  • Dik groenhuizen
    Message 1 of 20 , Aug 1, 2004
      Bij wie in den lande komt er een zekere Johannes Andreas Bouwman en Arendje Jansen, Arendje Groenhuizen of een samenvoeging hiervan voor in de stamboomgegevens en wil deze vrijgeven? Het verschillend (ver)schrijven van de familienaam heeft te maken met het aannemen van de familienaam in 1826. Arendje is geboren in Beekbergen 28 februari 1829, dochter van Cornelis Jansen Groenhuizen en Jacobje Stevens. Arendje trouwt in Arnhem 14 mei 1856 met Johannes Andreas Bouwman geb. in Arnhem 19 januari 1828, z.v. Bernardus Bouwman en Johanna Smits. Meerdere gegevens zijn niet gevonden omdat in Arnhem de bevolkingsregisters in de oorlog verloren zijn gegaan en op deze wijze niet te achterhalen is waarheen zij zijn verhuist. Diegene die gegevens van Arendje en Johannes A. ben ik zeer dankbaar, al is het alleen de gemeente waarheen zij gewoond hebben gewoond, dan kan er tenminste gezocht worden naar de overlijdensplaatsen/datums en eventuele kinderen.
      bij voorbaat hartelijk dank
      vr.gr. Dik Groenhuizen.

    • Wiggert Tijsen
      Message 2 of 20 , Aug 11, 2004
        Goedemiddag medespeurders,

        Onderstaande vraag is ook reeds gesteld in de Genealogie Groep van
        Seniorweb; echter nog geen sluitend antwoord op gekregen:

        Wie kan mij helpen bij het volgende probleem:

        De grootvader van mijn echtgenote Hendrik Kreeft ( * 08-01-1916 Hillegom) is
        op 27-02-1957 overleden in het ziekenhuis in Utrecht.

        Hij was daar opgenomen na een vreemdsoortig ongeluk; hij was onderweg met
        een auto met (waarschijnlijk) café-inventaris in de buurt van Soest of Baarn
        toen hij pech kreeg met zijn auto. Omdat de weersomstandigheden slecht
        waren, is hij een stuk terug gelopen om het achteropkomende verkeer te
        waarschuwen. Daarbij is hij aangereden door een auto, met uiteindelijk
        fataal letsel tot gevolg.

        Mijn vragen zijn:

        - is er in de regio Utrecht een dagblad met een eigen archief, waar ik zou
        kunnen zoeken naar een artikel over voorgenoemde ongeval?

        - en heeft er in een dagblad in de regio een overlijdensadvertentie gestaan
        van Hendrik Kreeft?

        - op welke andere wijze zou ik er achter kunnen komen waar dit ongeluk
        plaats heeft gevonden?

        Met vriendelijke groeten,

        Wiggert Tijsen,

        Heerhugowaard

      • Genealogie Jenny
        Message 3 of 20 , Nov 19, 2004
          Hallo Bert Wolters,

          ben je soms op zoek naar deze personen
          www.genlias.nl
          op de naam van Gerrit Bos uit Zuilen staan vele akten en naam Cornelis van
          Dijk komt vele malen voor in de provincie Utrecht.
          succes met zoeken,
          groetjes,
          Jenny van Soest-van de Bilt

          Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Vader bruid)
          Archieflocatie Het Utrechts Archief

          Algemeen Toegangnr: 481
          Inventarisnr: 951
          Gemeente: Utrecht
          Soort akte: Huwelijksakte
          Aktenummer: 260
          Datum: 29-08-1838
          Bruidegom Wilhelmus Rijnders
          Leeftijd: 24
          Geboorteplaats: Utrecht
          Bruid Johanna Catharina Bontrop
          Leeftijd: 22
          Geboorteplaats: Utrecht
          Moeder bruidegom Wijnanda Rijnders
          Vader bruid Bartholomeus Bontrop
          Moeder bruid Dirkje de Lang

          Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Vader bruidegom)
          Archieflocatie Het Utrechts Archief

          Algemeen Toegangnr: 481
          Inventarisnr: 957
          Gemeente: Utrecht
          Soort akte: Huwelijksakte
          Aktenummer: 253
          Datum: 10-11-1847
          Bruidegom Joseph Bontrop
          Leeftijd: 26
          Geboorteplaats: Utrecht
          Bruid Johanna Adriana Jong
          Leeftijd: 25
          Geboorteplaats: Utrecht
          Vader bruidegom Bartholomeus Bontrop
          Moeder bruidegom Dirkje de Lang
          Vader bruid Johan Coenraad Jong
          Moeder bruid Maria van Doorn

[...]

