Re: [Utrecht_Genealogie] Overlijden Baarn

  • Richard van Schaik
    Message 1 of 5 , Sep 14, 2007
      Arie Bos wrote:

      >Kan iemand iets voor mij nakijken?
      >
      >Ik heb een Willem HOOFT, die blijkbaar overlijdt op 28-6-1798 te Baarn en
      >zijn echtgenote Steintje MUNGE zou eveneens op die datum zijn overleden.
      >Klopt dat? En zo ja, is er wellicht iets van de oorzaak bekend?

      Op 4 Juli 1798 is Willem Hoofjes begraven te Baarn (HUA boek 47 groen
      (NH)). Geen vermelding van overlijden (maar 28-06-1798 is dan heel wel
      mogelijk, ik weet niet waar ik dat zou moeten vinden in HUA) of oorzaak.
      Steintje is niet te vinden vanaf 1784 - 1811 in dit boek en ook niet in
      1798 in boek 9 (RK). Een foto van de pagina is aanwezig en kan gestuurd
      worden zodat je zelf nog eens de namen van 1798 kan nalopen.

      Groeten,
      Richard

      f.m.a.vanschaik@...
      http://www.fmavanschaik.nl/
    • Eric van der Ent
      Message 2 of 5 , Sep 15, 2007
        Beste Arie,

        Op http://home.hetnet.nl/~jvkuler/campert.htm vond ik het volgende:

        I Willem Theunisz Hooft ook genaamd Hoofjes, geboren ±1721, zoon van Thunis Willemse Hooft en Willemtje Peters.
        Willem is getrouwd 1748/1749 op 27- tot 28-jarige leeftijd (1) met Steijntje Elbers ook genaamd Ebbers en Egberts (26 jaar tot 27 jaar oud), afkomstig uit Soest, geboren ±1722, overleden Baarn ±1770, ongeveer 48 jaar oud.
        Willem is getrouwd Baarn 22.08.1773 op ongeveer 52-jarige leeftijd (2) met Steintje Jacobs Munge (23 jaar oud), gedoopt Baarn 15.03.1750 (doopgetuige was Marritje Aris), dochter van Jacob Meijndertsz Munge en Maria Teunis.

        Met vriendelijke groet,

        Eric van der Ent
        http://www.groenegraf.nl

        ******

        Heeft u voorouders in Baarn en omgeving?
        Bezoek dan www.groenegraf.nl.
        Hier vindt u een index op personen begraven in Baarn en omgeving.