RE: [Utrecht_Genealogie] Regiment Palm en 'capiteyn Eeckhout'

  • mary alers
    Message 1 of 5 , Jun 30, 2006
      Hallo Arie,

      Via google kun je aardig wat vinden:

      Francois Palm served the Admiralty of Amsterdam. He lived from about 1620
      until 11 August 1674. Her entered the army in 1665 as a captain. He entered
      the marines as a lieutenant-colonel. He was a colonel in 1672. He commanded
      the Kruiningen (60 guns) in the Four Days' Battle and the Oisterwijk (68
      guns) in the St. James's Day Battle in 1666. In 1667, he commanded the
      Deventer (62 guns) in the Raid on Chatham. In 1672, he was intended for the
      fireship attack at Solebay. He commanded the Waesdorp in the Battle of
      Solebay. The Waesdorp lost 8 dead and 10 wounded in the battle. He was
      assigned to Michiel De Ruyter's squadron. In 1672, he distinguished himself
      at the waterline at Naarden and Woerden. He was killed in 1674 at the Battle
      of Senef. This was apparently a land battle between the Dutch and Spanish
      armies, as allies against the French. The French were led by the redoubtable
      Prince Condé, while the Dutch were led by Willem III, Prince of Orange.
      Sources:

      1. Anderson, Journals and Narratives of the Third Dutch War, 1946.
      2. Frank Fox, A Distant Storm: the Four Days' Battle of 1666, 1996.
      3. J. C. Mollema, De Eere Rol, from Geschiedenis van Nederland ter Zee,
      Vol.II, 1940.

      Zoals het ernaar uit ziet zijn er een aantal plaatsen waar kinderen geboren
      kunnen zijn met als vader soldaat olv Francois Palm.

      Groet,Mary

      _____

      Message 2 of 5 , Jul 1, 2006
        Hi Mary,

        > Via google kun je aardig wat vinden:
        >
        > Francois Palm served the Admiralty of
        > Amsterdam. He lived from about 1620
        > until 11 August 1674.

        De loopbaan van Palm is mij bekend. Waar het mij echter om gaat is de
        plaatsen waar het regiment in garnizoen is geweest. De plaatsen die jij
        noemt daar is het regiment o.a. ingezet. En een ding is zeker, daar waren de
        vrouwnee n kinderen niet bij.

        Message 3 of 5 , Jul 1, 2006
          Hoi Arie,

          Misschien is de volgende link wat?

          http://members.lycos.nl/WilHermsen/ned/republiek/garn.htm

          Garnizoensplaatsen tot 1795

          Groet,

          Mary

          _____

          Message 4 of 5 , Jul 1, 2006
            Mary,

            > Misschien is de volgende link wat?

            Die is mij bekend evenals de soldatensite van Rian.