              Zijn je voeten al een beetje minder dik?
              Groetjes Bregje.

              wrote:

> [...]
              >
              > Johanna Dirkse-van Groenewegen, begraven Buurkerk 23-3-1784, huisvrouw van
              > Hendrik Dirkse, nalatende man en twee meerderjarige kinderen, gratis

              Versie: 2013.0.2899 / Virusdatabase: 2641/6142 - datum van uitgifte: 03/02/13

            • Paul Taverne
              Message 6 of 20 , Mar 3, 2013
                Dag Lineke,

                Ik hoop dat ik mij er zelf een beetje mee mag bemoeien, zoals jij dat ook
                doet. Ik wist niet dat er al een DTB op genver.nl stond.
                Wel een beetje bemoeizuchtig hoor Lineke.

                Toch heel sympathiek van Bregje dat de een keer ingeslagen weg met mijn
                verzoek, wat overigens nooit een verplichting is, of mag zijn tot
                beantwoorden, zo wordt geblokkeerd. Ik vind de toonzetting Lineke nou niet
                bepaald sympathiek. Wat voor een doel wil je daar nu eigenlijk mee bereiken?

                Ik denk dat Bregje heel goed in staat is om zelf beslissingen te nemen over
                wat ze wel en niet wil doen. per slot van rekening is ze niet pas uit het
                ei gekropen.
                Bregje bedankt voor je opzoekingen hoor, maar je moet me echt vertellen als
                het je fysiek te zwaar wordt. Ik waardeer het enorm dat je dit voor mij
                wilt doen fantastisch.
                Als ik in de positie zou verkeren om dit voor jou te doen dan deed ik dat .

                Groet,
                Paul

                Op 3 maart 2013 18:53 schreef Bregje Steenhuizen <blgsteen@...> het
                volgende:

              • Arie Bos
                Message 7 of 20 , Mar 3, 2013
                  Tja, dan bemoei ik me er ook maar mee.....

                  De toonzetting kun je over discussiëren, maar de boodschap op zich is helder lijkt me. De DTB is blijkbaar on-line beschikbaar dus ga lekker zélf grasduinen. Kan een hoop tijd kosten, maar zélf zoeken is veel leuker, toch? Verder uiteraard verdomd aardig van Bregje dat ze je helpt, daar gaat het niet om.

                  Ik wist het ook niet, vergeet altijd genver.nl te checken, maar ga nu zélf ook verder spitten in Utrecht, bedankt voor de tip.

> [...]

                  > is het zo uitgezocht.
                  > Zijn je voeten al een beetje minder dik?

                • L.Bijlsma
                  Message 8 of 20 , Mar 3, 2013
                    Toch nog even een reactie van mij.
                    Allereerst even dit, Bregje en ik zijn bevriend én mijn mailtje was niet
                    voor de groep bestemd.

                    Maar het volgende is misschien handig voor allen die het niet wisten: niet
                    alleen van Utrecht maarr ook van heel veel andere plaatsen kun je oa de DTB
                    maar ook het bevolkingsregister vinden bij FamilySearch. En nog steeds is
                    dit het eenvoudigste te zoeken via www.genver.nl
                    Met vr. gr. Lineke Bijlsma
                    .

                    Message 9 of 20 , Mar 3, 2013