GERARDUS VAN DE POEL

  • gerard lemmens
    Message 1 of 7 , Apr 14, 2008
      Waarde Leden,
      Wie zou voor mij genegen zijn iets na te kijken in het Utrechts Archief en wel het overlijden voor 1812 van de volgende Gerardus (Gradus, Gerrit) van de Poel ;
      GERARDUS VAN DE POEL (Gerrit) , ged. Nijmegen 8.1.1737, get. Jacob Hamel en Pieternel Tijssen , overl. Utrecht voor 1812 , tr. Nijmegen 31.10.1762 Geurtje/Gerritje / Guertie Suppers, geb. Ewijk 30 junie 1728 , waarbij get.Peter Guerts en Jantie Aerts , overl. Utrecht 6 aug. 1812, dr. van Jan Jacobs / Suppers (Suppers is een bijnaam?) en Maria Seelen (Ce(e)len) .

      Met dank en hartelijke groeten uit Engeland,

      Gerard Lemmens

    • a.w.stramrood
      Message 2 of 7 , Apr 16, 2008
        Hallo Gerard,

        Vanochtend even voor je gezocht in het RA Utrecht.
        De enige die ik heb gevonden is Gerrit van der Poel, begraven ( bijgezet met de baar) op 30-9-1810 in de Nicolaaskerk te Utrecht.
        Hij woonde in 't Wijstraat en liet een vrouw en meerderjarige kinderen na.

        Vriendelijke groeten,

        Ar Stramrood

        Message 3 of 7 , Apr 16, 2008
          Dag Ar,

          Ik kan op jou altijd rekenen , zo schijnt het ! Reuze bedankt, dat zal hij zeker zijn (ik moet de minderjarige kinderen nazien!) .
          Weet jij ook wat dat betekent : Bijgezet met de baar ???

          Met welgemeende dank en groeten uit een zonnig Engeland ,
          Gerard Lemmens
          http://members.lycos.nl/lemmensfamilie

[...]

          Yahoo! For Good helps you make a difference

          http://uk.promotion s.yahoo.com/ forgood/

        • gerard lemmens
          Message 4 of 7 , Apr 16, 2008
            Dag Ar,
            Nogmaals, het klopt, kijk maar , ze hadden een huis in de Wijstraat !
            Groeten, Gerard Lemmens
            Va GERARDUS VAN DE POEL (Gerrit)

            ged. Nijmegen 8.1.1737, get. Jacob Hamel en Pieternel Tijssen , overl. Utrecht , begraven ( bijgezet met de baar) op 30 sept. 1810 in de Nicolaaskerk te Utrecht.
            Hij woonde in 't Wijstraat en liet een vrouw en meerderjarige kinderen na (Bron Ar Stamrood) , tr. Nijmegen 31.10.1762 Geurtje/Gerritje / Guertie Suppers, geb. Ewijk 30 junie 1728 , waarbij get.Peter Guerts en Jantie Aerts , overl. Utrecht 6 aug. 1812, dr. van Jan Jacobs / Suppers (Suppers is een bijnaam?) en Maria Seelen (Ce(e)len) .

            - Gerardus van de Poel en Gerritje Suppers verkregen een huis in de Stikke Hezelstraat; 20.4.1765. Gaat op dezelfde dag door naar Jacobus Labee en Anna G. Vogel.
            - Op 4 augustus 1769 nieuw binnen gekomen te Utrecht: Gerardus van de Poel, geb. te Nijmegen roomsch en zijn drie kinderen Johannes, Gerardus en Franciscus van de Poel.
            - HAU, Not. Arch., Akte inv.nr. U237a5, aktenr. 94, d.d. 06.09.1770, Koop en verkoop, Notaris J. de Clefay, Utrecht. Reynier Verhaaff, coopman, x Hendrina Schram te Utrecht, verkopen aan (een) Gerardus van der Poel, te Utrecht, een huijsinge, erve en grond, oz 't Weystraat, zuydhoek Nicolaisteeg, zw: Johannes van de Wetering. Gerecht: Utrecht.

            Uit dit huwelijk:
            1. Joannes Jacobus van de Poel, ged. Nijmegen 2.8.1763, get. Petrus van de Poel en Anna Loeffen,
            smid, overl. Utrecht 25.3.1836, tr. Utrecht 3.5.1794 Sophia Nicolaas, ged. Utrecht 12.11.1767, overl. Utrecht 7.8.1840, dr. van Daniel Nicolaas, schoenmaker en tapper, en Wilhelmina de Groen/Groenen. Woonden rond 1800 te Houten , volgt VIa.
            2.? Gerardus van de Poel, geb. ca 1765 ??, jong gestorven ??
            3. Franciscus van de Poel, geb. Houten, ged. Jutphaas (RK) 31.10.1767, overl. Utrecht 17.6.1848, tr.(1) Utrecht 14.4.1792 Joanna Jacoba Monne(e), geb. ca 1765-1770, overl. Utrecht 1.9.1792, dr. van ??; tr.(2) Utrecht 1.2.1794 Barbara Catharina Kellerman (Kelderman), ged. Utrecht ca 1765, overl. Utrecht 19.1.1816, dr. van ??; tr.(3) Utrecht 5 juni 1816 Petronella van Heumen, ged. Utrecht ca 1780, overl. Utrecht 16.12.1854, dr. van Gerardus van Heumen en Johanna Philipsen (Flipsten) , volgt VIb
            4. Gerardus van de Poel (geb. Hees/Neerbosch?) ca 1773, schrijnwerker te Utrecht, overl. Utrecht 19.4.1842, tr. Utrecht ? voor/in 1795 Maria Josepha Izabella Noël (Noielle, Noyelle, Nonaiele), geb. Saint Omer (Frankrijk), overl. Utrecht 25.6.1833, dr. van ??. , volgt VIc.

            Message 5 of 7 , Apr 16, 2008
              Hallo Gerard,

              Geen dank, het was een kleine moeite.
              Ik heb in mijn familie nog een Jan van der Poel die op 23-11-1751 te Bunnik (RK) trouwt met Caetje Willems Sandenburgh.
              Ik heb zijn doop tot nu toe niet kunnen vinden.
              Is er misschien een relatie met jouw Gerardus?

              Vriendelijke groeten,

              Ar Stramrood

              Message 6 of 7 , Apr 17, 2008
                Dag Ar,

                Ik heb gekeken maar kan geen mogelijke Jan van de Poel in mijn stamboom van de Poel vinden . Wel zijn die van jouw ook Rooms, maar toch is van de Poel een erg veel voorkomende naam in Nederland !

                Groetjes ,
                Gerard