RE: [Utrecht_Genealogie] Flantua (inmiddels uitgebreid met Bos)

  • M.E.Vijverberg-Kalkema
    Message 1 of 1 , Jan 27, 2006
      Dennis,

      Nee, ik weet niets van die molenaars. Echter zij hebben te maken met de
      familie van Vlooten, Bosch en Lobbregt (Arie lees je mee en weet jij wat
      meer???).
      De Amsterdamse gegevens kan ik nog niet met zekerheid koppelen. Het zou dan
      gaan over een Elisabeth maar bij de doop van het 1e kind zou ze dan 20 jaar
      zijn. Kan natuurlijk maar is wel erg jong.
      Als doopgetuigen komen oa voor een Aletta Flantiwa. Mogelijk is zij
      vernoemd naar Aletta Olifier die gehuwd is met Michiel Winssant. Daarnaast
      is een andere getuige Warnar Eule, misschien een nazaat van Wernard
      Cornelis Bydevier??? Is deze W C Bydevier soms een broer van Merrie
      Cornelis Bydevier?

      Zo zie je dat elke gegeven weer nieuwe vragen oproept. Ik ga eerst de
      diverse notariƫle acten maar eens transcriberen.

      Daarnaast wel nog een vraag over het nageslacht van de eerder genoemde
      Huijg, Frans en Johannes Flantua. Wie van hen kan de voorvader zijn van de
      rond 1746 geboren Arie? Hij heeft als kinderen in ieder geval een Johannes,
      Maria, Geertruida, Gerrit, Adrianus en Joanna. Deze laatste Adrianus huwt
      met een Joanna Antonia Bos. Bij hen verschijnt opeens de naam Matthijs
      (Arie bekend???) en dat is weer een naam die voorkomt bij de eerder
      genoemde Bossen, van Vlootens en Lobbrechts....

      Marjolijne

      At 08:28 27-1-2006, you wrote:
      >Leuk te horen, Marjolijne.
      >Klein tegenvraagje: ben jij in staat om die twee molenaars,
      >Cornelis Sweeren en Jan Gerritss,
      >te plaatsen die in 1678 tot voogd worden benoemd?
      >Had de familie Flantua iets met molenaars?
      >Gegroet, Denis

      knipknip