Re: [Utrecht_Genealogie] Gezocht: ouders van Agatha Amberg

  • Joop Berghuizen
    Message 1 of 5 , Apr 9, 2003
      Paul,

      Eerst de verder invulling van de huwelijksgegevens van Agatha

      Wijk bij Duurstede, trouwen hervornd:
      AMBERG Agatha van, j.d. won. Rhenen, en Antoni Victor, j.m. won. alhier, aanget. 12-10-1732, met att. naar Rhenen

      en

      Rhenen, NH:

      ondertrouw/trouw/proclamatie: 27-09-1732/19-10-1732/-; Anthonij Victor, jm. won. Wijk bij Duurstede en Agatha Amberg, jd. won. Rhenen.

      Rhenen, NH:

      ondertrouw/trouw/proclamatie: 18-12-1745/-/17-01-1746; Cornelis Menso, won. Rhenen en Agatha Ambergen, won. De Marsch, Rhenense Oever

      Verder de huwelijken (3x) van Gerrit van Amberg

      1. Amerongen, herv.

      AMBERGH Gerrit, j.m., en Engeltje Renssen, j.d. beiden won. Amerongen, tr. 5-2-1705.

      2. Rhenen, NH:

      ondertrouw/trouw/proclamatie: 03-08-1715/21-08-1715/-; Gerrit Amberg, wedr. van Engeltje Rensen, won. Rhenen en Willemke Cnelisse, wed. van Willem Puijk, won. In de Marsch.

      3. Rhenen, NH.

      ondertrouw/trouw/proclamatie: 25-03-1719/-/-; attestatie van Lienden; attestatie naar Lienden 09--4-1719; Gerrit Amberg, wedr. van Willemke Cornelis van Grootveld, won. In de Marsch en Cornelia van Ingen, jd. won. Meerten onder Lienden.

      Gegevens van Lienden heb ik helaas niet beschikbaar dus de exacte trouwdatum heb ik niet voor je.

      Om een schatting te krijgen van de overlijdensdatum van Gerrit, hierbij het volgende waaruit blijkt dat het leven is gestopt voor 20-9-1724

      Rhenen, NH:

      ondertrouw/trouw/proclamatie: 20-09-1724/-/-; attestatie naar Lienden; Gobel Aertsen Vink, jm. van Lienden en Cornelia van Ingen, wed. van Gerrit Amberg, won De Marsch.

      Ik heb trouwens een andere doopdatum voor Agatha, hieronder de dopen zolas gevonden een index op het doopboek van Rhenen, NH:

      AMBERGH Gerrit en Willemke Ewidde (van Grootveld),

      Philippus 16-8-1716

      Willemijntje 24-4-1718

      AMBERGEN Gerrit van, en Cornelia van Ingen,

      Agatha 17-1-1720

      AMBERGH Pieter van, en Meesje van Ossenbergh,

      Abigaal 20-7-1707

      Adriaen 10-3-1709

      Meesje 21-6-1711

      Adriaen 21-5-1713

      Petrus 24-7-1715

      Elisabeth 23-8-1716

      En de kinderern van Agatha:

      VICTOR Anthoni en Agatha Amberg,

      Anthonia Anna 22-7-1733

      Matthijs 6-4-1735

      Meesje 11-5-1738

      Meesjen 7-8-1740

      Anna Judith 12-8-1744

      Er zijn in de omgeving meer dopen van bovengenomede echtparen dus als je die ook zoekt dan graag even een reactie terug.

      P.s. de ouders van Gerrit en Cornelia heb ik niet

      mvg,

      Joop Berghuizen

      Message 2 of 5 , Apr 9, 2003
        Hallo allemaal,

        in de doopboeken van Amerongen komt een doop voor van een dochter Agatha
        van Pieter Ambergh en Meesje op 08/11/1705.

        Gezien de namen van de kinderen van Agatha, denk ik dat dit beter uitkomt,
        ook met de haar huwelijksdatum.
        Op 11/01/1703 werd er te Amerongen van het bovenstaande echtpaar ook nog een
        zoon Adrianus gedoopt,
        en op 20/01/1704 een dochter Geertruij.

        Met vriendelijke groetjes

        Ineke van Koolwijk-ter Haar

        Message 3 of 5 , Apr 9, 2003
          Paul,

          Ken je ook het artikel in De Nederlandsche Leeuw (1931) over het geslacht Menso?

          mvg,
          Joop Berghuizen

        • Paul Menso
          Message 4 of 5 , Apr 12, 2003