Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

RE: [Utrecht_Genealogie] Adriana Trijntje Bakker deel III

Expand Messages
  • Ph.Huisman
    Beste Leo , Ik begrijp je twijfel niet? Waarom zou Trijntje Bakker, overleden op de datum van de overlijdensakte in Breukelen, in één graf liggen met een
    Message 1 of 3 , Feb 19, 2013
    • 0 Attachment
      Beste Leo ,



      Ik begrijp je twijfel niet?



      Waarom zou Trijntje Bakker, overleden op de datum van de overlijdensakte in
      Breukelen, in één graf liggen met een haar volstrekt onbekende Abraham
      Bakker, die toevallig een vader heeft met dezelfde voornaam?



      Waarom wijkt de geboortedatum maar een dag af 16( niet 3 maart)( en 17 maart
      1872? Capelle en Rotterdam dicht bij elkaar, vader dezelfde voornaam?



      Waarom wordt op de grafsteen dezelfde datum van overlijden gezet als in de
      overlijdensakte van Breukelen Sint Pieter en Breukelen – Neijenrode en gaat
      het om een dode die op de akte Adriana Trijntje en op de steen Trijntje
      heet,

      volstrekt verklaarbaar uit de verwisseling van ouders.



      Acht je de kans groot dat er twee Bakkers op diezelfde datum zijn overleden
      in een gemeente met 16 overlijdensakten in een jaar, wanneer in de
      Burgerlijke Stand geen andere overlijdensaktes van Bakker te vinden zijn?



      Acht je het gelet op de beginselen van naamgeving Opa’s en Oma’s van het
      bruidpaar Bakker (Gerardus en Johanna) en Dekker (Leendert en Trijntje)
      volstrekt toevallig dat de kinderen van het echtpaar achtereenvolgens de
      namen krijgen van Johanna, Lena, Trijntje, Gerrit,Gerrit, Magdalena Leentje
      en Gerretje Gerrie Bakker, nadat Lena Gerrit en Gerrit zijn overleden?




      Alle Kinderen:

      * V
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      johanna;n=bakker;oc=3> Johanna Bakker 1869-1931

      * V
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      lena;n=bakker> Lena Bakker 1870-1871
      * V
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      trijntje;n=bakker;oc=1> Trijntje Bakker 1872-1942
      * M
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      gerrit;n=bakker;oc=1> Gerrit Bakker 1873-1873
      * M
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      gerrit;n=bakker;oc=2> Gerrit Bakker 1874-1875

      * V
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      magdalena;n=bakker;oc=1> Magdalena Leentje Bakker 1875-1959
      * V
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      gerretje;n=bakker> Gerretje Gerrie Bakker 1878-1935

      * M
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      arie;n=bakker;oc=5> Arie Bakker 1879-1879
      * V
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      adriana;n=bakker;oc=3> Adriana Bakker 1881-1881

      * M
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      arie;n=bakker;oc=6> Arie Bakker 1883-1945
      * M
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      pieter;n=bakker;oc=3> Pieter Bakker 1884-1966

      * M
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      nicolaas;n=bakker;oc=2> Nicolaas Bakker 1886-1886
      * M
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      gijsbert;n=bakker;oc=1> Gijsbert Bakker 1887-1887
      * V
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      neeltje;n=bakker;oc=1> Neeltje Bakker 1890-1890

      * M
      <http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
      abraham;n=bakker> Abraham Bram Bakker 1893

      De eerste 3 in Capelle alle anderen in Breukelen. Zie Stamboom Arno Kroese
      op Geneanet.



      Acht je het waarschijnijker dat iemand uit Rotterdam, die daar is overleden
      en een genummerd graf heeft in Rotterdam, in Breukelen nog eens overlijdt,
      dan een kind dat in Breukelen overlijdt uit een gezin dat verhuist is naar
      Breukelen en waarvan de ouders in

      Loosdrecht bij Breukelen overlijden en waarvan de broer die in haar graf
      ligt in Loenen bij Breukelen is overleden?



