Verhuizing

  • toos
    Message 1 of 4 , Jan 24, 2013
      Hallo allemaal,

      Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kan komen op welke datum een voorouder verhuist is van het ene naar het andere huis en van de ene plaats naar de andere plaats?
      Vriendelijke groeten en alvast bedankt
      Toos van Munster
    • leonardvankessel
      Message 2 of 4 , Jan 24, 2013
        In de periode 1680-18130 kan men zoeken in akten van indemniteit;
        in de periode 1849-1920 in de bevolkingsregisters;
        in de periode 1920-1939 in de gezinskaarten
        in de periode 1940-1995 in de persoonskaart (mits niet afgeplakt door privacy, en afhankelijk van periode van overlijden)
        in de periode 1995-heden een extract uit het GBA

        L.P. van Kessel, Mookhoek

        --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "toos" wrote:

> [...]
        >
        > Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kan komen op welke datum een voorouder verhuist is van het ene naar het andere huis en van de ene plaats naar de andere plaats?

      • toos van munster
        Message 3 of 4 , Jan 25, 2013
          Hallo Leonard,
          Hartelijk dank voor je antwoord.
          Kan ik dit ook via internet op zoeken?
          Groeten Toos

> [...]

          > Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kan komen op welke datum een voorouder verhuist is van het ene naar het andere huis en van de ene plaats naar de andere plaats?

        • leonardvankessel
          Message 4 of 4 , Jan 26, 2013
            Toos,

            bij het ene archief wel, en bij de anadere nog niet,

            Zo simpel is dat; heel goed de sites onderzoeken.

            Bekijk dan ook eens www.geneaknowhow.net; daar staan al veel akten van indemniteit.

            L.P. van Kessel, Mookhoek