akte

  • wimmar1
    Message 1 of 4 , Jul 20, 2006
      Hallo,
      Gezien op een notarile akte:
      inv nr. U195a4 aktenr 34
      dd 30/08/1757
      dat Jan van Essenberg wil trouwen met
      Maria Puppelikhuysen op huwelijkse voorwaarden
      Ze waren al eerder getrouwd met resp.
      Megteld Corver en
      Albertus van Breeveld.
      Graag wilde ik weten:
      Wie waren de ouders van Jan van Essenberg en de DTB van hen en hem.
      Hetzelfde van Megteld Corver en Maria Puppelikhuysen.
      Doe het rustig aan want het is best warm voor bezoek aan het archief.
      Gevonden in het Utrechts archief.
      Alvast bij voorbaat dank.

      Groeten,
      Wim van Essenberg
    • Richard van Schaik
      Message 2 of 4 , Sep 1, 2006
        wimmar1 wrote:

> [...]
        >Wie waren de ouders van Jan van Essenberg en de DTB van hen en hem.
        >Hetzelfde van Megteld Corver en Maria Puppelikhuysen.

        Ik heb het huwelijk tussen Jan en Maria zowel voor gerecht als voor de
        kerk gevonden (1757) en een foto van de fiche en de index gemaakt. Het
        huwelijk met Megteld is voor het gerecht ook gevonden (1736) maar niet
        voor de kerk. Ook hier een foto van de fiche en de index. De dopen van
        Maria (Puppelickhausen) en Megteld heb ik helaas niet kunnen vinden. De
        doop van Jan had je al eerder gekregen.

        Ik lees wel of je alle foto's hebben wilt, totaal voor alle vragen zijn
        het er 18, die kan ik in porties van 3 keer 5 en dan 3 naar je sturen.

        Groeten,
        Richard

        f.m.a.vanschaik@...
        http://www.fmavanschaik.nl/
      • wim van Essenberg
        Message 3 of 4 , Sep 1, 2006
          Dag Richard,
          Hartelijk dank voor je zoeken.
          De foto's wil ik wel heel graag van je hebben.
          Het huwelijk van F G J van Essenberg en Margaretha Mainz is voltrokken
          in Rotterdam.
          Vriendelijke groet,
          Wim

          Message 4 of 4 , Sep 1, 2006
            wim van Essenberg wrote:

            >De foto's wil ik wel heel graag van je hebben.

            komen zo.

            >Het huwelijk van F G J van Essenberg en Margaretha Mainz is voltrokken
            >in Rotterdam.

            Die vraag kan je dan toch beter in Zuid-Holland stellen? Of zie ik
            ergens iets over het hoofd?

            Groeten,
            Richard

            f.m.a.vanschaik@...