Re: Schoddenberch (Utrecht, 17de eeuw)

  • Michèl
    Message 1 of 9 , Jan 29, 2013
      Waarde Bregje,

      mijn hartgrondige en niet-aflatende dank voor deze barrage aan gegevens!

      Het past allemaal goed bij de gegevens die ik via de online beschikbare notariële akten bijeen had gegaard; de pest was dat de tak van Aelbert Huygens van Schoddenberch, in tegenstelling tot die van zijn broer Cornelis Huygens van Schoddenberch, daarin nauwelijks vertegenwoordigd was. Jouw zoekwerk brengt licht in de duisternis!

      Vele groeten,

      Michèl

      --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "Bregje Steenhuizen" wrote:

> [...]
      >
      > Aeltgen Schoddenberch, ged. Nicolaikerk 19-11-1643, adres op ‘t Nicolajkerckhoff.
      >
      > Arnoldus Schoddenberch, ged. Buerkerk 8-10-1648, adres op ‘t Nicolaikerkhoff.
      >
      > Berent Schoddenberch, ged. Nicolaikerk 26-1-1645, adres op’t Nicolaikerkhof. Bijzonderheden: present de vader.
      >
      > Berentgen Schoddenberch, ged. Nicolaikerk 22-3-1646, adres op ‘t Nicolajkerckhoff. Bijzonderheden: present de vader.
      >
      > Dirck Schoddenberch, ged. Domkerk 15-7-1642, moeder niet vermeld, adres in ‘t Wijstraat.
      >
      > Elisabeth Schoddenberch, ged. Nicolajkerk ?-10-1647 (geen datum vermeld), adres op ‘t Nicolaijkerchoff.

    • Bregje Steenhuizen
      Message 2 of 9 , Jan 29, 2013
        Dag Michel, de volgende keer zal ik de doop van Lijsbeth Schoddenberch weer opzoeken want het jaartal kan nooit kloppen.
        Groetjes Bregje.

        Message 3 of 9 , Jan 29, 2013
          Dag Bregje,

          dat zou heel erg fijn zijn. Is er wellicht ook meer te vinden over de afkomst van Maria Jacobs van Roon en Aeltgen Jacobs van Bronk/Broekhuysen?

          Message 4 of 9 , Jan 30, 2013
            Dag Michel, de volgende keer zal ik kijken of er wat te vinden is over deze 2 vrouwen.
            Groetjes Bregje.

            --- In mailto:Utrecht_Genealogie%40yahoogroups.com, "Bregje Steenhuizen" wrote:

            > Dag Michel, de volgende keer zal ik de doop van Lijsbeth Schoddenberch weer opzoeken want het jaartal kan nooit kloppen.
            > Groetjes Bregje.

            Versie: 2013.0.2890 / Virusdatabase: 2639/6066 - datum van uitgifte: 01/29/13

          • Bregje Steenhuizen
            Message 5 of 9 , Feb 5, 2013
              Dag Michel, helaas is er niets te vinden over Maria en Aeltgen want de dopen in Utrecht beginnen in 1612.
              Dan de goede doopdatum van Lijsbeth van Schoddenberch: Geertekerk 7-5-1633.

              Wel van Aeltgen het begraven gevonden. Aeltgen van Schoddenberch-van Broechuijsen St. Claes 8-8-1625, huijsfr. van Aelbert Huijgen van Schoddenberch, beroep knoopmaecker, nalatende haere man ende seven onmondige kinderen, adres op ‘t St. Claeskerckhoff.

              Ook van Maria het begraven gevonden. Marijchjen van Roon, begraven (datum van aangifte) Claeskerk 16-9-1667, huijsfr. van Hugo van Schoddenbergh, nalatende haer man en mondige kinderen, gratis begraven, adres in de Jansstraat.
              Huijgh van Schoddenberch, begraven Buerkerk (datum van aangifte) 2-8-1669, gratis begraven, adres in de Potterstraat.

              Nog wat begraven Schoddenberch gevonden.
              Gerrichjen Jans van Schoddenberch, St. Jacob 11-5-1629, huijsfr. van Dirk Jansz. van Schoddenberch, adres aen St. Jacobsbrug.

              Jacob Aelbertsz. van Schoddenberch, jongman, St. Claes 8-1-1627, nalatende Aelbert van Schoddenberch, adres in de cementmolen.
              Bijzonderheden: een mundige voorzoon ende onmondige nakijnderen sonder moeder van voor ofte nakijnderen.

              Jan Dircxz. van Schoddenberch, St. Jacob 14-9-1629, nalatende zijn huijsfrouw met mundige en onmundige echte kijnderen, adres aen de Voorstraat.

              Jannichgen Jans van Schoddenberch, St. Jacob 15-5-1627, nalatende vader en moeder.

              N.N. van Schoddenberch, St. Niclaes 12-1-1624, kijnt van Albert Huijgen van Schoddenberch.

              N.N. van Schoddenberch, St. Jacob 18-5-1624, kijnt van Cornelis Huijgen van Schoddenberch, nalatende vader en moeder.

              N.N. van Schoddenberch, St. Jacob 11-6-1627, kijnt van Dirck Jansz. van Schoddenberch, nalatende vader en moeder.

              N.N. van Schoddenberch St. Jacob 31-1-1631, kijnt van Pauwels Jansz. van Schoddenberch.

              N.N. van Schoddenberch, St. Jacob 20-6-1631, kijnt van Dirck Jansz. van Schoddenberch, beroep bakker.
              Groetjes Bregje.

              Message 6 of 9 , Feb 6, 2013
                Waarde Bregje,

                zeer veel dank voor deze gegevens!