Stamboom Maas

  • B.H.K. Moerland
    Message 1 of 12 , May 13, 2003
      Hallo mijn naam is Bart Moerland, ik ben op zoek naar gegevens van de
      stamboom Maas.
      En wel de geboorteplaats en datum van Albertus Maas (vermoedelijk
      Amersfoort) en van Elisabet Lablans.
      Gezien de geboortedatum van hun eerste kind zou dat in de buurt van
      1865-1870 moeten zijn.
      Voorts van zijn ouders en eventueel andere voorouders.
      Albertus Maas
      gehuwd met :
      Elisabeth Lablans
      Uit dit huwelijk zijn geboren :
      Johanna Maas, geboren 4 juni 1889 te Amersfoort.Gehuwd met Johannes van den
      Hoek. Overleden 2 december 1977 te Amersfoort.
      Elisabeth Maas, geboren 13 september 1890 te Amersfoort
      Albertus Maas,
      Johannes Maas, geboren 12 maart 1895 te Amersfoort
      Christiaan Maas,
      Heintje Maas, geboren 25 januari 1900 te Amersfoort, overleden 22 december
      1993 te Amersfoort.
      Grietje Maas, geboren 22 februari 1903 te Amersfoort, overleden 18 augustus
      1903 te Amersfoort.
      Francina Maas, geboren 20 mei 1904 te Amersfoort
      Lammert Johannes Maas, geboren 5 juni 1907 te Amersfoort. Beroep wever.
      Vrijgesteld van dienstplicht door loting.
      Bij voorbaat mijn dank.

      Bart Moerland
      Stompetoren
    • Joop Berghuizen
      Message 2 of 12 , May 13, 2003
        Bart,

        Amersfoort, 03-07-1861: ALbert Maas (24 jaar, geb. Amersfoort, zn. van
        Johannes Maas x Lammertje Elbers) X Elisabeth Lablans (26 jaar, Geb.
        Amersfoort, dr. van Jacob Lablans x Heintje Adelaar). Opm. Zn. Lambertus
        (*11-04-1961, Amersfoort) wordt erkend.

        mvg,
        Joop Berghuizen

> [...]
        > Lammert Johannes Maas, geboren 5 juni 1907 te Amersfoort. Beroep wever.
        > Vrijgesteld van dienstplicht door loting.

      • Dot Matrix
        Message 3 of 12 , May 14, 2003
          Beste Bart
          Ik heb een Maas in mijn genealogie, en wel:

          Jan Maas geboren 02-04-1911 te Batavia, welke op 18-11-1937 trouwt met
          Wilhelmina Boeschoten, geboren 11-12-1912 te Hilversum.
          Mocht je hem al hebben in je genealogie, en heb je meer info over Jan dan
          houd ik mij van harte aanbevolen.

          met vriendelijke groet

          Aart van Boeschoten

          http://home.hccnet.nl/van.boeschoten

          ----
          I've stopped 152 spam messages. You can too!

[...]

          Yahoo! Groups Sponsor

        • B.H.K. Moerland
          Message 4 of 12 , May 14, 2003
            Hallo Joop,

            Bedankt voor jouw gegevens, inmiddels heb ik oohun ouders en wel Johannes MaasXGeertruida van Hamele. Heb je daar toevallig ook gegevens van ?

> [...]
            > Lammert Johannes Maas, geboren 5 juni 1907 te Amersfoort. Beroep wever.
            > Vrijgesteld van dienstplicht door loting.

            Yahoo! Groups Sponsor

          • B.H.K. Moerland
            Message 5 of 12 , May 14, 2003
              Beste leden ,
              Door een reactie van Joop Berghuizen en een site op Internet ben ik al weer
              een lekker stukje opgeschoten.
              Ik zoek nu gegevens van Johannes Maas X Geertruida van Hamele. Heeft iemand
              hier nog gegevens van en ook van hun voorouders.
              Alvast bedankt
            • Joop Berghuizen
              Message 6 of 12 , May 14, 2003
                Bart,

                Vreemd want ik heb andere ouders gevonden.