          Aktenummer: 38
          Datum: 01-03-1848
          Bruidegom Johannes Slinkers
          Leeftijd: 23
          Geboorteplaats: Utrecht
          Bruid Hester Bontrop
          Leeftijd: 25
          Geboorteplaats: Utrecht
          Vader bruidegom Hendrik Slinkers
          Moeder bruidegom Johanna van Zegveld

          Message 4 of 20 , Nov 19, 2004
            Klopt Jenny, dat zijn de personen die ik zoek.'
            Bedankt voor de moeite.

            Groetjes, Bert

            --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, "Genealogie Jenny"

          • Genealogie Jenny
            Message 5 of 20 , Sep 23, 2005
              http://www.westfalengen.de/quellen/sassenberg/fuechtorf.html
              Hallo Harry,
              kijk eens naarf deze pagina. Er zijn verschillende emailadressen van mensen
              die newerkingen hebben gedaan van deze plaats. Wellicht zullen zij jouw meer
              kunnen vertellen. Ook is er boek verschenen ,met de geschienis van deze
              plaats.
              veel succes
              gr. Jenny van Soest-van de Bilt

              Message 6 of 20 , Sep 23, 2005
                nog iets gevonden met een emailadres van iemand die onderzoek heeft gedaan
                naar deze naam

                gr Jenny van Soest-van de Bilt

                http://www.budde.com.au/budde/PaulsDocs/History%20Budde%20English.pdf

                6.12.14 Fuchtorf

                Bernt Schlebbe born on 03-09-1656 in Fuchtorf (formerly Fuchterup, near
                Greve and Münster)

                married to Maria Hermans Budde.

                Source: Gé du Maine Netherlands (ghhdm93@...)

                Message 7 of 20 , Feb 5, 2009
                  Dag Wim Essenberg,

                  Hiervoor zul je op het gemeentehuis moeten zijn want zoals je eigenlijk zou kunnen weten, de gegevens die je vraagt zijn nog niet openbaar!

                  Lineke

                  Message 8 of 20 , Apr 8, 2009
                    Hello Teuntje,

                    Children are:

                    Maria KRUIFF b: 13 NOV 1884 in Haarlem, Noord-Holland,
                    Cornelis Frederick KRUIFF b: 14 SEP 1886 in Haarlem, Noord-Holland,

                    Greet Ina

                    http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0

                    Message 9 of 20 , Apr 8, 2009
                      thankyou for your help
                      teuntje

                      ________________________________

                      ____________ _________ _________ __
> [...]

                      f.m.a.vanschaik@ ziggo.nl
                      http://www.fmavansc haik.nl/
                      Mail address changed repair to this on my site is being worked on

                    • Maartje de Zeeuw
                      Message 10 of 20 , Apr 8, 2009
                        Hello Teuntje

                        You can find the marriage of Dirk and Susanna (and their parents!) on
                        http://www.digitalestamboom.nl/search.aspx?lang=en-US

                        Groom Dirk Kruijff Abcoude Baambrugge 24
                        Father Cornelis Frederik Kruijff
                        Mother Maria van Meerden
                        Bride Susanna Bleijenberg Doorn 23
                        Father Gijsbert Bleijenberg
                        Mother Elizabeth Bleijerveen
                        Place Haarlem
                        Marriage date 13-02-1884

                        And the (probable) marriages of their sun and daughter in Leiden:

                        Groom Cornelis Frederik Kruijff
                        Bride Jansje Kraal
                        Place Leiden
                        Marriage date 17-02-1909

                        Groom Hendrik Pieter Coenraad Maas
                        Bride Maria Kruijff
                        Place Leiden
                        Marriage date 01-08-1917

                        Plus the whole family of Dirks father Cornelis Frederik Kruijff (Cornelis Fredrik Kruijf) in Genlias (Place Abcoude-Baambrugge)
                        His mothers name is Maria van Neerden (also written as Veerden, Vierden)

                        Maartje

                        ________________________________

                        Message 11 of 20 , Apr 8, 2009
                          hoi
                          Will this site tell me if Maria or her brother had children my dutch is not good
                          teuntje

                          ________________________________

                          Send instant messages to your online friends http://uk.messenger .yahoo.com

                        • evd.ent@hetnet.nl
                          Message 12 of 20 , Apr 9, 2009
                            Hoi Margriet,

                            Ik zie dat je op zoek bent naar Van den Endt en De Ruiter.
                            Zoals je ziet is mijn naam Van der Ent, maar of daar een connectie ligt weet ik niet, want mijn familie komt uit de regio Rotterdam.

                            Met de naam De Ruiter is die kans denk ik veel groter want die familie komt al sinds mensenheugenis uit Baarn en omgeving, provincie Utrecht.
                            Over deze familie heb ik ook een boek geschreven.

