Akten-DTB

  • Theo Verkro
    Message 1 of 1 , Jan 20, 2013
      Hallo Allemaal,

      Gisteren heb ik me als nieuw lid aangemeld.

      Eind 2008 ben ik begonnen om de doop-, trouw- en overlijdensakten te koppelen aan mijn homepage ( http://home.kpn.nl/verkr091/ ).

      Nu ben ik op zoek naar de DTB inschrijvingen van mijn voorouders die afkomstig zijn uit Utrecht.

      Hopelijk zijn er leden die me verder kunnen helpen.

      Bijv. Ik ben al heel lang op zoek naar de doop- en trouwakte (inschrijvingen) van Alida (Aaltje, Mida) Pastoors (Pastoor, Pas) en Jan van der Tier (Fier).

      Volgens informatie van Genealogie On-Line is Alida gedoopt op 17-10-1784 te Utrecht en op 87 jarige leeftijd overleden.

      Haar ouders woonden in of aan de rand van De Bilt en daar was toen geen RK kerk. Dus vermoedelijk is ze in Utrecht gedoopt.

      Volgens mijn gegevens is ze op 17-4-1872 te Utrecht overleden op 86 jarige leeftijd (zie overlijdensakte).

      Ze is op 1-11-1810 te Utrecht (Kerk Statie Walsteeg) getrouwd met Jan van der Tier, geboren 25-9-1786 te Utrecht.

      Jan is op 20-12-1847 overleden te Utrecht, 61 jaar oud.

      In het Utrechts archief heb ik gezocht naar haar geboorte/doop en huwelijk, maar niets kunnen vinden.

      Mogelijk heb ik in de verkeerde laden (boeken) gezocht. Als iemand deze gegevens vind, verneem ik dat graag.

      M.v.g.

      Theo Verkroost