Re: [Utrecht_Genealogie]

  • Lenger
    Message 1 of 1 , Jun 7, 2003
      Sorry, te snel getypt: Adrianus Jacobus is niet geboren in Bennekom maar in Werkhoven
      Datum: 30-04-1857
      Man
      Naam: Adrieanus van Bennekom
      Leeftijd: 27
      Plaats: Werkhoven
      Vrouw
      Naam: Alijda van Rijnsoever
      Leeftijd: 17
      Plaats: Bunnik
      Vader bruidegom: Arie van Bennekom
      Moeder bruidegom: Mijntje Elberse (ook wel Willemijntje/Jacomina)
      vader bruid: Johannes van Rijnsoever
      moeder bruid: Johanna Hendriksen

      Nog even verder speuren op Genlias leerde me dat mijn"" Adrieanus nog een broer heeft gekregen genaamd Adrianus Jacobus van Bennekom, geboren omstreek 1832 in Bennekom. Deze Adrianus Jacobus trouwde op 12-10-1863 (akte 9) in Harmelen met Maria Epping, geboren omstreeks 1835 in Harmelen als dochter van Hendrik Joseph Epping en Hendrika Lieshout.

      Adrianus Jacobus en Maria kregen tenminste twee kinderen:
      1. Hendrikus van Bennekom, geboren omstreeks 1870 in Harmelen, hij trouwde 19-08-1896 (akte 455)in Utrecht met Christina Elisabeth Schoonhoven, geboren omstreeks 1872 in Utrecht als dochter van Christiaan Schoonhoven en Aaltje Godschalk
      Notitie huwelijk: naam vader bruidegom geschreven als Jacobus van Bennekom
      2. Maria van Bennekom, geboren omstreeks 1872 in Harmelen, zij trouwde 17-10-1902 (akte 10) in Harmelen met Theodorua Johannes van der Louw, geboren omstreeks 1865 in Vleuten als zoon van Jan van der Louw en Antonia Vermeulen.

      Ook vond ik in Harmelen nog een zoon van Adrianus van Bennekom en Jacomina Elberse:
      Willem van Bennekom, geboren omstreeks 1847 in Werkhoven, hij trouwde 07-07-1876 (akte 9) in Harmelen met Agnes Cornelia Vermeij, geboren omstreeks 1854 in Harmelen als dochter van Hendrik Joseph Epping en Hendrika Lieshout.

      Kortom: Jouw Adrianus is eigenlijk Adrianus Jacobus van Bennekom en is de broer van "mijn" Adrieanus.

      groeten,

      Gerda