      Ik ben een liefhebber van de complottheorie maar de feiten spreken in dit
      dossier voor zichzelf!!!



      Met hartelijke groet,



      Flip Huisman















      Van: Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
      [mailto:Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com] Namens Leo Bakker
      Verzonden: woensdag 20 februari 2013 0:29
      Aan: Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com;
      zuidholland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: [Utrecht_Genealogie] Adriana Trijntje Bakker deel III





      Beste medespeurders,

      Flip Huisman heeft mij een aantal afbeeldingen gestuurd van de
      overlijdensakte van bovenstaande (illuster?) Adriana Trijntje Bakker,
      waarvoor mijn grote dank

      De mailtjes over haar heeft u kunnen volgen.

      Helaas heeft het –voor mij- nog niet een definitieve oplossing opgeleverd,
      hoewel ik vermoed dat Flip weleens dicht bij de waarheid kan zitten met zijn
      theorie over de verwisseling.

      Maar toch:

      · Adriana Trijntje Bakker geboren Rotterdam op 17-03-1872

      · Trijntje Bakker geboren Capelle a/d IJssel op 03-03-1872

      · Adriana Trijntje Bakker overleden 28-11-1929 Rotterdam (akte 5574)
      óf 19-11-1942, Breukelen-St. Pieters (akte 16)

      · Trijntje Bakker overleden 19-11-1942 (alleen een grafsteen te
      Breukelen-Nijenrode), geen vermelding van plaats van overlijden

      · Adriana Trijntje Bakker: ouders Pieter Bakker en Trijntje Zwart

      · Trijntje Bakker: Pieter Bakker en Neeltje Dekker

      · Adriana Trijntje Bakker komt voor op de site van het Utrechts
      Archief (ovl. 1942)

      · Trijntje Bakker is op de site van Utrecht niet te vinden, en ook
      niet op WieWasWie (maar dat laatste is niet zo verwonderlijk L)

      Grote vraag blijft: Als Flip gelijk heeft met de veronderstelling dat er een
      verwisseling heeft plaatsgevonden en dat het overlijden in Breukelen
      Trijntje Bakker betreft en niet Adriana Trijntje: hoe komen ze (aangever is
      een aanspreker) er dan in hemelsnaam bij om in de overlijdensakte namen,
      plaatsnamen en ouders te laten vermelden van een reeds 13 jaar eerder
      overleden persoon uit het verre Rotterdam???

      Bregje Steenhuizen heeft aangegeven, dat ze mogelijk volgende week naar het
      Archief in Utrecht gaat en heeft aangeboden om eens te kijken of er
      aanvullende info te vinden is (waarvoor alvast ook mijn dank). Misschien dat
      er dan alsnog iets boven water komt, maar het blijft vooralsnog een raadsel!

      Een andere suggestie die ik nog ontving: Adriana Trijntje Bakker is met de
      stille trom uit Rotterdam gevlucht na 2 –mislukte?- huwelijken. Haar 2e
      echtgenoot (Arie van Dijk) laat na een paar jaar een akte van overlijden
      opmaken omdat ze nergens meer te vinden is (maar zou dat dan niet ergens in
      de akte vermeld zijn geweest??).

      Feit is wel dat die Arie van Dijk pas 9 jaar (!) na het “vermeende”
      overlijden van Adriana Trijntje Bakker hertrouwd met de reeds eerder
      vermelde Sijgje Rook (waarvan in 1930 in R’dam de scheiding van haar eerste
      man geregistreerd werd). De aktedatum van het overlijden van Adriana
      Trijntje Bakker in 1929 wijkt echter geen 9 jaar af en staat ook netjes in
      de boeken van 1929, dus lijkt me dat geen optie…

      Ik heb al meer dan 100.000 Bakkertjes in mijn database staan, maar zo gek
      als bij deze dame(s?) ben ik het nog niet eerder tegengekomen.

