familie van Dijk

  • vanlondenvanbeek
    Message 1 of 6 , Aug 1, 2003
      hallo allemaal,

      wie kan me helpen?????

      ik ben op zoek naar Jan van Dijk en Willemijntje Schonenberg
      wil graag weten wanneer ze getrouwd zijn. hun kindern en zijn,

      Maria van Dijk getrouwd met Nicolaas Westbroek
      willem van Dijk getrouwd met Trijntje van Vulpen
      Jacobus van Dijk getouwd met Cornelia Helena van Ee

      allemaal geboren Driebergen en Zeist

      met vriendelijke groeten,

      Sonja van Londen
    • Joop Berghuizen
      Message 2 of 6 , Aug 1, 2003
        Welke periode ongeveer?

> [...]
        > willem van Dijk getrouwd met Trijntje van Vulpen
        > Jacobus van Dijk getouwd met Cornelia Helena van Ee

      • Sonja van Londen
        Message 3 of 6 , Aug 1, 2003
          Hallo Joop ,

          sorry vergeten,

          rond 1866 is Maria getrouwd
          groetjes van sonja van Londen
> [...]
          > willem van Dijk getrouwd met Trijntje van Vulpen
          > Jacobus van Dijk getouwd met Cornelia Helena van Ee

          Yahoo! Groups Sponsor

        • Joop Berghuizen
          Message 4 of 6 , Aug 1, 2003
            Sonja,

            Ik heb ze al gevonden. Ik dacht even dat ik in de DTB's moest zoeken maar ze
            zijn wat jonger

            Jan van Dijk (Zn. van Jannigje van Dijk, 27 jaar, geb. Driebergen) x
            Willemijntje Schoonenberg (dr. van Jacobus Schooneneberg en Maria Smit. 19
            jaat, geb. De Bilt) huwen 18-11-1843 te De Bilt

            gr,
            Joop Berghuizen
            Message 5 of 6 , Aug 1, 2003
              hallo Margriet,

              ja ik heb hun trouwdatums van de kinderen gevonden op genlias maar ik kon de ouders daar niet op terug vinden.

              Willem van Dijk is geboren in de Bilt, dat is mijn (overgrootopa)
              ca 1844 geboren
              Trijntje van Vulpen is geboren op ca 1845 te Lopik
              gehuwd op 30-07-1896 Huwelijkakte nummer is 5
              te Werkhoven getrouwd

              Jacobus van Dijk is geboren op ca 1850 te Driebergen
              Cornelia Helena van Ee is geboren ca 1847 te Zeist
              gehuwd op 09-05-1878 te Driebergen

              Maria van Dijk is geboren ca 1847 te Zeist
              Jacob Westbroek is geboren ca 1844 Driebergen
              gehuwd op 24-01-1866 te Driebergen

              met vriendelijk groeten,
              Sonja van Londen

              Hoe weet je dat "ze allemaal geboren Driebergen en Zeist" ?
              Wanneer dan ?
              Heb je jaartallen of verm. decennia ?

              Vriendelijke groet,
              Margriet de Haan

              Message 6 of 6 , Aug 1, 2003
                Sonja,

                Ik ben alvast wat verder gaan kijken. De ouders van Jacobus (geb. De Bilt,
                26 jaar) (Klaas Schoonenberg x Jannetje Steenbeek) x Maria (Geb. Zeist, 23
                jaar) (Willemijntje Smit) kan je vinden via genlias bij hun huwelijk
                (3-10-1821, De Bilt)

                Ik heb nog even verder gezocht in De Bilt en het volgende gevonden bij de
                dopen (hervormd) en daar ook de doop van Jacobus gevonden

                SCHOONENBERG Klaas, en Jannetje Steenbeek,

                Jakobus 14-6-1795, get. Maria Versteeg.

                Hendrik 15/18-6-1797, get. Hendrikje Versteeg. Nicolaas 12/18-8-1799

                Jannigje 19/21-6-1801, get. Jannigje Steenbeek. Johannes 24/31-7-1803, get.
                Teuntje Verhoef.

                Abraham 24/26-5-1805, get. id.

                Teuntje 19/24-7-1808, get. Jannigje Steenbeek

                Verder nog even in Zeist Dopen gereformeerd) gekeken

                SMIT Willemijntje,

                Dirk geb/ged. 13/5-2/6-1793, onecht.

                Maria geb/ged. 5/18-2-1798, onecht.

                Succes verder,