Re: [Utrecht_Genealogie] Breve of Brevee

  • Ina Hazewinkel
    Message 1 of 5 , Nov 25, 2012
      Hallo Ted,
      Het was jouw ook duidelijk dat de vader (Adrianus), van Jacobus Johannes tijdens zijn huwelijk,op 08-03-1760 met Josina, Adrianus van Bemme heette, en Josina Breve heette.De kinderen van Hun zijn in meerdere plaatsen geboren, Monnickendam, Leiden, Utrecht.
      Groet Ina
      Message 2 of 5 , Nov 26, 2012
        Dank je wel Ina.
        Jouw email heeft me behoorlijk op weg geholpen.
        Jacobus Johannes Brevee is zeer waarschijnlijk als Jacobus Johannes Bemme op 28 maart 1762 in Utrecht gedoopt, als zoon van de veroordeelde fraudeur Adrianus Bemme en diens vrouw Josijntie Breve, die zich ook noemde Josijntie Koppee naar haar stiefvader Johannes Koppee.
        Ik vermoed dat Jacobus Johannes vanwege zijn vader's tuchthuisstraf liever de achternaam van zijn moeder voerde.
        Ik hoop dat er toch nog iemand is die de doopakte van Jacobus Johannes voor mij kan copieren.
        Het gaat dan om Jacobus Johannes, gedoopt te Utrecht in de Geref. kerk op 28 maart 1762, zoon van Adrianus Bemme en Josijntje Breve of Koppee.

> [...]
        >
        > Zou iemand van de groep de doopakte kunnen vinden en de precieze text aan mij doorsturen.

      • Bregje Steenhuizen
        Message 3 of 5 , Nov 27, 2012
          Dag Ted, vandaag was ik in het archief en heb de doop opgezocht.
          De datum is inderdaad 28-3-1762 en hij is gedoopt in de Janskerk als zoon van Adrianus Bemme en Josina Brave. Er staat een a en geen e.
          Hij werd geboren in een huis in de Boterstraat en ouders waren lidmaten. Het doopboek was 15 en bladzijde 110. Meer wordt er niet vermeld.
          Groetjes Bregje.

> [...]

          > Zou iemand van de groep de doopakte kunnen vinden en de precieze text aan mij doorsturen.

          Geen virus gevonden in dit bericht.
          Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
          Versie: 2013.0.2793 / Virusdatabase: 2629/5922 - datum van uitgifte: 11/27/12

        • brouwerbrentwood
          Message 4 of 5 , Nov 27, 2012
            Ina en Bregje,
            Probleem opgelost. Allebij heel erg bedankt.
            Groetjes,