      Iedereen dank die meedenkt!

      Met vriendelijke groet,

      Leo Bakker

      [Non-text portions of this message have been removed]





      [Non-text portions of this message have been removed]
    • Ph.Huisman
      Beste Leo, Om je laatste restje twijfel weg te nemen onderstaand een fragment uit de STAMREEKS BAKKER Door P. Bakker, J. Heemskerk en B. de Keijzer (Deze
      Message 2 of 3 , Feb 20, 2013
      • 0 Attachment
        Beste Leo,



        Om je laatste restje twijfel weg te nemen onderstaand een fragment uit de
        STAMREEKS BAKKER

        Door P. Bakker, J. Heemskerk en B. de Keijzer

        (Deze stamreeks is gepubliceerd in Kronieken (1994), een uitgave van de

        Genealogische Vereniging Prometheus.



        Het volledige PDF bestand stuur ik je separaat toe.



        IX. PIETER BAKKER, geb. Capelle aan den IJssel 16 november 1842, R.K., won.
        Capelle aan

        den IJssel, jager en visser, overl. Loosdrecht 17 juni 1900. Hij huwde
        Capelle aan den IJssel 14

        mei 1869 met Neeltje Dekker, geb. Nieuwerkerk aan den IJssel 21 augustus
        1846, (Ned. Herv.),

        overl. Loosdrecht in de nacht van 9 op 10 november 1919, dochter van
        Leendert Dekker en

        Trijntje van Vliet.

        Kinderen:

        1. JOHANNA (ANNA), geb. Capelle aan den IJssel 9 augustus 1869, overl.
        Loosdrecht 6

        januari 1931. Zij huwde Loosdrecht 12 november 1892 met Jan van den Dolder,

        boerenarbeider, zoon van Jacob van den Dolder en Petronella van Woudenberg.

        2. LENA, geb. Capelle aan den IJssel 7 december 1870, overl. Capelle aan den
        IJssel 28

        februari 1871.

        3. TRIJNTJE, geb. Capelle aan den IJssel 16 maart 1872, dienstbode, overl.
        Breukelen (St.

        Pieter) 19 november 1942.

        4. GERRIT, geb. Breukelen (St. Pieter) 24 april 1873, overl. Breukelen (St.
        Pieter) 26

        augustus 1873.

        5. GERRIT, geb. Breukelen (St. Pieter) 3 november 1874, overl. Breukelen
        (St. Pieter) 4

        februari 1875.

        6. MAGDALENA (LEENTJE), geb. Breukelen (St. Pieter) 19 december 1875, overl.

        Amsterdam 21 januari 1959. Zij huwde Amsterdam 12 november 1902 met Johannes

        Cornelis Jasperse, chef tramremise, zoon van Cornelis Johannes Jasperse en
        Willempje

        Spronk.

        7. GERRITJE (GERRIE), geb. Breukelen (St. Pieter) 7 april 1878, overl.
        Utrecht 7 februari

        1935. Zij huwde Loosdrecht 20 oktober 1900 met Dirk Bulk, treinrangeerder op
        station

        Utrecht, natuurlijke zoon van Dirkje Barendina Bulk.

        8. ARIE, geb. Breukelen (St. Pieter) 6 september 1879, overl. Breukelen (St.
        Pieter) 27

        december 1879.

        9. ADRIANA, geb. Breukelen (St. Pieter) 23 februari 1881, overl. Breukelen
        (St. Pieter) 6 juli

        1881.

        10. ARIE, geb. Breukelen (St. Pieter) 25 maart 1883, N.S. baanwerker, overl.
        Breukelen (St.

        Pieter) 21 september 1945. Hij huwde Loosdrecht 2 juni 1906 met Hendrikje
        Lamme,

        dochter van Pieter Lamme en Aaltje Gijzen.

        11. PIETER, volgt X.

        12. NICOLAAS, geb. Breukelen (St. Pieter) 5 maart 1886, overl. Breukelen
        (St. Pieter) 11 juli

        1886.