                            Misschien wil je eens kijken op onderstaande website, daar heb ik mijn genealogische gepubliceerd.
                            Ik ben benieuwd of er een connectie is.

                            http://groenegraf.nl/relaties/index.html

                            Met vriendelijke groet,

                            Eric van der Ent
                            http://www.groenegraf.nl

                            ________________________________

                            Message 13 of 20 , Apr 10, 2009
                              Hi Eric,

                              De de Ruiter tak van mijn familie komt uit Vollenhove in de tweede helft van de negentiende eeuw. Daarna komen ze overal omtrent Utrecht terecht. Geef me a.j.b. een idee waar ik kan beginnen to zoeken op groenegraf.nl.

                              Dorothea Adriana van der Endt weet ik niets van behalve haar naam, en die van haar man, Theodorus van der Waerden (1876-1940). Hij was in Eindhoven geboren en in Laren, NH overleden.

                              Ik heb zelf informatie staan op genealogieonline.nl.

                              Margriet

                              --- In Utrecht_Genealogie@yahoogroups.com, <evd.ent@...> wrote:

> [...]
                              >
                              > Misschien wil je eens kijken op onderstaande website, daar heb ik mijn genealogische gepubliceerd.

                            • Eric van der Ent
                              Message 14 of 20 , Apr 10, 2009
                                Hoi Margriet,

                                Als je op deze link klikt: http://groenegraf.nl/relaties/index.html
                                Dan zie je bovenaan een alfabet staan.
                                Dat zijn de beginletters van de achternamen.
                                Voor De Ruiter klik je op de "R".
                                Dan verschijnt links een lijst met achternamen.
                                Daar zoek je het woord "Ruiter"
                                Dan verschijnt rechts een lijst met voornamen van personen die "De Ruiter" heten.
                                Als je op een voornaam klikt zie je de details van de betreffende persoon.

                                "Mijn" De Ruiters komen al vanaf rond 1700 uit Baarn en Amersfoort. Ik denk niet dat je een aansluiting zult vinden.
                                Tenzij één van mijn De Ruiters naar Vollenhoven is vertrokken en later weer terug gekomen is.

                                Dorothea Adriana van der Endt komt niet voor in mijn gegevens.
                                De naam Adriaan komt in het bestand wel opvallend veel voor, misschien is er toch een connectie.

                                Met vriendelijke groet,
                                Eric van der Ent
                                http://www.groenegraf.nl

> [...]

                                > Misschien wil je eens kijken op onderstaande website, daar heb ik mijn genealogische gepubliceerd.

                              • Ruediger Mack and Tinakori Books
                                Message 15 of 20 , Jun 6, 2009
                                  Hallo,

                                  mijn naam is Ruediger Mack.
                                  Ik woon in Nieuw-Zeeland.
                                  Ik kan nauwelijks schrijven Nederlands. Kan ik schrijf in Engels?

                                  I am writing a book on Abel Tasman. I want to include a chaper on Henrik Haelbos. Haelbos sailed with Tasman in 1642/43 when he discovered New Zealand. He is mentioned in "Gezinsklapper Benschop / Polsbroek". I have all the information I need.

                                  What I need to know is, how I can quote this in a book. I need the exact reference number for the Gezinsklapper in the Archiv Utrecht.

                                  Can you help me with this?

                                  Hoogachtend,

                                  Ruediger Mack
                                  Message 16 of 20 , Jun 7, 2009
                                    Hallo Ron,

                                    Zo te lezen ben je redelijk bekend in het archief van Nijmegen.
                                    Als beheerder van http://www.gelderland-page.nl/ kreeg ik deze vraag:

                                    Ik zoek informatie over Maria/Mietje Otte(n), geboren ca. 1735 in Nijmegen. Zij trouwt 09-04-1759 te Warmenhuizen met Pieter de Nijs, alias Pieter van Velsen. In acte staat vermeld: "Maria Otte, Jd van Nijmegen". Ik weet dat Maria Otte(n) in ieder geval 2 broers had, nl. Hermanus en Henderik Otten. Graag informatie als u iets weet over deze familie Otten uit Nijmegen.

                                    Kun jij kijken of je iets kunt vinden van deze jd van Nijmegen?

                                    En mocht je tijdens de zoektocht een HOLDIJK, SCHIPPERRIJN of NIJBAKKER tegenkomen dan hoor ik dat ook graag.

