KET, Ket. ket

  • mispoes@ymail.com
    Message 1 of 16 , Mar 23, 2009
      Hallo Allemaal

      Ik ben op zoek naar ALLE gegevens over de familie KET in Utrecht, vooral die van vóór 1800!

      Kom jij in het archief van Utrecht een Ket tegen? Maakt niet uit hoe de naam geschreven wordt: Keth, Kedt, Kedth, Ket enz.
      Wil je dan de gegevens voor mij noteren en doormailen?

      Héél erg bedankt!
      Marianne
      mpvanbeek@...
    • mispoes@ymail.com
      Message 2 of 16 , Mar 23, 2009
[...]

      • Sonja van Londen van Beek
        Message 3 of 16 , Mar 24, 2009
          HAllo Mariane,

          ik heb een mw ket

          zei heet Anthonia Maria Wilhelmina Ket, geboren op 9 maart1854 te Utrecht zei is overleden op 22-08-1924 Utrecht, ouders van Jan ket en Jannigje Barendina Verhoef, zei is getrouwd met Adrianus van Londen Geboren op 13 -2-1856 te utrecht hij is overleden op 11-09-1924 te Utrecht.
          getrouwd op 16-08-1876 utrecht.

          Jan Ket geboren ca. 1828 te Utrecht, overleden op 01-04-1911 Utrecht,ouders zijn Jacobus Ket en anthonia Korvezee. getrouwd met Jannigje Barendina Verhoef, geboren ca.1820 de Bilt overleden op 26-09-1860 te Utrecht.
          ouders zijn: Elbert Verhoef en Jannigje Aardsen.
          beroep van de Vrouw was Huisvrouw.

          Jacobus Ket, geboren ca.1799 Utrecht, overleden op 19-09-1939 te Utrecht,ouders zijn Jacobus Ket en Wilhelmina de Koning. getrouwd met Anthonia Korvezee geboren ca. 1790 Utrecht, overledne op 26-07-1840, ouders zijn Jan Korvezee en Wilhelmina de Koning

          groetjes van Sonja van Londen van Beek

          Message 4 of 16 , Mar 25, 2009
            Ik ben ook geinteresseerd in de familie Ket. Het enige dat ik heb gevonden is een Geertrui Ket, gehuwd met Jan Lit(h), gepoop in 1757 en overleden in Utrecht op 1 nov 1846.
            Bij het overlijden staan vermeld als ouders: Thomas Ket en Catharina Maria Blom.
            Meer gegevens heb ik niet maar ook zeer geinteresseerd in de voorouders.
            Thomas is mijn oud overgrootvader.

            Bert van Loon
          • Mis Poes
            Message 5 of 16 , Mar 27, 2009
              Hallo Bert

              Nee, helaas, ik heb Thomas nog niet binnen mijn
              gegevens kunnen plaatsen. Maar ben druk op zoek naar
              aansluitingen.
              Voor een overzicht van mijn Ket gegevens kun je kijken
              op:
              www.stamboomket.nl

              groetjes
              Marianne

            • Kees Braaksma
              Message 6 of 16 , Mar 29, 2009
                Hallo,

                Van de week kwam ik een Ket tegen in Zwolle:

                gedoopt op 18 augustus 1760 in de Betlehemse kerk: Andries
                zoon van Aaltjen Roelans en opgegeven vader Jonathan Ket soldaat onder Malleprade,
                onegt, de naam van de getuige Berendina van den Brink litmaat van de Gereformeerde kerk In de Bitterstraat

                Mvg,

                Kees Braaksma

                --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, Mis Poes <mispoes@...> wrote:

> [...]
                > gegevens kunnen plaatsen. Maar ben druk op zoek naar
                > aansluitingen.
                > Voor een overzicht van mijn Ket gegevens kun je kijken

              • Arie
                Message 7 of 16 , Mar 29, 2009
                  Via de Club du Morvan 'ken' ik ook een Gerard Ket: gket453@...
                  Misschien dat die al ooit eens wat aan geenalogie heeft gedaan?

                  Arie

                  Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u
                  niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden,
                  wordt u vriendelijk verzocht het bericht te verwijderen.

                  This message may contain information that is not intended for you. If you
                  are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are
                  kindly requested to delete the message.