        13. GIJSBERT, geb. Breukelen (St. Pieter) l oktober 1887, overl. Breukelen
        (St. Pieter) 25

        oktober 1887.

        14. NEELTJE, geb. Breukelen (St. Pieter) 12 mei 1890, overl. Breukelen (St.
        Pieter) 12 mei

        1890.

        15. ABRAHAM (BRAM), geb. Breukelen (St. Pieter) l april 1893, N.S.
        baanwerker, overl.

        Loenen aan de Vecht 19 december 1972. Hij huwde 1e Loosdrecht 15 november
        1913 met

        Neeltje Lamme, dochter van Pieter Lamme en Aaltje Gijzen. Hij huwde 2e
        Scheveningen 5

        september 1951 met Maria (Rie) van der Toorn, geb. Scheveningen 14 april
        1910,

        kleuterleidster, overl. 10 februari 1976.



        Verder heb ik via Genver twee pagina’’s uit het bevolkingsregister van
        Breukelen(1885-1890) en Loosdrecht (1890-1900)

        kunnen downloaden daarop staat ook het gezin van Pieter Bakker weergegeven.



        Op het blad van Breukelen staat Trijntje nog vermeld, maar doorgehaald omdat
        ze op 5 mei 1886 naar Nigtevecht vertrekt, waarschijnlijk om daar als
        dienstbode

        te gaan werken. Op het blad van Loosdrecht staat ze daarom niet meer.



        Ook deze stuur ik je separaat toe,



        De grafsteen heeft dezelfde overlijdensdatum als vermeld in de
        overlijdensakte, dus mag redelijkerwijs worden aangenomen,

        dat het om dezelfde persoon gaat, zeker wanneer in hetzelfde graf Abraham
        Bakker ligt die deel uitmaakte van hetzelfde gezin

        van Pieter Bakker. De naam van de vader is in ieder geval hetzelfde al die
        van Adriana Trijntje uit Rotterdam



        En hoe komt dan de naam van Trijntje de Zwart in plaats van Neeltje Dekker
        in de akte?

        En Rotterdam in plaats van Capelle aan de IJssel?



        De dan nog levende broers en zussen zijn allemaal in Breukelen geboren en
        hebben meegekregen dat vader en moeder in Capelle bij Rotterdam

        hebben gewoond en geven dat aan de aanspreker door.



        Wanneer vervolgens de ambtenaar van de Burgerlijke Stand, die wel de
        aanspreker heeft gesproken, maar niet de familie, in Rotterdam nadere
        informatie probeert in te winnen van een in maart 1872

        geboren Trijntje Bakker, kan het heel wel zijn dat de ambtenaar van de
        burgerlijke Stand in Rotterdam die daar in het geboorteregister kijkt, heeft
        laten weten dat er inderdaad een Adriana Trijntje op 17 maart was geboren
        als dochter

        Pieter Bakker en Trijntje de Zwart.



        Frappant is in dit geval ook dat op de akte van overlijden de handtekening
        van de aangever ofwel de aanspreker ontbreekt (zoals overal gebruikelijke
        staat die ook op andere akten in Breukelen Sint Pieter wel vermeld),

        waardoor het voor de hand ligt dat eerst nadere informatie is ingewonnen
        alvorens de akte af te ronden.



        En zo komen de vergissingen tot stand , waar wij ons 70 jaar later nog druk
        over maken.

        Ik hoop hiermee je laatste scepsis te hebben weggenomen.

        Met hartelijke groet,



        Flip Huisman











        Van: Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
        [mailto:Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com] Namens Ph.Huisman
        Verzonden: woensdag 20 februari 2013 1:51
        Aan: Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com;
        zuidholland-genealogy@yahoogroups.com
        Onderwerp: RE: [Utrecht_Genealogie] Adriana Trijntje Bakker deel III





        Beste Leo ,

        Ik begrijp je twijfel niet?

