Inia / Ynia / IJnia / Inja / Inea

  • Tjeerd Pieter Inia
    Message 1 of 1 , Dec 3, 2005
      De reden dat ik deze oproep hier heb geplaatst omdat de familie op
      verschillende momenten in Utrecht is beland, dus wellicht ook hier
      meer aanknopingspunten.

      Al vele jaren ben ik bezig met het uitzoeken van de stamboom Inia /
      Ynia / IJnia / Inja. Via deze groep zou ik een oproep willen doen
      aan een ieder die deze naam in zijn/haar stamboom tegenkomt, ik ben
      in beginsel op zoek naar het gehele nageslacht van de hieronder
      genoemde takken. Wellicht zijn er nog mensen die foto's hebben van
      nageslacht uit de 19e en begin 20e eeuw. De naam komt voor het eerst
      voor in Wierum (Frl.), rond 1500 wordt hier een Simen Inie genoemd.
      Er zijn een aantal takken van de stamboom waar nog niet volledig
      zeker is of deze verwant zijn aan mijn lijn. Het vermoeden bestaat
      dat alle takken wel familie zijn met uitzondering van de familie
      Inia (tak 5.) uit Garyp, die zich naar alle waarschijnlijkheid
      hebben vernoemd naar de boerderij "Lutke Inia". Voor zover mij
      bekend zijn alle takken in mannelijke lijn uitgestorven, m.u.v. tak
      1.

      De takken zijn als volgt in te delen: (op eerst bekende voorouder +
      geboortedatum, woonplaatsen eerste generaties, beroepen eerste
      generaties)
      Tak 1.: nageslacht Harmen Inia, * rond 1560; Dokkum, Nijkerk,
      Anjum; burgemeester, armvoogd, kistemaker, rentmeester, brouwer,
      predikant)
      Tak 2.: nageslacht Ritske Rienks Inia, * rond 1555; Wierum,
      Anjum; boer, kerkvoogd, ouderling, predikant)
      Tak 3.: nageslacht Wybren Wybrens Inia, * rond 1590; Dokkum,
      Workum, Heerenveen, Leeuwarden; doctor, advocaat)
      Tak 4. : nageslacht Sybren Ealzes Inia, * rond 1645; Dokkum;
      burgemeester, brouwer, predikant, procureur-fiscaal)
      Tak 5.: nageslacht Gerben Jarichs Inia, * 1675; Suider-Drachten,
      Garyp, Sumar, Suwâld; boer,)

      Graag ben ik bereid tot uitwisselen van informatie

      Tjeerd P. Inia
      tp.inia@...
      http://home.12move.nl/tp.inia