                  Ce message peut contenir certaines informations qui ne vous concerenent pas.
                  Si vous n'êtes pas concerné par ce message qui vous aura été adressé par
                  erreur, nous vous remercions de bien vouloir l'effacer.

                  Spaar het milieu door deze e-mail niet te printen/Please consider the
                  environment before printing this e-mail...
                • Carola Groeneveld
                  Message 8 of 16 , Mar 29, 2009
                    Dag Marianne,

                    Hierbij wat losse eindjes betreffende naam Ket in al zijn schrijfwijzen, niet uit de stad Utrecht maar daar wel van uit de buurt. Kijk vooral ook op de volgende site, daarin komt deze naam ook zeer vaak voor, zoals bijv. de volgende akte:

                    Akte Inventarisnummer U149a1, aktenummer 94
                    Aktedatum 18-08-1714
                    Aktesoort Testament
                    Notaris H. VAN BEECK ,UTRECHT
                    Uittreksel Naam eerste partij: Reynier Keth
                    Naam echtgenote eerste partij: x Wynanda Jans Oostervelt
                    Beroep eerste partij: wolkammer
                    Woonplaats eerste partij: Utrecht
                    Naam tweede partij: Johannes Keth, zoon
                    Naam tweede partij: Seger Keth, zoon
                    Naam tweede partij: Cornelis Keth, zoon
                    Verwijzingen: testament d.d. 31-12-1693 voor notaris H. van Woudenbergh

                    http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/akten/zoeken

                    Lambertus Ket x 01-05-1867 Utrecht met Antonia Pieternella Wilhelmina Le Maitre * 20-04-1840 Utrecht + 10-10-1929 Utrecht d.v. Nicolaas Willem Le Maitre en Elisabeth Castrop

                    Arie Cornelisz Ket(h) x Lijsbeth Ariense van Nek
                    Uit dit huwelijk
                    - Neeltje Ket(h) ~ 31-01-1717 Achthoven x 20-11-1740 Lexmond Govert Cornelisz Tucker (Tukker) ~ 23-07-1713 z.v. Cornelis Jansz Tucker en Bastiaantje Geuvertse Heikoop
                    - Arien Ket ~ 10-04-1718 Achthoven
                    - Cornelis Ket ~ 30-06-1720 Lexmond
                    - Cornelis Ket ~ 21-09-1721 Jaarsveld
                    - Annigje Ket ~ 18-06-1724 Achthoven

                    Cornelis Keth~ 21-09-1721 Jaarsveld x Neeltje den Brave
                    Uit dit huwelijk
                    - Arie Keth~ 13-06-1757 Lakerveld x 27-11-1773 Lopik Jannigje Heikoop
                    - Dirk Keth ~ 08-06-1760 Lakerveld
                    - Lijsbeth Keth ~ 20-01-1765 Lakerveld
                    - Annigje Keth ~ 13-05-1770 Lakerveld x 00-11-1795 Martinus Heijkoop
                    - Cornelia Keth 15-10-1758 Lakerveld
                    - Cornelis Keth ~ 07-11-1762 Lakerveld
                    - Lijsbeth Ket ~ 21-01-1765 Lexmond x (1) ca. 1788 Lexmond Cornelis Dirksz van Wijngaarden ca. 1793 Lexmond Johannes Akkema

                    Reijnier Ket * ca. 1650 x Weijnanda Jans van Oostervelt
                    Uit dit huwelijk
                    - Cornelis Ket

                    David Schepers x (1) Claertje Groeningen
                    x (2) Teuntie Ket
                    Uit dit huwelijk
                    - Maria Schepers (voorkind)
                    - Sijtie Schepers
                    - Gerarda Schepers
                    - Jacobus Schepers
                    - Lidia Schepers

                    Dirk Ket x Gerritje Bronkhorst
                    Uit dit huwelijk
                    - Cornelis Ket ~ 29-06-1794 Vreeswijk

                    Cornelis Ket ~ 29-06-1794 Vreeswijk x16-05-1819 Vreeswijk Neeltje van Loon ~ 24-09-1792 Amsterdam d.v. Pieter van Loon en Stijntje van der Wouden
                    Uit dit huwelijk
                    - Stijntje Ket * 04-10-1821 Vreeswijk
                    - Dirk Ket * 13-03-1823 Vreeswijk
                    - Pieter Ket * 31-12-1825 Vreeswijk x 27-12-1861 Vreeswijk Jannetje van Jaarsveld
                    - Cornelis Ket * 02-11-1829 Vreeswijk
                    - Cornelia Ket * 26-11-1831 Vreeswijk