        Waarom zou Trijntje Bakker, overleden op de datum van de overlijdensakte in
        Breukelen, in één graf liggen met een haar volstrekt onbekende Abraham
        Bakker, die toevallig een vader heeft met dezelfde voornaam?

        Waarom wijkt de geboortedatum maar een dag af 16( niet 3 maart)( en 17 maart
        1872? Capelle en Rotterdam dicht bij elkaar, vader dezelfde voornaam?

        Waarom wordt op de grafsteen dezelfde datum van overlijden gezet als in de
        overlijdensakte van Breukelen Sint Pieter en Breukelen – Neijenrode en gaat
        het om een dode die op de akte Adriana Trijntje en op de steen Trijntje
        heet,

        volstrekt verklaarbaar uit de verwisseling van ouders.

        Acht je de kans groot dat er twee Bakkers op diezelfde datum zijn overleden
        in een gemeente met 16 overlijdensakten in een jaar, wanneer in de
        Burgerlijke Stand geen andere overlijdensaktes van Bakker te vinden zijn?

        Acht je het gelet op de beginselen van naamgeving Opa’s en Oma’s van het
        bruidpaar Bakker (Gerardus en Johanna) en Dekker (Leendert en Trijntje)
        volstrekt toevallig dat de kinderen van het echtpaar achtereenvolgens de
        namen krijgen van Johanna, Lena, Trijntje, Gerrit,Gerrit, Magdalena Leentje
        en Gerretje Gerrie Bakker, nadat Lena Gerrit en Gerrit zijn overleden?

        Alle Kinderen:

        * V
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        johanna;n=bakker;oc=3> Johanna Bakker 1869-1931

        * V
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        lena;n=bakker> Lena Bakker 1870-1871
        * V
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        trijntje;n=bakker;oc=1> Trijntje Bakker 1872-1942
        * M
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        gerrit;n=bakker;oc=1> Gerrit Bakker 1873-1873
        * M
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        gerrit;n=bakker;oc=2> Gerrit Bakker 1874-1875

        * V
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        magdalena;n=bakker;oc=1> Magdalena Leentje Bakker 1875-1959
        * V
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        gerretje;n=bakker> Gerretje Gerrie Bakker 1878-1935

        * M
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        arie;n=bakker;oc=5> Arie Bakker 1879-1879
        * V
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        adriana;n=bakker;oc=3> Adriana Bakker 1881-1881

        * M
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        arie;n=bakker;oc=6> Arie Bakker 1883-1945
        * M
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        pieter;n=bakker;oc=3> Pieter Bakker 1884-1966

        * M
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        nicolaas;n=bakker;oc=2> Nicolaas Bakker 1886-1886
        * M
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        gijsbert;n=bakker;oc=1> Gijsbert Bakker 1887-1887
        * V
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        neeltje;n=bakker;oc=1> Neeltje Bakker 1890-1890

        * M
        http://gw0.geneanet.org/arnokroese?lang=nl;pz=gijsbertus;nz=bakker;ocz=1;p=
        abraham;n=bakker> Abraham Bram Bakker 1893

        De eerste 3 in Capelle alle anderen in Breukelen. Zie Stamboom Arno Kroese
        op Geneanet.

        Acht je het waarschijnijker dat iemand uit Rotterdam, die daar is overleden
        en een genummerd graf heeft in Rotterdam, in Breukelen nog eens overlijdt,
        dan een kind dat in Breukelen overlijdt uit een gezin dat verhuist is naar
        Breukelen en waarvan de ouders in

        Loosdrecht bij Breukelen overlijden en waarvan de broer die in haar graf
        ligt in Loenen bij Breukelen is overleden?

        Ik ben een liefhebber van de complottheorie maar de feiten spreken in dit
        dossier voor zichzelf!!!