                Amersfoort, 18-07-1832, huwelijksacte
                Johannes Maas (47 jaar, weduwnaar van Jacoba Ridders, geb. Utrecht, zn. van
                Willemijntje Maas) x Lammertje Elbers (26 jaar, geb. Amersfoort, dr. van
                Aart Elbers en Grietje van den Berg)

                Gisteren trouwens vergeten te melden (want dat was je vraag) dat Albertus is
                geboren 21-10-1837 te Amersfoort (1837, akte 23)
                Tevens een tikfoutje v.w.b. het erkende kind, moet natuuurlijk 1861 zijn.

                mvg,
                Joop Berghuizen

                http://docs.yahoo.com/info/terms/

                > Yahoo! Groups Sponsor

              • Joop Berghuizen
                Message 7 of 12 , May 14, 2003
                  Bart,

                  Volgens mij klopt je oorspronkleik lijst met kinderen niet. Ik weet van een
                  aantl zeker dat ze geen kinderen van Albert en Elisabeth zijn. Mogelijk heb
                  je in je email een tussenliggend ouderpaar vergeten.

                  gr,

                • Nanny Verheijen
                  Message 8 of 12 , May 15, 2003
                    Hallo Bart,

                    Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen. In mijn gegevens komt de
                    volgende Maas voor:

                    Hendrika Theodora Maas, volgens het Bevolkingsregister in Tilburg geboren te
                    Utrecht op 6.7.1863, dochter van Willem Adrianus Maas & Anthonia Theodora van
                    Steijn. Ze is op 10.5.1882 in Utrecht gehuwd met Stephanus Augustinus van Ewijk
                    (* Utrecht 15.03.1856). Uit dit huwelijk worden 7 kinderen geboren. Mocht je
                    meer belangstelling hebben voor namen en geboorten van de kinderen, mail dan
                    gerust.

                    Met vriendelijke groet,
                    Nanny

                    Nanny Verheijen, Loon op Zand
                    verheijen@...
                  • B.H.K. Moerland
                    Message 9 of 12 , May 15, 2003
                      Hallo Joop,

                      Volgens mijn gegevens was Willemijntje Maas, geboren op 8 januari 1756 te Utrecht(dochter van Johannes Maas en Geertruida van Hamele) gehuwd met JAN HILTROP, geboortedatum en plaats onbekend. Uit dit huwelijk zijn geboren:

                      In de parenteel van Johannes Maas(die gehuwd was met Geertuida van Hamele) kom ik er eigenlijk niet helemaal uit. Daarin wordt aangegeven dat kind :

                      1.. Johanna Hiltrop, geboren ca 1790 te Utrecht.
                      2.. Willemina Hiltrop, geboren ca 1799 te Amersfoort.
                      3.. Johannes Maas geboren op 7 november 1784 te Utrecht.

                      Zoals je ziet klopt de volgorde al niet.

                      Johannes trouwde in ca 1810 Jacoba Ridders, die overleed 19-07-1830 te Amersfoort.

                      Hij is toen weer hertrouwd met Lammertje Elbers

                      Uit het eerste huwelijk werden geboren: Willem Maas in 1811 en Willemina Maas geboren ca. 1820.

                      Uit het tweede huwelijk werd geboren Albertus Maas.

                      Nu ik de zaak heb bestudeerd begrijp ik er geen bal meer van, mogelijk kun jij mij meer duidelijkheid geven.

                      Ik heb deze gegevens van http://www.denham-vroomshoop.nl/MAA.htm, misschien is het voor jou gemakkelijker deze gegevens met die van jou te vergelijken.

                      Nou dat was het dan weer. Sorry voor de late reactie maar mijn internetprovider lag er uit.

                      Groetjes

                      Yahoo! Groups Sponsor

                    • B.H.K. Moerland
                      Message 10 of 12 , May 15, 2003
                        Hallo Nanny,

                        Heel aardig dat je reageerde. Ik kan echter noch Hendrika Theadora Maas, noch Willem Adranus Maas plaatsen in mijn stamboom.
                        Ik denk dat dit een andere tak is. Mocht ik mettertijd toch hier terecht komen, dan zal ik natuurlijk van jouw gegevens gebruik willen maken. Dan krijg je wel een mailtje.

                        Vriendelijke groeten,

                        Message 11 of 12 , May 15, 2003
                          Hallo Aart.

                          Ik heb geen Jan Maas in mijn stamboom. Alle Maas-en van 1900 ken ik of heb ik gekend. Zij wonen wel in Hilversum, maar hebben niets met jouw Jan Maas.
                          In ieder geval bedankt voor jouw reactie

                          Message 12 of 12 , May 15, 2003
                            Bart,

                            Wat op http://www.denham-vroomshoop.nl/MAA.htm, komt zo te zien voor het
                            Amersfoortse deel overeen met wat ik heb. V.w.b. Utrecht heb ik geen
                            gegevens hier beschikbaar.