                    Pieter Ket * 31-12-1825 Vreeswijk x Jannetje van Jaarsveld * 10-06-1826 Vreeswijk d.v. Gerrit Jacob van Jaarsveld en Gerarda Lammers
                    Uit dit huwelijk
                    - Cornelis Ket * 13-10-1865 Vreeswijk x 07-07-1898 Vreeswijk Johanna Barbara Snijders * Kuilenburg

                    m.vr.gr.
                    Carola

                  • Mis Poes
                    Message 9 of 16 , Mar 30, 2009
                      Hallo Kees

                      Hartelijk Dank.

                      Deze geboorte hoor in mijn stamboom thuis.
                      Ik weet alleen niet wat ze bedoelen met soldaat onder
                      "Malleprade". Is dat een legereenheid? Of is dat de
                      naam van de commandant?

                      Nogamaals bedankt.
                      groetjes
                      Marianne

                    • Mis Poes
                      Message 10 of 16 , Mar 30, 2009
                        Dank je Arie. Ik ga het zeker proberen.
                        groet
                        Marianne

                        Message 11 of 16 , Mar 30, 2009
                          Dag Carola,

                          Dit is GEWELDIG, DANK je wel!
                          Hier kan ik weer verder mee.

                          groetjes
                          Marianne

                          --- Carola Groeneveld <carola.groeneveld@...>
                          wrote:

> [...]
                          > Uit dit huwelijk
                          > - Cornelis Ket * 13-10-1865 Vreeswijk x 07-07-1898
                          > Vreeswijk Johanna Barbara Snijders * Kuilenburg

                        • Kees Braaksma
                          Message 12 of 16 , Mar 30, 2009
                            Hallo Marianne,

                            Wat leuk dat deze gegevens in je stamboom inpassen. Ik kom in Zwolle ook nog een Kets en een Ketz tegen. Zou dit ook nog familie kunnen zijn?

                            Eerlijk gezegd, zegt Maleprade me zelf ook niet zoveel. Via internet kom ik zijn naam tegen. Hij heette Jaques Elie de Maleprade en was van 1747 tot 1774 generaal-majoor van een regiment infanterie, dat het regiment Maleprade werd genaamd. In 1752 werd het het 2e bataljon van het Regiment Guy.
                            Voor verder info:
                            http://www.milwiki.nl/dutchregiments/index.php?n=RepInf.IR665b

                            Groeten,
                            Kees

                          • Mis Poes
                            Message 13 of 16 , Mar 31, 2009
                              Dag Kees

                              Geweldig die aanvullende informatie, ik was zo ver nog
                              niet gekomen. Bedankt!

                              Zover ik nu kan overzien komt alleen de variant Keth
                              en Kett in mijn stamboom voor. Andere varianten ben ik
                              (nog) niet tegengekomen.

                              groetjes
                              Marianne

                            • Mis Poes
                              Message 14 of 16 , Mar 31, 2009
                                Hoi Kees

                                Nog vergeten alles te noemen, de volgende varianten
                                staan ook in mijn stamboom: Kedt, Ketd, Kedh, Kedth,
                                Keth en Kett.

                                Nogmaals bedankt!
                                Marianne

                                --- Mis Poes <mispoes@...> wrote:

> [...]
                                > niet gekomen. Bedankt!
                                >
                                > Zover ik nu kan overzien komt alleen de variant Keth
                                > en Kett in mijn stamboom voor. Andere varianten ben

                              • Arie
                                Message 15 of 16 , Mar 31, 2009
                                  > Voor verder info:
                                  > http://www.milwiki.nl/dutchregiments/index.php?n=RepInf.IR665b

                                  Je kunt daar zien wanneer dat betreffende regiment waar in garnizoen heeft
                                  gelegen. In al die plaatsen zou het kunnen dat er kinderen geboren zijn.

                                  Message 16 of 16 , Mar 31, 2009
                                    Dank je Arie
                                    Ik ga het onderzoeken.
                                    groet