Utrechts Archief

  • toos
    Message 1 of 2 , Sep 2, 2012
      Goedenavond,

      Is het mogelijk in het Utrecht's Archief of het Archief Eemland akten te vinden van voor 1800?
      Het gaat hier om mijn familie van de Vlasakker,ik heb wel veel geb.d.d. en huwelijks d.d.maar geen officiele bewijzen.
      Hartelijk dank voor de moeite
      Vriendelijke groeten
      Toos van Munster-van de Vlasakker
    • kees
      Message 2 of 2 , Sep 2, 2012
        Hallo Toos,

        Als je op zoek bent naar de geboorte- trouw- en overlijdensdata, dan zijn daar geen akten van, want die bestaan niet. Voor 1811 zijn we afhankelijk van de kerkelijke archieven, met name de DTB (doop-, trouw- en begraafboeken), die door de kerken werden bijgehouden.
        De DTB's zijn in de archieven te raadplegen.

        Groeten,
        Kees