Re: Pangelaershoeve? te Woudenberg

  • blmhvl74
    Message 1 of 2 , Aug 8, 2005
      "Annemiek Langelaar" wrote:
      > Medespeurders,
      >
      > Sinds kort ben ik in het bezit van het Repertorium van de
      beleningen van het huis Scherpenzeel. Er staat e.e.a. in over de
      familie (van) Langelaer/ Langelaar/ Langeler.

      > Nu wordt er hierin ook gesproken over de "Pangelaershoeve"
      (Woudenberg). Tijdens de speurtocht naar mijn wortels ben ik vele
      boerderijnamen en familienamen tegengekomen, maar deze nog nooit ...
      ook is ook niet te vinden via Google e.d.

      > Wie kent deze hoeve wel? Of is het een lees-, schrijffout en moet
      er 'Langelaershoeve' staan?

      > Vriendelijke groet,
      > Annemiek Langelaar.

      Beste Annemiek,

      De Pangelaar of Pangelaarshoeve lag iets ten zuiden van het dorp
      Woudenberg aan de Maarsbergseweg. De Pangelaar heeft dus niets te
      maken met Langelaar (gmeente Barneveld).

      m.vr.gr.
      Willem