Francois Augustin Kasten

  • isabella
    Message 1 of 3 , Mar 31 6:39 AM
      the only way to get the information
      is to ask someone to get a so called
      familycard from the archives of zeist

      found this on www.genlias.nl

      BronBurgerlijke stand - Huwelijk (Bruidegom)
      ArchieflocatieHet Utrechts Archief

      AlgemeenToegangnr: 481
      Inventarisnr: 1013
      Gemeente: Zeist
      Soort akte: Huwelijksakte
      Aktenummer: 44
      Datum: 28-09-1893
      Bruidegom Francois Augustin Kasten
      Leeftijd: 44
      Geboorteplaats: Rijssel in Frankrijk
      Bruid Johanna Okkerman
      Leeftijd: 35
      Geboorteplaats: Zuilen
      Moeder bruidegom Marie Kasten
      Vader bruid Johannes Okkerman
      Moeder bruidWilhelmina Weerdestijn
      Jacobus Okkerman
      born 1821
      son of
      Jan Okkerman
      Johanna van Schaik
      ***************************************

      regards

      isabella

      Message: 6
      Date: Thu, 31 Mar 2005 00:38:10 -0000
      From: "Ron Kasten" <fossicka@...>
      Subject: Family Kasten from Zeist

      Hello everyone

      Is there anyone who has information on the Kasten family from Zeist.
      My Opa's name was Cornelis Hendrikus Kasten married to Maria Theresia
      van Kuijk married 21-06-1917. His fathers name was Francois Augustin
      Kasten. And that's all the information I have. I'd love to know
      whether there are other members of the family, was Cornelis an only
      child or did he have other siblings. I had been corresponding with a
      lovely lady who was going to check the Zeist registery but I have lost
      contact. I have moved since, no longer have the email address we were
      corresponding with and worst of all had my harddrive crash with
      nothing backed up. So my apologies if you have been trying to contact
      me. If anyone has information (not much succes from genlias)I would
      be eternally grateful as I have little knowledge of and no contact
      what so ever with this side of the family.

      Regards to all
      Ron Kasten
      Now at Tin Can Bay, Queensland, Australia

      Message: 7
      Date: Thu, 31 Mar 2005 08:14:37 +0200
      From: "Genealogie Jenny" <genealogie@...>
      Subject: Re: Family Kasten from Zeist

      Hallo Ron Kasten,
      So you will see. His father Francois was born at Rijssel, France. His father
      was unknown. Maybe his mother came also from Rijssel.??
      About Johanna Okkerman. A child died with the name Johanna at 1858. The
      Father was already dead at that time.
      But your Johanna must have born also at 1858. A problem with this name?
      Mayby someone can look for this in the archive.

      Greetings from Jenny van Soest-van de Bilt
      Utrecht

      Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Bruidegom)
      Archieflocatie Brabants Historisch Informatie Centrum

      Algemeen Toegangnr: 106.026
      Inventarisnr: 423
      Gemeente: Boxtel
      Soort akte: huwelijk
      Aktenummer: 28
      Datum: 21-06-1917
      Bruidegom Cornelis Hendrikus Kasten
      Geboorteplaats: Zeist
      Bruid MariaTheresia van Kuijk
      Geboorteplaats: Boxtel
      Vader bruidegom Franàois Augustin Kasten
      Moeder bruidegom Johanna Okkerman
      Vader bruid Gerardus van Kuijk
      Moeder bruid Maria Theresia Geboers

      Datum: 28-09-1893
      Bruidegom Fran¿ois Augustin Kasten
[...]

      Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Vader bruid)
      Archieflocatie Het Utrechts Archief

      Algemeen Toegangnr: 481
      Inventarisnr: 1012
      Gemeente: Zeist
      Soort akte: Huwelijksakte
      Aktenummer: 40
      Datum: 03-11-1881
      Bruidegom Andries van Schaik
      Leeftijd: 24
      Geboorteplaats: Zeist
      Bruid Johanna Okkerman
      Leeftijd: 23
      Geboorteplaats: Zuilen
      Vader bruidegom Andries van Schaik
      Moeder bruidegom Elsje Kalman
      Vader bruid Johannes Okkerman
      Moeder bruid Wilhelmina Weerdestijn

      Bron Burgerlijke stand - Geboorte (Moeder)
      Archieflocatie Het Utrechts Archief

      Algemeen Toegangnr: 481
      Inventarisnr: 781
      Gemeente: Zuilen
      Soort akte: Geboorteakte
      Aktenummer: 14
      Aangiftedatum: 17-06-1858
      Kind Johanna Okkerman (overleden)
      Geslacht: V
      Geboortedatum: 16-06-1858
      Geboorteplaats: Zuilen
      Vader Johannes Okkerman (overleden)
      Moeder Wilhelmina Weerdestijn

[...]

      Yahoo! Groups Sponsor

      Message: 8
      Date: Thu, 31 Mar 2005 07:33:08 -0000
      From: "molletje2003" <mmolletje@...>
      Subject: Re: Lacas familie in Utrecht

      Ik heb een Lagas in mijn stamboom staan.

      Geertruy Lagas. Geertruy trouwde op 31-08-1740 in Utrecht met Anthony
      van Rietvelt. Het kerkelijk huwelijk vond plaats op dezelfde datum in
      Utrecht, Dom kerk (NG).

      Ik weet er verder niets van, want het staat in mijn stamboom als
      mogelijke (niet zeker) moeder van Gijsbert Rietveld (25-3-1752 -
      24-6-1841). Daar heb ik geen bewijzen van, alleen een referentie op
      internet gevonden. Als dat echter zo is, dan is het misschien
      interessant te weten dat Gijsbert buiten de Tolsteegpoort is geboren.
      Hoe groot dat gebied is weet ik niet, maar het ziet er op oude kaarten
      wel beperkt in omvang uit.

      Groeten,

      Mark

      --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "Gerard Lemmens"
      <lemmens@c...> wrote:
      > Ik kan Lacais niet in Utrecht vinden, maar weet iemand ook of de
      familie Lacas in Utrecht voorkomt ??

      > Met hartelijke dank uit Amerika,
      > Gerard Lemmens
      > http://members.lycos.nl/lemmensfamilie

      Message: 9
      Date: Thu, 31 Mar 2005 07:39:48 -0000
      From: "molletje2003" <mmolletje@...>

      Oh, en Geertruy Lagas woonde bij het huwelijk "buiten de Weerd".

      Mark

      --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "molletje2003"
      <mmolletje@h...> wrote:

> [...]
      > interessant te weten dat Gijsbert buiten de Tolsteegpoort is geboren.
      > Hoe groot dat gebied is weet ik niet, maar het ziet er op oude kaarten

    • Janjaap Luijt
      Message 2 of 3 , Mar 31 7:38 AM
        I can make you a copy tonight.

        met vriendelijke groet,
        Janjaap Luijt

        Datum: 28-09-1893

        Date: Thu, 31 Mar 2005 07:33:08 -0000
        From: "molletje2003" <mmolletje@...>

        Date: Thu, 31 Mar 2005 07:39:48 -0000
        From: "molletje2003" <mmolletje@...>

        <mmolletje@h...> wrote:

> [...]
        > interessant te weten dat Gijsbert buiten de Tolsteegpoort is geboren.
        > Hoe groot dat gebied is weet ik niet, maar het ziet er op oude kaarten

        <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129uoj0pk/M=298184.6018725.7038619.3001176/D=gr
        oups/S=1705193928:HM/EXP=1112366357/A=2593423/R=0/SIG=11el9gslf/*http://www.
        netflix.com/Default?mqso=60190075> click here

        <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=298184.6018725.7038619.3001176/D=groups/S=
        :HM/A=2593423/rand=671634859>

        _____

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

      • Ron Kasten
        Message 3 of 3 , Mar 31 3:39 PM
          This is great!! Many many thanks