        Met hartelijke groet,

        Flip Huisman

        Van: Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
        <mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com>
        [mailto:Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
        <mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com> ] Namens Leo Bakker
        Verzonden: woensdag 20 februari 2013 0:29
        Aan: Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
        <mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com> ;
        zuidholland-genealogy@yahoogroups.com
        <mailto:zuidholland-genealogy%40yahoogroups.com>
        Onderwerp: [Utrecht_Genealogie] Adriana Trijntje Bakker deel III

        Beste medespeurders,

        Flip Huisman heeft mij een aantal afbeeldingen gestuurd van de
        overlijdensakte van bovenstaande (illuster?) Adriana Trijntje Bakker,
        waarvoor mijn grote dank

        De mailtjes over haar heeft u kunnen volgen.

        Helaas heeft het –voor mij- nog niet een definitieve oplossing opgeleverd,
        hoewel ik vermoed dat Flip weleens dicht bij de waarheid kan zitten met zijn
        theorie over de verwisseling.

        Maar toch:

        · Adriana Trijntje Bakker geboren Rotterdam op 17-03-1872

        · Trijntje Bakker geboren Capelle a/d IJssel op 03-03-1872

        · Adriana Trijntje Bakker overleden 28-11-1929 Rotterdam (akte 5574)
        óf 19-11-1942, Breukelen-St. Pieters (akte 16)

        · Trijntje Bakker overleden 19-11-1942 (alleen een grafsteen te
        Breukelen-Nijenrode), geen vermelding van plaats van overlijden

        · Adriana Trijntje Bakker: ouders Pieter Bakker en Trijntje Zwart

        · Trijntje Bakker: Pieter Bakker en Neeltje Dekker

        · Adriana Trijntje Bakker komt voor op de site van het Utrechts
        Archief (ovl. 1942)

        · Trijntje Bakker is op de site van Utrecht niet te vinden, en ook
        niet op WieWasWie (maar dat laatste is niet zo verwonderlijk L)

        Grote vraag blijft: Als Flip gelijk heeft met de veronderstelling dat er een
        verwisseling heeft plaatsgevonden en dat het overlijden in Breukelen
        Trijntje Bakker betreft en niet Adriana Trijntje: hoe komen ze (aangever is
        een aanspreker) er dan in hemelsnaam bij om in de overlijdensakte namen,
        plaatsnamen en ouders te laten vermelden van een reeds 13 jaar eerder
        overleden persoon uit het verre Rotterdam???

        Bregje Steenhuizen heeft aangegeven, dat ze mogelijk volgende week naar het
        Archief in Utrecht gaat en heeft aangeboden om eens te kijken of er
        aanvullende info te vinden is (waarvoor alvast ook mijn dank). Misschien dat
        er dan alsnog iets boven water komt, maar het blijft vooralsnog een raadsel!

        Een andere suggestie die ik nog ontving: Adriana Trijntje Bakker is met de
        stille trom uit Rotterdam gevlucht na 2 –mislukte?- huwelijken. Haar 2e
        echtgenoot (Arie van Dijk) laat na een paar jaar een akte van overlijden
        opmaken omdat ze nergens meer te vinden is (maar zou dat dan niet ergens in
        de akte vermeld zijn geweest??).

        Feit is wel dat die Arie van Dijk pas 9 jaar (!) na het “vermeende”
        overlijden van Adriana Trijntje Bakker hertrouwd met de reeds eerder
        vermelde Sijgje Rook (waarvan in 1930 in R’dam de scheiding van haar eerste
        man geregistreerd werd). De aktedatum van het overlijden van Adriana
        Trijntje Bakker in 1929 wijkt echter geen 9 jaar af en staat ook netjes in
        de boeken van 1929, dus lijkt me dat geen optie…

        Ik heb al meer dan 100.000 Bakkertjes in mijn database staan, maar zo gek
        als bij deze dame(s?) ben ik het nog niet eerder tegengekomen.

        Iedereen dank die meedenkt!

        Met vriendelijke groet,

        Leo Bakker

        [Non-text portions of this message have been removed]

        [Non-text portions of this message have been removed]





        [Non-text portions of this message have been removed]
      Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.