                                    m.v.g. Hans R. Holdijk
                                    Moderator " Genealogie in Nederland "
                                    http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
                                    Goede genealogische links en de Familienamen-database
                                    ======================================
                                    Webmaster " Genealand " > > > http://www.genealand.nl/
                                    Webmaster " Gelderlandpage " http://www.gelderland-page.nl/
                                    Webmaster " Legerplaatsen " > > > http://www.kazerne.nl/
                                    Webmaster " Veldpost " > > > http://www.hsp-veldpost.nl/

> [...]
                                    > Ik heb nu zo'n 50.000 namen in mijn bestand. Komwekelijks
                                    > in het Archief vn Nijmegen. Ben natuurlijk bereid wat voor u

                                  • Peter Dekker
                                    Message 17 of 20 , Jun 8, 2009
                                      Hallo Hans Robert.

                                      Weet je wel "allle" gegevens over Pieter de Nijs; b.v. dat het zijn 2e
                                      huwelijk was, overleden 27.03.1781 te Warmenhuizen, Mietje Otte overleden
                                      14.09.1803 te Warmenhuizen en kinderen?

                                      Ze staan op http://genea.pedete.net/warmen/1101.htm Geneaknowhow, anders in
                                      de prullenbak.

                                      Vriendelijke groeten

                                      Lia Dekker-Verbeeth

                                      _____

                                      Zo te lezen ben je redelijk bekend in het archief van Nijmegen.
                                      Als beheerder van http://www.gelderla <http://www.gelderland-page.nl/>

                                      http://groups. <http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/>
                                      Webmaster " Genealand " > > > http://www.genealan <http://www.genealand.nl/>
                                      <http://www.gelderland-page.nl/> nd-page.nl/
                                      Webmaster " Legerplaatsen " > > > http://www.kazerne.
                                      <http://www.kazerne.nl/> nl/
                                      Webmaster " Veldpost " > > > http://www.hsp- <http://www.hsp-veldpost.nl/>

                                      <http://uk.messenger.yahoo.com> .yahoo.com

                                      > Groups Links
                                      >

                                      > mailto:Utrecht_Genealogie-
                                      <mailto:Utrecht_Genealogie-fullfeatured%40yahoogroups.com>
                                      fullfeatured@yahoogroups.com

                                    • Hans Robert Holdijk
                                      Message 18 of 20 , Jun 8, 2009
                                        Hallo Lia,

                                        Ik weet helemaal niets over Pieter de Nijs!
                                        Maar ik zal de vraagsteller op gelderland-page.nl de link doorgeven.

                                      • Ron Van Swelm
                                        Message 19 of 20 , Jun 11, 2009
                                          Beste Hans Robert,

                                          Ik heb de doop van Maria Otte niet gevonden. Ook geen doop van een Maria met als broers Herman en Hendrik. Ik heb in mijn genealogie Cloosterman een grote clan Otten's afstammend van Otto Hendricks van Nijmegen, maar ook daar past zij niet in. Ik vond wel een Henricus zv Barent Otten en Alida Damers doop 05-01-1737. Echter geen Maria uit dit ouderpaar. Rond 1730 trouwen er 6 Ottens, maar geen van hen krijgt de passende kinderen. Zijn er meer gegen van Maria beschikbaar zoals namen kinderen en doopgetuigen?
                                          Nijbakker: Johanna Nijbakker + 08-07-1803 N. gehuwd met Tomas Krael
                                          Jan + 27-05-1789 gehuwd met Hendrina Ritsaart
                                          Jacobus + 02-10-1794
                                          Joost + 17-04-1787 gehuwd met Susanna Terholt
                                          Jan Hendrik + 1790 kind van hem en Maria Catharina Middeldorp
                                          Theodora + 07-01-1792
                                          Derk gehuwd met Elisabeth Westerholt + 11-11-1801
                                          Berend Holdijk z Teunis en Elisabeth Essenstam. Hij is geboren in Ede.

                                          Als bovenstaande personen passe dan hoor ik dat wel en zal ik verder zoeken.

                                          Groet Ron.

                                          ________________________________

                                          ============ ========= ========= ========

                                          Message 20 of 20 , Jun 12, 2009
                                            Hallo Ron,

                                            Bedankt voor de info.
                                            Ik zal e.e.a. doorgeven/navragen bij de vraagsteller op gelderland-page.nl

                                            V.w.b. mijn eigen onderzoek:
                                            is er aanvullend nog wat te vinden m.b.t.

                                            Jan Nijbakker + 27-05-1789 gehuwd met Hendrina Ritsaart
                                            Jacobus Nijbakker + 02-10-1794
                                            Theodora Nijbakker + 07-01-1792
                                            Derk Nijbakker gehuwd met Elisabeth Westerholt + 11-11-1801

                                            of vond je alleen de overlijdens?