Re: [Utrecht_Genealogie] Re: Verbasteringen van Nederlandse namen in het buitenland

  • Gerard willem charles Lemmens
    Message 1 of 7 , Jul 30, 2012
      Henk en Peter,

      Een vergissing denk ik niet want dan maakten ze wel heel veel vergissingen ??!! Onbenul - eigenwijsheid of wat ook ???

      Groeten,

      Gerard Lemmens

      ________________________________
      Message 2 of 7 , Jul 30, 2012
        Dank je wel Henk, ik voeg deze "verbastering" toe.
        Mvg,
        Peter

        --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "Henk Lunstroo" <h.lunstroo@...> wrote:

> [...]
        >

        > Nazaten van de Barneveldse familie Klarenbeek noemen zich in de USA
        > Klarenbeck. Een 'vergissing' bij binnenkomst in de USA.

      • Tony Hofstee
        Message 3 of 7 , Jul 31, 2012
          Peter, I have some names for your list. I tried adding them at the website but I wasn't successful.
          Groeneweg becomes Greenway (st. Thomas, Ontario, Canada)
          Koningswoud become Kingswood (st. Thomas)
          Hofstee/Hofstede shows up as Hofsted in Winniped, Manitoba, Hoffstead in California, USA

          Tony

        • patmiebies
          Message 4 of 7 , Aug 1, 2012
            Tony, thanks for all yr suggestions. I'll incorporate them in the list tomorrow.
            Peter