RE: [Utrecht_Genealogie] Regiment Palm en 'capiteyn Eeckhout'

  • Arie Bos
    Message 1 of 5 , Jul 1, 2006
      Hi Mary,

      > Via google kun je aardig wat vinden:
      >
      > Francois Palm served the Admiralty of
      > Amsterdam. He lived from about 1620
      > until 11 August 1674.

      De loopbaan van Palm is mij bekend. Waar het mij echter om gaat is de
      plaatsen waar het regiment in garnizoen is geweest. De plaatsen die jij
      noemt daar is het regiment o.a. ingezet. En een ding is zeker, daar waren de
      vrouwnee n kinderen niet bij.

      Arie

      Altijd geïnteresseerd in:
      BOS(CH): Harmelen e.o., stad Utrecht vóór 1700
      BOLDUAN: Hinterpommern vóór 1884, Nederlands-Indië na 1884
      HOVIUS/HOOFT: Hilversum, Baarn e.o. vóór 1750
      van WEERDEN: 's-Hertogenbosch vóór 1700
      KLEIN HANEVELD: Achterhoek vóór 1800
      KAAS: Walcheren en Zeeuws-Vlaanderen vóór 1830
      ter MAAT: Achterhoek en Duits grensgebied vóór 1750

    • mary alers
      Message 2 of 5 , Jul 1, 2006
        Hoi Arie,

        Misschien is de volgende link wat?

        http://members.lycos.nl/WilHermsen/ned/republiek/garn.htm

        Garnizoensplaatsen tot 1795

        Groet,

        Mary

        _____

        Message 3 of 5 , Jul 1, 2006
          Mary,

          > Misschien is de volgende link wat?

          Die is mij bekend evenals de soldatensite van Rian.