Re: [Utrecht_Genealogie] Rhenen

  • Peter van der Lee
    Message 1 of 5 , Apr 7, 2009
      Misschien http://www.genealogiezuidoostutrecht.org/

      Vriendelijke groeten
      Peter van der Lee
      http://home.hccnet.nl/p.vander.lee/

      ----- Original Message -----
      From: "gerritjanvandruten" <g.vandruten@...>
      To: <Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com>
      Sent: Tuesday, April 07, 2009 8:50 AM
      Subject: [Utrecht_Genealogie] Rhenen

      > Hallo allemaal, ik ben op zoek naar families uit Rhenen.
      > Deze info mag bestaan uit website links of andere bestanden.
      > Hoor graag van jullie.
      >
      > Groet Gerrit

    • Maartje de Zeeuw
      Message 2 of 5 , Apr 8, 2009
        Dag Gerrit

        Enkele bestanden gericht op Veenendaal zijn ook voor Rhenen interessant. Je kunt ze vinden via de website:
        http://gemeentearchief.veenendaal.nl/

        Na kiezen voor 'Stamboom' kun je kiezen voor

        Diverse bestanden voor stamboomonderzoek
        Met name de publicatie
        Haardstedegelden Veenendaal en Rhenen, 1665is interessant voor Rhenen.

        Bovendien kun je via die pagina van het gemeentearchief doorklikken naar
        Oude akten van Veenendaalse notarissen online (1674-1810)
        Daar zijn foto's van notarisakten te vinden. Transcripties en samenvattingen zijn er nauwelijks gemaakt, dus je zult zelf de originelen die je kunt downloaden moeten lezen. Naar schatting ongeveer een/derde van de akten betreft inwoners van Rhenen.
        Je kunt de notarisakten ook vinden via:
        http://fotocollectie.veenendaal.nl

        OPM: Voor een aantal jaren rond 1800 heb ik wat namen en plaatsen van de akten genoteerd. Het document is bedoeld voor eigen gebruik, zeer summier en vol fouten, daarom niet geschikt voor publicatie, maar ik wil het je eventueel wel persoonlijk opsturen.

        Groeten Maartje