RE: [Utrecht_Genealogie] Re: van der Vliet, van Beeck,van Cats, Spruijt aanvullingen gevraagd?

  • Arie
    Message 1 of 11 , Feb 28, 2009
      Martin,

      Een beetje je toon matigen zou je niet misstaan. In het not.arch. Utrecht
      bevinden zich tienduizenden akten, Dus wat wij willen weten om te zien of we
      je kunenn helpen is wélke notariële akte je waar gevonden hebt. Dat is toch
      niet te veel gevraagd? En wie zegt ons dat je de inhoud van die bewuste akte
      niet verkeerd geinterpreteerd hebt? Zou kunnen toch? Maar blijkbaar weet jij
      beter hoe het moet dan wij dus wens ik je veel wijsheid toe. En dat het niet
      je eigen kwartieren zijn en dat je in het buitenland woont is absoluut niet
      relevant en niet interessant.

      Arie

      Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u
      niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden,
      wordt u vriendelijk verzocht het bericht te verwijderen.

      This message may contain information that is not intended for you. If you
      are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are
      kindly requested to delete the message.

      Ce message peut contenir certaines informations qui ne vous concerenent pas.
      Si vous n'êtes pas concerné par ce message qui vous aura été adressé par
      erreur, nous vous remercions de bien vouloir l'effacer.

      Spaar het milieu door deze e-mail niet te printen/Please consider the
      environment before printing this e-mail...
    • L.Bijlsma
      Message 2 of 11 , Mar 1, 2009
        Goedemorgen Martin,

        Hier schijnt momenteel de zon, misschien dat ik daarom bereid ben om je te vertellen hoe het verder zou/had kunnen gaan.

        Jij zoekt gegevens van diverse mensen, en of je het gelooft of niet, ik ben niet bezig met eigen kwartieren maar zit al jaren in het Utrechts Archief te zoeken naar gegevens voor (andermans kwartieren voor) collega amateur-genealogen die door omstandigheden niet in staat zijn zelf dit archief kunnen bezoeken door bijv.: een handicap of omdat ze in het buitenland wonen.

        Áls ik gegevens op ga zoeken, wil ik van te voren wel een duidelijke vraag, zie het hieronder volgende voorbeeld.

        De vraag naar de ouders van Janneke de Groot zal ik niet zomaar oppakken. Wél zal ik de moeite nemen als er toegevoegd wordt: Zij trouwde ong. in 1750 want toen werd haar eerst kind geboren en die werd RK gedoopt.
        Dan weet ik ongeveer de jaren dat ik doopboek moet doorworstelen én ik weet dat ik in het RK doopboek moet kijken.
        Eveneens weet ik dan meteen dat de diverse Janneke's de Groot die ik in mijn bestand heb niet in aanmerking komen omdat ze qua tijd niet passen en dit bespaart jou dan weer een lading gegevens waar je niets aan hebt.

        Je kunt het arrogant noemen maar misschien is het beter te spreken van ERVARIING die ik wil delen én wil gebruiken bij de hulp aan anderen!

        Én dat is nu net wat ik je duidelijk probeerde te maken, misschien dat je dat niet (of fout) begrepen hebt.

        Met vriendelijke groet,
        Lineke Bijlsma

[...]

      • Hans Robert Holdijk
        Message 3 of 11 , Mar 1, 2009
          Martin,

          Dit moedigt vast iedereen aan jou snel te helpen ;-)

          m.v.g. Hans R. Holdijk
          Moderator " Genealogie in Nederland "
          http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
          Goede genealogische links en de Familienamen-database
          ======================================
          Webmaster " Genealand " > > > http://www.genealand.nl/
          Webmaster " Gelderlandpage " http://www.gelderland-page.nl/
          Webmaster " Legerplaatsen " > > > http://www.kazerne.nl/
          Webmaster " Veldpost " > > > http://www.hsp-veldpost.nl/

          Message 4 of 11 , Mar 1, 2009
            Hier schijnt ook het zonnetje, misschien dat ik daarom even inhaak.

            Niet aleen in de welkomstmail maar ook op de lijst zelf staat dat een
            discussie over hoe men (correct) genealogie bedrijft hier niet gewenst
            is. De discussie die nu aan de gang is reken ik niet tot een discussie
            over hoe (correct) genealogie te bedrijven.

            Deze discussie gaat over de verwachtingen bij een erg summier verzoek.
            Als dit Martin's manier van genealogie bedrijven is dan is dat zijn
            goed recht, maar het is nogal bewerkelijk om van anderen te verwachten
            dat zij voor Martin gaan zoeken in een hooiberg. De vraag om meer
            achtergrondgegevens is niet gesteld omdat de anderen zo lui of gewoon
            geen zin hebben.

            Ik ben zelf van mening (door schade en schande wijs geworden) dat hoe
            je genealogie ook bedrijft, bronvermelding is altijd belangrijk. Dus
            Martin: als je meer gegevens hebt graag deze ook vermelden en anders
            hopen op iemand die deze akten ook heeft of op iemand die zin heeft
            aan een heidens karwei te beginnen.

            Ik verwacht dat de discussie hiermee over is en dat we weer normaal
            gegevens gaan delen.

            Vriendelijke groet,

            Jeroen Otto
            Lijsteigenaar