Aanvulling met 1750 Familienamen

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 1 , Feb 28, 2009
      Hallo Medeonderzoekers

      De Up-Date met 1750 namen van vandaag op de site
      http://altijdstrijdvaardig.nl heeft de stand gebracht op 127.400
      familienamen

      Mijn naam is Anton Gerrit Musquetier. Sinds 15 Januari 2000 ben ik
      bezig met het indexeren van het Provinciaal Bestuurlijk Archief
      (oftewel het Staten Archief) van Friesland 1813-1924.
      Hier vindt u buiten de Friezen ook veel Familienamen uit andere
      provincies.

      Wat zit er zoal in dit archief ?,

      Dat kan zijn: een enkele aantekening , het aanvragen van een
      vergunning, veel handgeschreven brieven met handtekeningen en
      volledige belastingdossiers/dwangbevelen, dossiers van procesverbalen,
      Dossiers met alle Gezinshoofden van een dorp, verklaringen van
      Geneesheren, als er weer eens een besmettelijke ziekte was
      geconstateerd, lijsten van personen die met een paspoort Nederland
      verlaten in de jaren 1914-1918(1e Wereldoorlog) , dossiers over
      gezonken schepen soms met hele inventarislijsten erbij.
      Ook komen er veel Schippers, Bedelaars, Veldwachters, Soldaten,
      Schoolonderwijzers, Militairen, Molenaars, Kooplieden, Arbeiders enz.
      enz.in voor,
      een Luilekkerland voor de Genealoog die wat meer van zijn voorouders
      wil weten, dan alleen maar namen en datums.

      Met vriendelijke groeten
      Anton Musquetier

      Op http://altijdstrijdvaardig.nl
      nu 127.400 familienamen uit het
      Bestuurlijk Archief (de Staten van Friesland)