Cornelia van Leeuwen

  • Els Dijkink
    Message 1 of 6 , Mar 5 5:31 AM
      Hallo,

      Het lukt mij maar niet om het overlijden van Cornelia van Leeuwen te vinden. Zij is gedoopt 10-03-1771 Utrecht do van Johannes van Leeuwen en Aagje Mostert en op 17-10-1790 te Utrecht geh met Huibert van Doorn. Bij de volkstelling van 1840 woonde zij bij haar zoon Arie van Doorn en zijn gezin op de oven van de heer Rose.

      Wie kan mij verder helpen?

      Bij voorbaat mijn dank

      Groetjes Els

    • Richard van Schaik
      Message 2 of 6 , Mar 5 6:34 AM
        Els Dijkink wrote:
        > Het lukt mij maar niet om het overlijden van Cornelia van Leeuwen te vinden. Zij is gedoopt 10-03-1771 Utrecht do van Johannes van Leeuwen en Aagje Mostert en op 17-10-1790 te Utrecht geh met Huibert van Doorn. Bij de volkstelling van 1840 woonde zij bij haar zoon Arie van Doorn en zijn gezin op de oven van de heer Rose.

        Deze dan? (Je geeft helaas de voornaam van haar man niet). Ik vermoed
        een leesfout bij haar leeftijd als dit de juiste is. Er zijn
        verschillende kinderen van Jan van Leeuwen x Aagje (Agatha) Mosterd/t te
        vinden die wel ongeveer geboren zijn rond de juiste tijd.

        Archieflocatie Het Utrechts Archief
        Algemeen Toegangnr: 481
        Inventarisnr: 1193
        Gemeente: Utrecht
        Soort akte: Overlijdensakte
        Aktenummer: 2676
        Aangiftedatum: 10-11-1849
        Overledene Cornelia van Leeuwe
        Geslacht: V
        Overlijdensdatum: 08-11-1849
        Leeftijd: 29
        Overlijdensplaats: Utrecht
        Vader Jan van Leeuwe
        Moeder N.N.
        Partner Albertus van Doorn
        Relatie: weduwe van
        Nadere informatie naam moeder niet bekend

        Groeten,
        Richard

        f.m.a.vanschaik@...
        http://www.fmavanschaik.nl/
      • Richard van Schaik
        Message 3 of 6 , Mar 5 6:37 AM
          Richard van Schaik wrote:

          > (Je geeft helaas de voornaam van haar man niet).

          Ik kan dus niet lezen .......... Huibert. Die heb ik vaker met Albert
          verward gezien. Kan ook een leesfout zijn. Ik zou deze akte zeker eens
          in orgineel bekijken als ik jou was.

          Groeten,
          Richard

          f.m.a.vanschaik@...
          http://www.fmavanschaik.nl/
        • Els Dijkink
          Message 4 of 6 , Mar 5 8:40 AM
            Tja er zijn dan wel wat fouten: leeftijd en naam van haar man...

            groetjes els

            Message 5 of 6 , Mar 5 9:03 AM
              Els Dijkink wrote:
              > Tja er zijn dan wel wat fouten: leeftijd en naam van haar man...

              Klopt, maar dit is wel een hele vreemde. Op haar 29e weduwe en ook de
              naam van haar moeder dan niet bekend vind ik verdacht, als ze dan 79 is
              dan is dat veel beter voorstelbaar. Als ik in Genlias kijk dan is de man
              van de Cornelia die jij bedoeld al zo 30 jaar eerder overleden en kan ik
              me best voorstellen dat er bij zijn naam een fout in is geslopen bij de
              aangifte van haar overlijden.

              Groeten,
              Richard

              f.m.a.vanschaik@...
              http://www.fmavanschaik.nl/
            • Els Dijkink
              Message 6 of 6 , Mar 6 3:53 AM
                ok valt wat voor te zeggen. Hou dit in ieder geval erbij..

                bedankt.
                groetjes Els