Gezocht: ouders van Agatha Amberg

  • pmenso
    Message 1 of 5 , Apr 9, 2003
      Wie heeft informatie over de ouders van:

      Agatha Amberg(en)
      gedoopt te Rhenen op 20 januari 1720
      Agatha trouwde eerst (1732?) met Victor Antonij
      en daarna
      in 1746 met Cornelis Menso, Raad en Schepen te Rhenen.

      De ouders van Agatha waren:
      Gerrit Amberg en Cornelia van Ingen.
      Wanneer en waar zijn zij geboren?
      Wanneer en waar trouwden zij.
      Wie waren de ouders van Gerrit en Cornelia.

      Bij voorbaat dank voor alle mogelijke hulp.

      Met groeten uit een nog koud Zweden.

      Paul Menso.
      pmenso@...
      home page: http://w1.302.telia.com/~u30202898
    • Joop Berghuizen
      Message 2 of 5 , Apr 9, 2003
        Paul,

        Eerst de verder invulling van de huwelijksgegevens van Agatha

        Wijk bij Duurstede, trouwen hervornd:
        AMBERG Agatha van, j.d. won. Rhenen, en Antoni Victor, j.m. won. alhier, aanget. 12-10-1732, met att. naar Rhenen

        en

        Rhenen, NH:

        ondertrouw/trouw/proclamatie: 27-09-1732/19-10-1732/-; Anthonij Victor, jm. won. Wijk bij Duurstede en Agatha Amberg, jd. won. Rhenen.

        Rhenen, NH:

        ondertrouw/trouw/proclamatie: 18-12-1745/-/17-01-1746; Cornelis Menso, won. Rhenen en Agatha Ambergen, won. De Marsch, Rhenense Oever

        Verder de huwelijken (3x) van Gerrit van Amberg

        1. Amerongen, herv.

        AMBERGH Gerrit, j.m., en Engeltje Renssen, j.d. beiden won. Amerongen, tr. 5-2-1705.

        2. Rhenen, NH:

        ondertrouw/trouw/proclamatie: 03-08-1715/21-08-1715/-; Gerrit Amberg, wedr. van Engeltje Rensen, won. Rhenen en Willemke Cnelisse, wed. van Willem Puijk, won. In de Marsch.

        3. Rhenen, NH.

        ondertrouw/trouw/proclamatie: 25-03-1719/-/-; attestatie van Lienden; attestatie naar Lienden 09--4-1719; Gerrit Amberg, wedr. van Willemke Cornelis van Grootveld, won. In de Marsch en Cornelia van Ingen, jd. won. Meerten onder Lienden.

        Gegevens van Lienden heb ik helaas niet beschikbaar dus de exacte trouwdatum heb ik niet voor je.

        Om een schatting te krijgen van de overlijdensdatum van Gerrit, hierbij het volgende waaruit blijkt dat het leven is gestopt voor 20-9-1724

        Rhenen, NH:

        ondertrouw/trouw/proclamatie: 20-09-1724/-/-; attestatie naar Lienden; Gobel Aertsen Vink, jm. van Lienden en Cornelia van Ingen, wed. van Gerrit Amberg, won De Marsch.

        Ik heb trouwens een andere doopdatum voor Agatha, hieronder de dopen zolas gevonden een index op het doopboek van Rhenen, NH:

        AMBERGH Gerrit en Willemke Ewidde (van Grootveld),

        Philippus 16-8-1716

        Willemijntje 24-4-1718

        AMBERGEN Gerrit van, en Cornelia van Ingen,

        Agatha 17-1-1720

        AMBERGH Pieter van, en Meesje van Ossenbergh,

        Abigaal 20-7-1707

        Adriaen 10-3-1709

        Meesje 21-6-1711

        Adriaen 21-5-1713

        Petrus 24-7-1715

        Elisabeth 23-8-1716

        En de kinderern van Agatha:

        VICTOR Anthoni en Agatha Amberg,

        Anthonia Anna 22-7-1733

        Matthijs 6-4-1735

        Meesje 11-5-1738

        Meesjen 7-8-1740

        Anna Judith 12-8-1744

        Er zijn in de omgeving meer dopen van bovengenomede echtparen dus als je die ook zoekt dan graag even een reactie terug.

        P.s. de ouders van Gerrit en Cornelia heb ik niet

        mvg,

        Joop Berghuizen

> [...]
        > Wanneer en waar trouwden zij.
        > Wie waren de ouders van Gerrit en Cornelia.
        >
        > Bij voorbaat dank voor alle mogelijke hulp.

      • Ineke van Koolwijk
        Message 3 of 5 , Apr 9, 2003
          Hallo allemaal,

          in de doopboeken van Amerongen komt een doop voor van een dochter Agatha
          van Pieter Ambergh en Meesje op 08/11/1705.

          Gezien de namen van de kinderen van Agatha, denk ik dat dit beter uitkomt,
          ook met de haar huwelijksdatum.
          Op 11/01/1703 werd er te Amerongen van het bovenstaande echtpaar ook nog een
          zoon Adrianus gedoopt,
          en op 20/01/1704 een dochter Geertruij.

          Met vriendelijke groetjes

          Ineke van Koolwijk-ter Haar

          Message 4 of 5 , Apr 9, 2003
            Paul,

            Ken je ook het artikel in De Nederlandsche Leeuw (1931) over het geslacht Menso?

            mvg,
            Joop Berghuizen

          • Paul Menso
            Message 5 of 5 , Apr 12, 2003