Adriana Trijntje Bakker deel IV

  • Leo Bakker
    Message 1 of 1 , Feb 20, 2013
      Dag Flip,

      Ik heb geen enkele twijfel dat de gegevens omtrent Trijntje Bakker (die uit
      Capelle/IJssel) allemaal correct zijn. In mijn vorige bericht schreef ik:

      <<Quote>>
      "Grote vraag blijft: Als Flip gelijk heeft met de veronderstelling dat er
      een verwisseling heeft plaatsgevonden en dat het overlijden in Breukelen
      Trijntje Bakker betreft en niet Adriana Trijntje: hoe komen ze (aangever is
      een aanspreker) er dan in hemelsnaam bij om in de overlijdensakte namen,
      plaatsnamen en ouders te laten vermelden van een reeds 13 jaar eerder
      overleden persoon uit het verre Rotterdam???"
      <<Unquote>>

      Ik heb absoluut geen reden om jouw gegevens in twijfel te trekken, en ik
      denk dat je gelijk hebt, dat de akte eigenlijk van de Trijntje Bakker uit
      Capelle/IJssel had moeten zijn. Alle feiten die je aandraagt wijzen daar
      duidelijk op. Wat ik nog steeds vreemd vind, is dat ze in Breukelen op één
      of andere manier (correcte) geboortegegevens + oudernamen gebruikt hebben
      van iemand die in 1929 al is overleden in Rotterdam? De laatste keer dat er
      in onze familie iemand overleed, moesten allerlei documenten getoond worden
      om de juiste gegevens van de overledene vast te stellen. Die aangever in
      Breukelen moet toch ook ergens zijn informatie vandaan hebben om de aangifte
      te gaan doen? Ik kan me niet voorstellen dat hij ze ter plekke verzonnen
      heeft.
      Miscommunicatie tussen BS Rotterdam en Breukelen? Het zou in de hectische
      oorlogstijd best een reden kunnen zijn (ze kwam ergens uit de buurt van
      Rotterdam?).
      Aan de andere kant: hebben andere nog levende familieleden van Trijntje
      Bakker (Capelle) dan helemaal geen info verstrekt? Trijntje had nog 4
      levende broers en zusters in 1942, waarvan er 2 later in Breukelen zijn
      overleden....

      De stamboom die je toestuurde, is (grotendeels) ook aanwezig in mijn
      bestand. Eventuele aanvullingen zal ik met plezier verwerken, en daarvoor
      geldt weer mijn dank.

      Groet Leo