Adriana Trijntje Bakker

  • Leo
    Message 1 of 3 , Feb 10, 2013
      Hallo,

      Bovengenoemde Adriana Trijntje BAKKER bezorgt me enige problemen, omdat ze schijnbaar twee keer is overleden!

      Adriana Trijntje Bakker wordt op 17-03-1872 in Rotterdam geboren (akte 1236) als dochter van Pieter Bakker en Trijntje Zwart.

      Zij trouwt (1) op 21-12-1892 in Rotterdam (akte 1506) met Johannes Schuilwerve (1866-?), van wie ze op 08-09-1915 gescheiden is.
      Zij trouwt (2) op 18-10-1916 in Rotterdam (akte p71v) met Arie van Dijk (1870-1939)

      Van Adriana Trijntje Bakker vind ik in Rotterdam een overlijdensakte 5574, dat ze op 28-11-1929, oud 57 jaar, in Rotterdam is overleden.

      Zover lijkt alles vrij normaal, maar....

      Op de site van het Archief Utrecht vind ik opnieuw een overlijdensakte van Adriana Trijntje Bakker op 19-11-1942 te Breukelen-St.Pieters (akte 16). Ze is daar 70 jaar oud (klopt met geboortedatum) en dochter van Pieter Bakker en Trijntje Zwart! In deze akte worden geen huwelijkspartners vermeld.

      Via allerlei site heb ik gezocht, maar kan geen tweede echtpaar Pieter Bakker x Trijntje Zwart vinden, dat zou kunnen passen.

      Wie weet de oplossing?

      Met vriendelijke groet,
      Leo Bakker
    • Ruud Martijn
      Message 2 of 3 , Feb 10, 2013
        Halo Leo,

        Kan het zijn dat zij woonde in Rotterdam, en overleden is te Breukelen, en toen later is ingeschreven in het overlijdensregister van Rotterdam, dit kan zeker 10 dagen later zijn gebeurd, staat er in de akte Elders overleden of zo iets. ??? ik heb dit een paar keer meegemaakt. Zelfs een maand later ingeschreven in de woonplaats??
        Het is maar een gedachte.

        Groetjes uit Breda.
        Ruud Martijn
        Roeselarestraat 179
        4826 JC Breda
        PR Functionaris NGV Afd- WNB
        Tel 0765876462
        rmartijn@...

[...]

        Geen virus gevonden in dit bericht.
        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
        Versie: 2013.0.2897 / Virusdatabase: 2639/6094 - datum van uitgifte: 02/10/13

      • Leo Bakker
        Message 3 of 3 , Feb 11, 2013
          Dag Ruud,

          Komt inderdaad vaker voor, maar in dit geval een verschil bij inschrijving tussen 1929 en 1942 is toch wel erg frappant groot.