Re: [Utrecht_Genealogie] Re: Maria van Vliet en Joanna Schoonderwoert

  • Nick Werring
    Message 1 of 8 , Aug 27, 2009
      Dag Kees,

      Dat klopt! ik kan alleen haar doop nog niet vinden!

      Groeten,

      Nick Werring

    • Bregje Steenhuizen
      Message 2 of 8 , Sep 1, 2009
        Dag Nick, doopboek IJsselstein R.K. 1787 Januarius
        13 hujus bapt. Maria, patre Piter van Vliet, matre Joanna Schoonderwoert. Succ: Lijsje Schoonderwoert, aan den Hogendijk onder Jaarsveld.
        Op 30-12-1785 werd er ook een Maria gedoopt en die moet vroeg zijn overleden.

        Doopboek Cabauw R.K. 1755:
        10 maart (de 10 is onleesbaar), bapt. Joanna et (?) Lopik, patre Martinus Schoonderwoert, matre Maria van Leeuwen.
        Succ: Adriana Schoonderwoert.
        Dit was zeer slecht te lezen.

        Trouwboek Jaarsveld Gerecht 1780:
        Dat de huwelijken Proclamatien van Pieter Paulisse van Vliet, meerderjarige jonkman gebooren van Gouda en wonende onder de geregte van Lopik, met Johanna Maartense Schoonderwoerd, jonge dogter gebooren en woonende onder Jaarsveld, op den 16, 23 en 30 Janú 1789 voor den Geregthuijs van Lopik en Lopiker Capelle onverhindert zijn voortgegaan zonder dat eenige oppositie is voorgekomen en dat derhalven voor zoverre die van Geregte van Lopik en Lopiker Capelle voornoemd, gemelde persoonen voor den geregte van Jaarsveld of elders in den huwelijken staat mogen worden bevestigt. Getuige ik onderget. Secretaris van Lopik en Lopiker Capel op den 10 Januarij 1780.
        Groeten Bregje.
        Message 3 of 8 , Sep 2, 2009
          Hoi Bregje (e.a.),

          Toch nog even een vraag. Je stuurde me het volgende:

[...]
          Jaarsveld, op den 16, 23 en 30 Janú 1780 voor den Geregthuijs van Lopik en
[...]

          Maar hoe kan iemand nu op 10 januari 1780 verklaren dat de proclamatiën
          werden gedaan op 16 t/m 30 januari? Waar maak ik nu de ondertrouw- en
          trouwdatum uit op?

          Wie het weet mag het zeggen!

          Hartelijke groet,

          Nick Werring

        • Bregje Steenhuizen
          Message 4 of 8 , Sep 2, 2009
            Dag Nick, een fout van mij. De laatste datum 10 Januarij moet 30 Januarij zijn. Ondertrouw is volgens mij 16 Januarij en de trouwdatum is 30 Januarij 1780.
            Groeten Bregje.