heintje van EE

  • Joop Aalbers
    Message 1 of 6 , Mar 8 12:29 PM
      Nogmaals hoi,

      Allereerst hieronder meer.

      Kan het kloppen dat Heintje van Zeist dezelfde persoon is als Hendrina van Zeist zo staat ze namelijk op de huwelijks akte van haar zoon. Dit is van internet dus niet van de officiele akte???

      Joop Aalbers <janneke160@...> wrote: Hoi Gerrit,

      Ten eerste vriendelijk dank. Ik mis nog 1 link met al jouw werk. Hoe lang ben je daar mee bezig geweest?? Weet jij welke kinderen Gerrit van Ee en Hendrina van Zeist kregen. Heb jij verder akte nummers van de familie of mogelijk beeld materiaal en stel je dat ook beschikbaar.

      Alvast bedankt.

      Joop Aalbers

    • Joop Aalbers
      Message 2 of 6 , Mar 8 2:03 PM
[...]

        g_vandepeppel <g_vandepeppel@...> wrote: Hallo Joop,

        Even een kleine aanvulling. De nieuwe begraafplaats is in 1917 in
        gebruik genomen, dus in dit geval betekent het dat beiden op de oude
        algemene begraafplaats aan de Bergweg begraven zijn. Omdat deze
        begraafplaats momenteel gerenoveerd wordt, is het zeker aan te raden
        om vooraf kontakt op te nemen met de in de website genoemde persoon.
        Mocht je meer informatie willen hebben over de ouders van Cornelis
        van Ee, zie dan mijn website http:\\home.tiscali.nl\vandepeppel onder
        de punten genea, generatie 07 en nummer 106.

        veel succes

        Gerrit

        --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "Genealogie Jenny"
        <genealogie@...> wrote:

        > Hallo Joop hier wat informatie over begraafplaatsen te Zeist
        > http://www.oudealgemenebegraafplaatszeist.nl/
        >
        > http://www.dood.nl/showit.php3?cid=409
        > Verschenen: 20-08-2004
        > JE WEG VINDEN OP DE BEGRAAFPLAATS
        >
        > Sommige begraafplaatsen zijn ��n doolhof. Een wirwar van paden,
        velden en
        > graven, vaak zonder aanduidingen of zichtbare nummers. Als het
        kantoor dan
        > ook nog gesloten is, zie dan je weg naar het gewenste graf maar
        eens te
        > vinden. Dit dwalen is nu voorgoed voorbij. Dankzij het 'Funerair
        InfoPunt'.

        > De Algemene Begraafplaats Zeist had de primeur: de plaatsing
        en 'offici�le
        > opening' van het eerste Funerair InfoPunt. Het Funerair InfoPunt is
        een zuil
        > waar bezoekers informatie kunnen opvragen over de exacte ligging
        van een
        > graf, evenals het type graf, geboortejaar en datum van overlijden.
        De route
> [...]
        begraafplaatsen van
        > Zeist.
        > Bij de oude RK begraafplaats Zeist zag ik een graven index.
        >
        > Ik denk toch dat je eerst in het archief moet zoeken in de
        begraafboeken
        > waar ze zijn begraven. En vermoedelijk zal hun graf er niet meer
        zijn. Hun
        > overlijden is al zo lang geleden. Deze graven zullen waarschijnlijk
        wel
        > geruimd zijn.
        > aar als je het weet heb je dan toch een idee waar ze begraven zijn

      • Gerrit van de Peppel
        Message 3 of 6 , Mar 8 3:57 PM
          Dag Joop,

          antwoord 1: sinds 1985

          antwoord 2: kinderen -
          1. Teunis, geboren 11-05-1821 te Zeist, overleden 31-05-1883 te Zeist (akte 64, zie Genlias) en gehuwd 06-11-1844 te Utrecht ( akte 373, zie Genlias) met Margretha Adelheid Holtkamp.
          2. Gerrit, geboren 11-02-1824 te Zeist, overleden 14-09-1888 te Zeist (akte 81, Genlias) en gehuwd 04-05-1849 te Zeist (akte 8, Genlias) met Teuntje Geijtenbeek.
          3. Catharina, geboren 29-10-1826 te Zeist, overleden 21-01-1864 te Zeist (akte 11, Genlias) en gehuwd 30-10-1856 te Zeist (akte 18, Genlias) met Berend Jansen.
          4. Rijk, geboren omstreeks 1830 en overleden 23-07-1851 te Zeist (akte 41, Genlias).
          5. Evertje, geboren 15-09-1832 te Zeist, overleden 16-12-1882 te Zeist (akte 125, Genlias) en gehuwd 25-05-1855 te Zeist (akte 8, Genlias) met Gijs Vermeulen.
          6. Arris, geboren omstreeks 1837 en overleden 23-10-1837 te Zeist (akte 56, Genlias).

          antwoord 3: van deze familie geen beeldmateriaal of kopieen. De geboortedatums heb ik nog van heel vroeger, ik weet nog dat ik daarvoor naar het Rijksarchief in Utrecht ben geweest, maar heb destijds geen aktenummers genoteeerd. Omdat het toch "aangetrouwde familie" was niet opnieuw gezocht. Van Hendrina heb ik dan ook verder niets. De kinderen Arris en Rijk heb ik pas later via Genlias ontdekt, vandaar dat ik van hen geen exakte geboortedatum heb.

          met vriendelijke groeten

          Gerrit