Re: [Utrecht_Genealogie] Familie de Bode/Boode/Boden uit Willige Langerak

  • René Scholten
    Message 1 of 8 , Dec 10, 2002
      Hallo Ronald,

      dit is wat ik vinden kon, misschien heb je er iets aan.gevonden in de doop en trouw boeken van Lopik en Polsbroek

      Groetjes Cora Scholten

      Reijer Aartsz Stout, * Langerak

      Margrietje van Wijk

      otr/tr. 14-4/7-5-1769 Lopik/Streefkerk

      Marrigje van der Graaff, jd. * en won. Streefkerk

      5-12-1762 Aart g.Maria Stout (1 en 2 kind ovl 1764, 3e ~ te W.L.

      26- 2-1764 Aart Elsje Verhoeff won. Langerak

      20-10-1765 Grietje Annigje Blok hvr. van Cornelis Kruijk won.

      Joost de Bode, wedr. van Teuntje Toom, * en won. Willige Langerak

      otr. 20-6-1788 Lopik

      Grietje Stout, jd. * Lopik won. W.L. laatst Jaarsveld

      Message 2 of 8 , Dec 12, 2002
        Bedankt voor de informatie. De onderste 2 regels zijn inderdaad van
        toepassing. Joost de Bode en Grietje Stout zijn de ouders van Reijer
        de Bode.

        Waar kan ik meer informatie vinden? In het archief van Utrecht?

        Ik heb begrepen dat Willige Langerak onder de gemeente Lopik valt. De
        archieven zouden zich in het streekarchief Utrecht moeten bevinden.

        Groetjes Ronald.

        --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, René Scholten
        <rscholten@h...> wrote:
> [...]
        >
        > otr. 20-6-1788 Lopik
        >
        > Grietje Stout, jd. * Lopik won. W.L. laatst Jaarsveld

        Willige Langerak

> [...]
        > moeten zijn.
        >
        > Zijn vader heette Joost de Bode, zijn moeder Grietje Stout. Beide

        Service.

      • René Scholten
        Message 3 of 8 , Dec 12, 2002
          Hallo Ronald, Zij de bovenste mensen niet de ouders van Grietje Stout, Ik heb de gegevens van een CDrom, ik denk dat er toch ook zoiets iets is als een rijksarchiefdienst Utrecht? Ik denk dat je daar een eindje verder kunt komen.

          Groetjes Cora

          <rscholten@h...> wrote:
> [...]
          >
          > otr. 20-6-1788 Lopik
          >
          > Grietje Stout, jd. * Lopik won. W.L. laatst Jaarsveld

          Service.

        • Ronald_de_Bode <ronald_de_bode@yahoo.com>
          Message 4 of 8 , Dec 13, 2002
            Zijn er voor de provincie Utrecht dan ook CD's met doopboekgegevens
            uitgekomen? Ik heb ze wel in het bezit van de provincie Zuid-Holland.

            Als deze CD's er zijn, waar zijn deze te bestellen?

            <rscholten@h...> wrote:
> [...]
            Stout, Ik heb de gegevens van een CDrom, ik denk dat er toch ook
            zoiets iets is als een rijksarchiefdienst Utrecht? Ik denk dat je

            Service.

          • Ronald_de_Bode <ronald_de_bode@yahoo.com>
            Message 5 of 8 , Dec 13, 2002

              <rscholten@h...> wrote:
> [...]
              Stout, Ik heb de gegevens van een CDrom, ik denk dat er toch ook
              zoiets iets is als een rijksarchiefdienst Utrecht? Ik denk dat je

              Service.

            • looking99roij <328jh6210@hetnet.nl>
              Message 6 of 8 , Jan 26, 2003
                Naar aanleiding van de mailtjes over mogelijke cr Rom's van DTB boeken
                heb ik zowel met het CBG en het UA contact opgenomen.
                Bij deze twee plekken kreeg ik door dat zij geen CD rom's maken.

                IK heb ook geen antwoord gevonden op de vraag waar ze wel te
                verkrijgen zijn.

                Kan iemand mij hierover iets meer vertellen.

                Alvast bedankt.

                George de Roij
              • A.G Musquetier
                Message 7 of 8 , Jan 26, 2003
                  Hallo george

                  misschien dat je hier iets aan hebt:

                  De Werkgroep Bronnenbewerking van De Computer vereniging Gens Data van de NGV heeft tot nu toe 2 CD-Roms gemaakt en zijn nog steeds bezig met nieuwe bronnen te digitaliseren. op hun site www.gensdata.nl staan de plaatsen die op de betreffende cd-roms staan en de kosten, ook zijn zij bezig (reeds 2 CD-Roms) uitgegeven met alle Registre Civique van heel nederland.
[...]

                  Yahoo! Groups Sponsor