Re: [Utrecht_Genealogie] bevolkingsregister Utrecht & Jutphaas

  • L. Bijlsma
    Message 1 of 15 , Oct 12, 2011
      Dag Nick,

      Hier een antwoord op beide vragen.
      Voor de eerste vraag heb ik geen antwoord gevonden.
      Er woonde in die tijd (bev. reg. 1870-1880) wel een familie met als hoofd
      van het gezin een Jan van Vliet. Deze was geboren in Jutphaas, was ook te
      jong én was getrouwd met een ander. Verder kan ik er niks over zeggen.

      Voor de tweede vraag heb ik meer kunnen vinden in de volkstelling van 1824!
      In wijk E, huis nr. 14 woonde Gerardus Jacobus van der Veer, blikslager, 30
      jaar oud en Rooms.
      Samen met Margaretha Henrica, geb. van Balen(?), 31 jaar en ook Rooms
      Dan nog een zoon Theodorus Johannes, oud 2 jaar. Deze zoon heb ik niet
      teruggevonden bij de geboorte aktes dus zal niet in Utrecht geboren zijn.
      In de volkstelling van 1813 wordt dit gezin niet vermeld.

      Bij een volkstelling staat helaas niet vermeld wanneer de mensen zich lieten
      inschrijven dus meer gegevens kan ik je niet geven.

      Met vriendelijke groet,
      Lineke Bijlsma

      Beste leden,

      Ik zou het fijn vinden als iemand voor mij een blik zou willen werpen op het
      bevolkingsregister van Jutphaas.
      Mijn voorouders Jan van Vliet (*Kralingen, 1854) en Lena Bazuijn
      (*Rotterdam, 1853) verhuisden kort na hun huwelijk op 22-11-1875 naar
      Jutphaas, om op 12 april 1876 alweer terug te keren naar hun woonplaats
      Kralingen. Zij hebben daar de rest van hun leven gewoond. Meteen vroeg ik
      mij af wat zij in Jutphaas gingen doen. Misschien dat er in het
      bevolkingsregister meer over hen te vinden is.

      Ik weet überhaupt niet of in de desbetreffende plaats gegevens zijn
      bijgehouden van mensen die er slechts een paar maanden verbleven.
      Als zij te vinden zijn zou een foto of scan helemaal geweldig zijn!

      Iedereen nog een fijne avond gewenst.

      Nick Werring

      Message 2 of 15 , Oct 13, 2011
        Dag Lineke,

        Weer bedankt voor je hulp!
        Wat vreemd dat Jan van Vliet en zijn gezin niet geregistreerd staan in
        Jutphaas. Misschien valt dat te verklaren door hun korte verblijf van +/- 5
        maanden.

        Ik was al bang dat van Gerardus Jacobus van der Veer niet bekend zou zijn
        wanneer hij precies naar Utrecht verhuisde. Hij woonde er in ieder geval al
        in 1821. Ik probeer eigenlijk te achterhalen of hij voor of na januari 1819
        is vertrokken uit Rotterdam. Zoon Theodorus is wel degelijk geboren in
        Utrecht op 11-10-1822 (maar dat is verder niet zo belangrijk).

        Nogmaals bedankt.

        Vriendelijke groet,

        Nick Werring