Re: Adriana Trijntje Bakker, deel II

  • kees
    Message 1 of 9 , Feb 18, 2013
      Hallo Leo,

      Interessant probleem!
      Het enige wat ik kan verzinnen, is dat ook haar tweede huwelijk slecht was. Mogelijk werd dit versterkt door Sijgje Rook. Een vreemde situatie om een gescheiden vrouw in huis te nemen. Mogelijk is ze gevlucht naar Breukelen en wist haar man niet waar ze was en hebben ze uiteindelijk een overlijdensakte op laten stellen. Wel vreemd is, dat dat dan niet vermeld is in de overlijdensakte.

      Misschien is iemand uit de groep, zoiets eerder tegen gekomen?
      Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.

      Groeten,
      Kees

      --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "Leo Bakker" <l.a.bakker@...> wrote:

> [...]
      >
      > Mijn enige hoop is nog gevestigd op de bevolkingsregisters in Breukelen.
      > Misschien staan daar nog aanwijzingen op, waar A.T. Bakker vandaan kwam en
      > misschien een geboortedatum?
      >

      > Helaas kan ik zelf niet naar Utrecht, maar ik zou het zeer waarderen als
      > iemand een keertje de gezinskaart(en) van Adriana Trijntje Bakker zou willen
      > nakijken op informatie!
      >
      > Als het inderdaad dezelfde A.T. Bakker is, wie is er dan in Rotterdam
      > overleden? Ze had wel een dochtertje Schuilwerve met dezelfde voornamen,
      > maar die kan nooit 57 jaar oud geweest zijn in 1929!

    • Bregje Steenhuizen
      Message 2 of 9 , Feb 19, 2013
        Dag Leo, ik vermoed dat er in Utrecht geen BR van Breukelen is van na 1900. Van de meeste plaatsen buiten de stad Utrecht gaat het BR vaak niet verder dan 1900, uitzonderingen daargelaten. Maar denkelijk ga ik volgende week naar het archief en zal kijken wat er van Breukelen te vinden is. Anders moet er in Breukelen zelf gezocht worden. Groetjes Bregje.

[...]

        Geen virus gevonden in dit bericht.
        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
        Versie: 2013.0.2899 / Virusdatabase: 2639/6110 - datum van uitgifte: 02/17/13

      • Ph.Huisman
        Message 3 of 9 , Feb 19, 2013
          Hallo Leo,

          Ik heb via Genver de overlijdensaktes van Rotterdam, Breukelen - Sint Pieter
          en Breukelen - Neijenrode, gedownload, Ik zal ze je separaat toesturen.

          Op de akte van Rotterdam staat ook een grafnummer vermeld en de aangevers
          van haar overlijden , misschien kun je daar wat mee.

          Uit de akten van Breukelen blijkt dat ze in Breukelen - Sint Pieter is
          overleden, terwijl ze op dat moment in Breukelen - Neijenrode woonde

          Op de akten is te lezen dat ze in Rotterdam is geboren. In Rotterdam werd
          in 1872 ook een Christina Maria Bakker geboren als dochter van een andere
          Pieter Bakker, maar die blijkt in 1927 te zijn overleden.

          Breukelen - Sint Pieter en Breukelen - Neijenrode zijn 1 januari 1949
          opgegaan in Breukelen, Breukelen is op 1 januari 2011 opgegaan in Stichtse
          Vecht.

          Met hartelijke groet,

          Flip Huisman

          <mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com> , "Leo Bakker" wrote:

> [...]
          > overleden? Ze had wel een dochtertje Schuilwerve met dezelfde voornamen,
          > maar die kan nooit 57 jaar oud geweest zijn in 1929!

        • Ph.Huisman
          Message 4 of 9 , Feb 19, 2013
            Hallo Leo,

            Ik denk dat ik het raadsel heb opgelost. Op Graftombe.nl heb ik in Breukelen
            oud het graf gevonden van Trijntje Bakker.

            In hetzelfde graf ligt Abraham Bakker (Foto wordt separaat nagezonden):

            Bakker, Trijntje

            Voornaam

            Trijntje

            Achternaam

            Bakker

            Begraafplaats

            Breukelen oud <http://www.graftombe.nl/names/1753/B>

            Geboortedatum

            03-03-1872

            Overlijdensdatum

            19-11-1942

            Geboorteplaats

            Overlijdensplaats

            Foto Id

            SANY0700

            Familie informatie:

            Voornaam

            Achternaam

            Begraafplaats

            Geboortedatum

            Overlijdensdatum

            Foto Id

            Abraham

            Bakker <http://www.graftombe.nl/names/info/1358765/bakker>

            Breukelen oud <http://www.graftombe.nl/category/1753/breukelen_oud>

            01-04-1893

            19-12-1972

            SANY0700

            Abraham Bakker wordt op 1-4-1893 in Breukelen Sint Pieter geboren als zoon
            van Pieter Bakker en Neeltje Dekker.

            Pieter en Neeltje vestigen zich waarschijnlijk zo rond 1873 in Breukelen
            Sint Pieter, want in augustus 1873 wordt hun zoon Gerrit (naar opa Gerrit
            Bakker zie onder)daar geboren.

            Pieter en Neeltje komen daarvoor in beeld in de Gemeente Capelle aan den
            IJssel (grenzend aan Rotterdam) , waar zij op 14 mei 1869 in het huwelijk
            treden:

            Bruidegom:Pieter Bakker Geboorteplaats:Capelle aan den IJssel

            Leeftijd:26

            Vader bruidegom:Gerrit Bakker

            Moeder bruidegom:Johanna den Outer

            Bruid:Neeltje Dekker

            Geboorteplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

            Leeftijd:22

            Vader bruid:Leendert Dekker

            Moeder bruid:Trijntje van Vliet

            Gebeurtenis:Huwelijk

            Datum:vrijdag 14 mei 1869

            Plaats:Capelle aan den IJssel

            De moeder van de bruid het Trijntje van Vliet, het ligt dus voor de hand dat
            tussen 1869 en 1873 hun eerste dochter Trijntje is geboren.

            Waarschijnlijk heeft men bij het overlijden van Trijntje een fout gemaakt
            en haar aan andere ouders gekoppeld.

            Met hartelijke groet,

            Flip Huisman

            Message 5 of 9 , Feb 19, 2013
              Hallo Leo,

              Om het verhaal te completeren. Trijntje Bakker is op 16 maart 1872 geboren
              in Capelle aan den IJssel. Scan volgt separaat.

              Met hartelijke groet,

              Flip Huisman

              Van: Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com
              <mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com> ;
              zuidholland-genealogy@yahoogroups.com
              <mailto:zuidholland-genealogy%40yahoogroups.com>

              Message 6 of 9 , Feb 26, 2013
                Dag Leo, ik vermoedde het al maar het BR van Breukelen gaat in Utrecht maar tot 1900. Voor na 1900 moet je in Breukelen zelf zijn.
                Groeten Bregje.

                Message 7 of 9 , Feb 26, 2013
                  Bregje,
                  Toch dank voor je zoekpoging.
                  Leo

                  Message 8 of 9 , Feb 26, 2013
                    Hallo Leo,

                    Breukelen behoort tegenwoordig tot de gemeente Stichtse Vecht en de GBA bevindt zich in Maarssen.

                    Groeten,
                    Kees