RE: [Utrecht_Genealogie] FAMILIE ROS TE VEENENDAAL

  • Arie Bos
    Message 1 of 8 , Oct 26, 2010
      Gerard,

      Nog een paar dingen (die je overigens kunt vinden op de door mij aan jou geleverde CD/DVD's!)

      Gerard SWEELINCK, chirurgijn te Veenendaal, overleden aldaar 1669-1670, huwt Petertje (ook: Petronella) Gerrits VOLLEWENS, zij hertrouwt voor 1674 met Cornelis Frans ROSCH, geërfde en veenraad te Veenendaal.

      Annetien Henricx SLOTBOOM, weduwe van Harmen TUEREN, ondertrouwt/huwt (2) op 28 aug/18 sep 1687 te Veenendaal met Willem LAMBERTSEN. Uit haar eerste huwelijk 6 kinderen waaronder Hendrick, die huwt met Henrickje Gijsberts ROSCH. Overigens, een zoon Dirk huwt met Geertje Jans van SCHAFFELAAR, soms familie van de beroemde/beruchte Jan van SCHAFFELAAR?)

      2e helft 17e eeuw Cornelis Jansen de FLUITER is gehuwd met Dirkje Fransen ROS (= zuster van de herbergier soms?).

      2e helft 17e eeuw Gijsbert Cornelis ROS is gehuwd met Trijntje JANS.

      1e helft 18e eeuw Cornelis Gijsbertsen ROS, gedoopt op 9 feb 1682 te Veenendaal (en vermoedelijk zoon van Gijsbert Cornelisz ROS en Trijntje JANS?) ondertrouwt op 11 nov 1702 te Veenendaal met Hendrikje van RAVENSWAAIJ, gedoopt op 10 maart 1678 te Veenendaal.

      Arie
    • Gerard willem charles Lemmens
      Message 2 of 8 , Oct 26, 2010
        Arie,

        Je bent gewelidg !! Verschillende van de onderstaande door jou vermelde Ros'en
        vindt ik ook terug op Geneanet, maar een volledige fragment genealogie van deze
        Veenendaals familie Ros is helaas (nog) niet te vinden ! Cor Slok , de genealoog
        der familie Slok, had een fragmentje maar helaas komt mijn Jan (Johannes) Ros
        daar niet op voor !!

        Dus we zoeken verder en nogmaals dank voor al je hulp !

        Gerard